Paha saa palkkansa, uskotteko tähän sanontaan?
Minä uskon. Putin esim.
Ja minä itse, olen ollut mm. koulukiusaaja ja epävakaa paskapää, siksi saan kärsiä loppu elämänkin. Tää on vaan otettava vastaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ihan kaikistellen toimi.
Nuorena tunsin erään henkilön joka kohteli ystävääni todella ikävästi ja aivan törkeällä tavalla ja useaan kertaan.
Kun hän sairastui siten että kuoli jo n 35v niin ajattelin että kylläpä sai paha palkkansa.Toisaalta elämäni varrelle on sattunut 2 sellaista henkilöä jotka ovat onnistuneet satuttamaan ja loukkaamaan minua pahasti.
Toinen heistä on saanut (ainakin päällisinpuolin) 26v aikana juuri sen mistä haavaeili, ehkä jopa enemmänkin mitä olisi voinut kuvitella sillä taustalla. Minä en saanut mitään siitä mitä eniten olisin tarvinnut ja mistä haaveilin.Toinen tapaus oli se että minä olen se kärsijä, menetin jopa hyvän mieleisen työni ja elantoni. Minua loukannut ja väärin kohdellut henkilö porskuttaa siellä edelleen nauttien hyvää palkkaa ja etuisuuksia. Hänelle tuskin koitui siitä mitään, vaikka kohteli minua ja muutamia muitakin aivan törkeällä ja asiattomalla tavalla. Hänen olisi kuulunut saada potkut, mutta minä jouduin kärsimään.
Tälle henkilölle toivon todella pahaa ja kivuliasta karman kostoa pikimmiten.
Ehkä ainut menetys oli palkka kuitenkin. Mulle kävi noin, mutta toisaalta työ oli stressaavaa ja olin jatkuvasti stressaantunut ja monesti perjantaisin täysin lopussa ja vkl meni toipuessa. Nyt ei ole sellaista ja henkisesti voin huomattavasti paremmin ja suhteet läheisiini on paremmat kuin koskaan, koska olen rennompi ja on aikaa enemmän. Ja vaikka palkka uupukin, talous on hyvä eli tulen toimeen. Jos olisin yhä siinä työssä, mikään ei olisi muuttunut, sama stressi ja kireys. Ja onhan se huonostivoiva ulossavustaja edelleen siellä myrkyttämässä ja voi huonosti, sillä ei muuta päätelmää kiusaajasta voi tehdä kuin että voi huonosti. Takaisin ei ole yhtään ikävä. Eli lopulta kääntyi hyväksi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena uskoon näin mutta vanhempana kun on enemmän elämänkokemusta olen nähnyt ettei pidä paikkaansa. Valitettavasti.
Niimpä. Olin samoilla linjoilla tyhmänä nuorena mutta kyllä on luulot karissu.
Tällä ajatuksella kaikki vakavasti sairastuneet ovat olleet tosi pahoja ihmisiä?! Juu, en usko.
Itseni kohdalla tunnistan kyllä, että jos (kun) on tullut tehtyä jotain mitä ei olisi pitänyt esim ollut ilkeä rakastamalleni henkilölle nuorena, siitä on koitunut koko elämääni asia jolla olen ns maksanut tekoni. Eli ns paha sai palkkansa.
Valitettavasti vaan se kuka kohteli minua huonosti ja särki sydämeni, eteni elämässään just siihen mitä toivoi ja on voinut varsin hyvin päällisin puolin, ihan jopa niin etten olisi uskonut. Hän sai näköjään kaiken sen mistä minä vain haaveilin. 🖕
Voi olla että saavat, voi olla etteivät saa. Tiedän pahiksen joka kuoli yllättäen, mutta tiedän ns. hyviksenkin joka kuoli yllättäen joten plus miinus nolla.
Onko meillä empiiristä todistusaineistoa siitä, että paha saa palkkansa? Eipä juuri. Esim. Hitler sai läpi sen, mitä halusikin pohjimmiltaan, ts. sai murhattua 6 milj. juutalaista. Saksa murskattiin, mutta eipä Hitler edes siitä välittänyt. Eikä Hitleriä edes koskaan saatu tuomiolle teoistaan.
En usko, mutta en väitä, että tiedän, että paha saisi ns. palkkansa. Olisi tietenkin suotavaa, että näin tapahtuisi.
Kyllä uskon Karmaan.
