Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka tulevat katsomaan uutta kotia eivätkä tuo mitään tuliaisia

Vierailija
22.04.2022 |

Voi hemmetti.

Pääsiäisenä miehen sisko perheineen + appivanhemmat tulivat meille puolen tunnin varoitusajalla, eivätkä tuoneet tullessaan yhtään mitään. Meiltä onneksi löytyi kahvipöytään tarjottavaa, kun muutosta jäi pakastimeen valmispullia ja - pasteijoita. Normaalisti meillä ei ole herkkuja kuudelle ylimääräiselle tyypille.

Nyt miehen toinen sisko kyseli, ollaanko kotona tänään jos tulevat poikkeamaan. Ai että tätä rahanmenoa. Vanhimmalle lapselle on tulossa kaksi kaveria yökylään, joten se olisi taas kymmenelle hengelle keksittävä jotain.

Mies ei luonnollisesti näe asiassa ongelmaa, mutta minua ihmetyttää miehen suvun tapa tulla tyhjin käsin. Varsinkin, jos tullaan uutta kotia katsomaan (tai vaikka vauvaa ensimmäisen kerran).

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi tulee oikein kylmät väreet ja voimakkaat lammasvibat tuollaisista asumuksen katsastamisesta.

Vierailija
22/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin ap:n ajatusta, että pikaisesti poikkeavia kotia katsoville pitäisi tarjota jotain. Minulle ei olisi tullut mieleenkään. Olisin esitellyt asunnon ja sanonut moikat, ehkä hetki olisi istuttu ja vaihdettu kuulumisia. Tuo pakonomainen kahvin tarjoilu on kyllä ihan itseaiheutettu ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenperheessä on kyllä ollut tapana tuoda tuliaisia, ja meille tulevat vieraat ovat tuoneet tuliaisia, mutta se ei ole yleensä ollut mitään syötävää. En siis osaa yhdistää tuliaisia tapana siihen, että sillä autettaisiin tarjoilun järjestämisessä.

Vierailija
24/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAKI KIRJAAKO ODOTIT TULEVAA AVIOEROA ENNAKOIDEN VAI TULITIKKU ASKIA ETTÄ POLTTAISITTE LÄÄVÄN POIS.

Vierailija
25/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleisesti huonoa käytöstä tulla tyhjin käsin. Tosin jos menen parhaan kaveri luokse, omien vanhempien tai siskon luokse niin en kyllä vie mitään. Mammalle vien aina, tämä on tapani ilahduttaa, kun mamma ei oikein pääse kauppaan, eikä ole rahaa oikein ostaa mitään itselleen. 

Sinun tilanteessasi sanoisin, että jos yllättäen tulee niin ei kukaan mitään tarjoilua odota. En minäkään laita silloin jos ei ole sovittu. Ja lasten yökyläkaverit nyt menee siinä sivussa, teet jotain halpaa ruokaa esim. nakkikeittoa niin siitä riittää eikä kukkarokaan itke. Relaa. 

Vierailija
26/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenperheessä on kyllä ollut tapana tuoda tuliaisia, ja meille tulevat vieraat ovat tuoneet tuliaisia, mutta se ei ole yleensä ollut mitään syötävää. En siis osaa yhdistää tuliaisia tapana siihen, että sillä autettaisiin tarjoilun järjestämisessä.

Kutsutut vieraat ja yllättäen pistäytyjät on eri asia. Kutsutut vieraat tuovat kukkia, viinipullon tms. jotain isäntäperheen omaan käyttöön tai yhdessä jaettavaksi, jos niin haluaa. 

Yllätysvieraat tuovat tarjottavat, jos aikovat viipyä pidempään kuin kymmenen minuuttia. Jollei sitten esim. kaveripiirissä ole tapana puolin ja toisin harrastaa yllätysvierailuja, jossa riittää lasi vettä tai kuppi kahvia. 

Vierailija
27/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinun ole pakko tarjota mitään?

Minä lopetin kahvin juonnin, enkä todellakaan haudo mitään keksejä yms. kaapeissa vierasvarana. Jos joku tulee kylään, niin odotan että silloin kelpaavat ne tarjoilut, mitä sattuu löytymään. Tai sitten voi tuoda omat mukanaan. 

Vettä tulee hanasta ja teetä/ mehua on aina tarjottavaksi. Syötäviä en rupea kustantamaan, kun joudun jo ihan omista elinkustannuksista tinkimään.

Voithan myös ehdottaa, että menette jonnekin muualle kahvittelemaan omakustanteisesti?

Vierailija
28/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään yllätysvieraista.Soitetaan puhelimella tai laitetaan viestiä, että tulen poikkeamaan.

Vierailija
29/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan mitään kahvileipää, joten kyllä harmittaa ilman tuomisia tulijat.

Voisi edes keksipaketin tuoda tai pullapitkon.

Voihan sitä pitää kaapissa keksipakkaa tai pakasteessa pullaa vierasvarana.

Näin on aina tehty normaaleissa kodeissa.

Kummalliseksi mennyt tämä nykyinen aika, jos ei ole mitään vierasvaraa pakasteessa.

Minua itseäni kyllä hävettäisi, jos ei olisi kahvileipää ollenkaan vieraille tarjota.

Melko köyhän oloista on silloin perheessä.

No vitut oo. Kun pröystäilemään aletaan niin aina voi pannarin laittaa uuniin ja oikiaa voita taikinaan. Jää köyhät nuolemaan näppejään.

Vierailija
30/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi tulee oikein kylmät väreet ja voimakkaat lammasvibat tuollaisista asumuksen katsastamisesta.

Lammasvibat?

Vierailija
31/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakko on heti syödä jotain, jos tulee vieraita? Kyllä kai lyhyehkön vierailun selviää syömättäkin.

Sitten taas jos erikseen kutsun syömään, haluan itse miettiä tarjoilut eikä niin, että vieraat tuovat mitä sattuvat. Tuntuisi itsellekin tökeröltä viedä jotain kylään mennessään. Ihan kuin isäntäväki ei osaisi itse järjestää mahdollisia tarjoiluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan