Paha saa palkkansa, uskotteko tähän sanontaan?
Minä uskon. Putin esim.
Ja minä itse, olen ollut mm. koulukiusaaja ja epävakaa paskapää, siksi saan kärsiä loppu elämänkin. Tää on vaan otettava vastaan.
Kommentit (49)
41: Kannattaa olla siis paha. Ainakin taloudellisesti. Ja muutenkin.
uskon jos puhutaan palkkamurhaajasta niin kyllä palkan ansaitsee hyvästä työstään
Reaalielämässä pahuus tosiaankin aika usein on erittäinkin kannattavaa.
Kultttuurisaduissa luodaan toista, ERHEELLISTÄ käsitystä tästä pääsäännöstä. Sitä en tiedä, miksi näin on. Ehkä haluamme paeta viihteessä ja taiteessa todellisuutta?
Täytyy sanoa, että uskon kyllä että ainakin jollain tavalla saa. Itse tein kymmenisen vuotta sitten yhden typerän jutun ja olin melko ylimielinen noin muutenkin ja seurauksista on saanut tuntuvasti kärsiä. Koska olen ilmeisestikin hyvin tyhmä niin tässä taannoin "löin pääni taas siihen samaan seinään" ja nyt kieltämättä hieman hirvittää se mitä tulee tapahtumaan. Ei voi muuta kuin itseään syyttää.
Uskon, Tulinen järvi odottaa kaikkia pahantekijöitä.
No ei välttämättä saa, mutta usein jos tarpeeksi tekee hallaa muille ihmisille, tulee ennemmin tai myöhemmin niiden tai virkavallan kanssa itsellekin harmia, tai ihmiset vain alkavat karttamaan tietäen tapauksen. Ylipäätänsä hyvyys tai ainakin se, ettei tee tahallaan harmia muille, johtaa paremmin myös omien tavoitteiden tavoittamiseen.
En ole varma. Eräs henkilö teki pahan teon, josta minä kärsin loppuelämäni, samoin lapseni. Kyse ei ollut minun tyhmyydestänj tai kokemattomuudestani tjsp. Jouduimme muuta kautta kohteeksi, oikeus ei tässä auta.
Joskus pidin tätä lausetta ihan totuutena, samoin kuin karman lakia. Enää en ole näistä varma ollenkaan.
Tuntuu, että mitä enemmän pelaa, valehtelee ja hyväksikäyttää muita ihmisiä itsensä etua tavoitellen, hän myös voittaa. Kaikkeahan minä en voi tietää. Mutta kun näkee toisen porskutuksen, alkaa ihmetyttää moiset lauseet.
Joskus ajattelin että toivon vaikka kivuliasta syöpää tai vastaavaa väärintekijöille, mutta tuskinpa saan niistä koskaan tietää.
Edelleen - tiedän meitä kohdellun väärin ja tavallaan toivonkin pahan saavan palkkansa, mutta ei se tieto minua enää auta, että sikäli se on yhdentekevää.
Tietyssä vaiheessa kyllä nuo käsitykset lohduttivat hiukan, vaikka niille ei ole pohjaa.
Esim. Putin on de facto yksi maailman rikkaimpia ihmisiä. Vain Elon Musk on häntä varakkaampi.
Virallisesti Putinin omaisuus on toki mitätön. Mutta sekin kuuluu sikäläiseen propagandaan.