Karma is SUCH a BITCH 😂😂
Järjestelmällisesti muita kiusaavat ilkeät ihmiset ansaitsevat kohtalonsa. Kyllä viimeistään vanhana ja yksinäisinä tutaavat sen!
No wallstreet on täynnä keinottelijoita ja huijareita, samoin politiikka houkuttelee narsisteja ja sadisteja... Myös orjatyötä tai vähintäänkin epäinhimillisiä työoloja hyödyntäviä ultrarikkaita (Bezos, Musk yms...) tyyppejä löytyy. Joten tästä voi päätellä sen, että pahan palkka on todella korkea! Ovat siellä ihan palkkahuipun korkeimmassa kohdassa.
Kannattaa kuitenkin muistaa että jostain syystä sinusta tuli epävakaa. Minusta tuli muiden tekojen vuoksi.
Olitko siis lähtöjään paha?
Uskon että lopulta, siis kuoleman jälkeen, saa.
Jumala tarjoaa anteeksiantoa ja syntien sovitusta Jeesuksessa. Uskonelämään kuuluu parannuksen tekeminen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Onko meillä empiiristä todistusaineistoa siitä, että paha saa palkkansa? Eipä juuri. Esim. Hitler sai läpi sen, mitä halusikin pohjimmiltaan, ts. sai murhattua 6 milj. juutalaista. Saksa murskattiin, mutta eipä Hitler edes siitä välittänyt. Eikä Hitleriä edes koskaan saatu tuomiolle teoistaan.
En usko, mutta en väitä, että tiedän, että paha saisi ns. palkkansa. Olisi tietenkin suotavaa, että näin tapahtuisi.
Hitler jatkoi eloaan.
https://www.tv7.fi/arkki/kuningaskunnan-tuuli/isojen-valheiden-hitler-k…
Vierailija kirjoitti:
Nuorena tunsin erään henkilön joka kohteli ystävääni todella ikävästi ja aivan törkeällä tavalla ja useaan kertaan.
Kun hän sairastui siten että kuoli jo n 35v niin ajattelin että kylläpä sai paha palkkansa.Toisaalta elämäni varrelle on sattunut 2 sellaista henkilöä jotka ovat onnistuneet satuttamaan ja loukkaamaan minua pahasti.
Toinen heistä on saanut (ainakin päällisinpuolin) 26v aikana juuri sen mistä haavaeili, ehkä jopa enemmänkin mitä olisi voinut kuvitella sillä taustalla. Minä en saanut mitään siitä mitä eniten olisin tarvinnut ja mistä haaveilin.Toinen tapaus oli se että minä olen se kärsijä, menetin jopa hyvän mieleisen työni ja elantoni. Minua loukannut ja väärin kohdellut henkilö porskuttaa siellä edelleen nauttien hyvää palkkaa ja etuisuuksia. Hänelle tuskin koitui siitä mitään, vaikka kohteli minua ja muutamia muitakin aivan törkeällä ja asiattomalla tavalla. Hänen olisi kuulunut saada potkut, mutta minä jouduin kärsimään.
Miten ihminen mittaa kaiken hyvän rahallisena?
Joskus pahan palkka on vaikkapa miljoonia euroja rahaa.
Paha saa palkkansa, pahempi palkankorotuksen.
En usko. Toki sitä ruokitaan Hollywood-elokuvissa sun muissa.
Yleensä on päinvastoin. Kiusaajat jäävät, uhrit lähtevät... Jne.
Kun hän sairastui siten että kuoli jo n 35v niin ajattelin että kylläpä sai paha palkkansa.
Toisaalta elämäni varrelle on sattunut 2 sellaista henkilöä jotka ovat onnistuneet satuttamaan ja loukkaamaan minua pahasti.
Toinen heistä on saanut (ainakin päällisinpuolin) 26v aikana juuri sen mistä haavaeili, ehkä jopa enemmänkin mitä olisi voinut kuvitella sillä taustalla. Minä en saanut mitään siitä mitä eniten olisin tarvinnut ja mistä haaveilin.
Toinen tapaus oli se että minä olen se kärsijä, menetin jopa hyvän mieleisen työni ja elantoni. Minua loukannut ja väärin kohdellut henkilö porskuttaa siellä edelleen nauttien hyvää palkkaa ja etuisuuksia. Hänelle tuskin koitui siitä mitään, vaikka kohteli minua ja muutamia muitakin aivan törkeällä ja asiattomalla tavalla. Hänen olisi kuulunut saada potkut, mutta minä jouduin kärsimään.