Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Barona palkkaa satoja intialaisia hoitajia paikkaamaan pulaa Suomessa – Ensimmäiset saapuvat pian

Vierailija
22.04.2022 |

Barona odottaa intialaishoitajien rekrytoinnin kasvavan merkittävästi lähivuosina.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/barona-palkkaa-satoja-intialaisia-ho…

Kommentit (684)

Vierailija
161/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä tietää, miten ulkomaisilta tuontihoitajilta onnistuu kaikki kirjaamiseen liittyvät työt? Aika usein esimerkiksi osastolla joutuu lukemaan tulotekstejä, kirjoittelemaan itse sinne jotain, voi joutua soittelemaan muihin sairaaloihin kun pitää tiedustella asioita tai varata kuljetuksia röntgeneihin sun muualle. 

Vierailija
162/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki työperäistä maahanmuuttoakin hoitoalalla tarvitaan, mutta jos ajateltaisiin hypoteettisesti, että tulevaisuudessa kaikki hoitajat Suomessa olisivat Aasian maista ei tämä kuitenkaan olisi kovin kestävä ratkaisu taloudelliselta kannalta. Aasialaiset hoitajat eivät tavallisesti kuluta Suomessa samalla tavoin kuin suomalaiset hoitajat, vaan lähettävät paljon rahaa kotimaahansa.

Tämä, tätä kannattaa miettiä äänestyksissä että mitkä puolueet ajaa Suomen asiaa ja mitkä ei.

Niin, ei kannatta äänestää sellaisia jotka vahvistavat ay-liikettä, joka on taas ennätyksellisen tehokkaasti tuhoamassa suomalaisten työpaikkoja.

Se on kylläkin palkkojen polkeminen mikä vie töitä ja siirtää niitä ulkomaille ja ulkomaiseen työvoimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vain pari ekaa sivua, pahoittelut jos tulee toistoa.

Olen itse lähtenyt alalta jo vuosia sitten. Ei fysiikka kestänyt. Olen nippa nappa 160cm ja laiha. Potilaat/asiakkaat sitä suomalaista ylipainoistaista ja minua pidempää porukkaa.

Apuvälineitä käytin aina kun mahdollista, mutta siitä huolimatta oli pakko lopulta myöntää, että parhaiten niissä hommissa pärjää vähän ronskimman kokoiset ihmiset.

Niin että miten nämä sirot aasialaiset saavat neliraajahalvaaantuneen 185/95 miehen hoidettua yksin? Kielitaidosta puhumattakaan.

Kaikki kunnia heille kollegoina, mutta oman työpaikkani 150cm pitkä maksimissaan 50 kiloa painava aasialainen hoitaja ei jaksa tai pysty siirtämään suomalaisia virtahepoja. Tämä on nähty käytännössä.

Toisaalta on meitä hentoja suomalaisiakin hoitajia, mä 161 cm ja 48 kg, enkä kyllä koe olevani huono hoitaja tämän takia.

Mutta muuten aika roistomainen veto työtaisteluun tuoda tilalle työvoimaa ulkomailta, sen sijaan että palkkaus- ja resurssointiasiat laitettaisiin kuntoon.

Sama palkka ja samat resurssit tarvitaan vaikka hoitajat olisivat vieraskielisiä. Lisäksi tarvitaan lisää suomalaisia hoitajia heitä opastamaan. Eli kalliimaksi vaan tulee.

Vierailija
164/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mainostavat, hyvä palkka ja ilmaista currya bonuksena lounaaksi.

Vierailija
165/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne aikoo niilä tehdä? Työantajat käännyttävät ne ovelta jos eivät osaa kieltä.

No mutta tämähän ratkaistaan näppärästi sillä että suomalaiset opiskelevat hoitajien kielen.

Niinhän Suomessa on tapana toimia. Ollaan aina rähmällään joka suuntaan ja kynnysmattoillaan vähän kaikille.

Vierailija
166/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän tämä globalismi juuri teettää, koko maailman työntekijät laitetaan keskenään palkkojen madalluskilpailuun. 1900-luvun jälkipuolisko tulee jäämään maailmanhistoriassa harvinaiseksi lyhyeksi hetkeksi jolloin työntekijät pystyivät taistelemaan oikeuksistaan.

Ei, vaan suomalainen potilas pystyy kilpailuttamaan sairaaloita. Esimerkiksi Bulgariasta saa erinomaista hoitoa HALVALLA.

Just joo ja sitten sä heräsit leikkauksesta ilman maksaa joka odotti pöydällä styroxlaatikossa kuriiria.

Odotteli maksalaatikkoa???

Vierailija
167/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun suomalaiset hoitajat ovat yhtäkkiä noin takajaloillaan, kun heidän työnsä kelpaakin muille. Ovat ilmeisesti eläneet uhriutumiskuplassa ja alkaneet itsekin uskoa propagandaansa, että heidän palkkansa olisi pieni, yhteiskunta kaatuisi ilman heitä ka että voisivat irtisanoutua ja kävellä mihin tahansa muuhun työhön ja saada parempaa palkkaa. Taitaa löytyä kortistosta useimmille paljon huonompi työ. Lisäksi työttömänä tuilla makaaminen on kohta vaikempaa, kun aktiivimalli 2 alkaa pyöriä.

Vierailija
168/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kyllä tietää, miten ulkomaisilta tuontihoitajilta onnistuu kaikki kirjaamiseen liittyvät työt? Aika usein esimerkiksi osastolla joutuu lukemaan tulotekstejä, kirjoittelemaan itse sinne jotain, voi joutua soittelemaan muihin sairaaloihin kun pitää tiedustella asioita tai varata kuljetuksia röntgeneihin sun muualle. 

No ei tietenkään onnistu. Tarvitaan suomalaisten hoitajien aikaa heitä paapomaan. Näin ainakin on inkkari insinöörien kanssa it alalla. Itse tekee homman nopeammin ja kerralla oikein kun kuluttaa saman oman ajan opastamiseen ja valvomiseen ja töiden korjaamiseen. Hukkaan mennyttä aikaa.

Vierailija
169/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni Millariikalla kampaviineri väärään kurkkuun.

Vierailija
170/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kerta kun maistavat kaurapuuroa, niin se oli siinä.

Vierailija
171/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vain pari ekaa sivua, pahoittelut jos tulee toistoa.

Olen itse lähtenyt alalta jo vuosia sitten. Ei fysiikka kestänyt. Olen nippa nappa 160cm ja laiha. Potilaat/asiakkaat sitä suomalaista ylipainoistaista ja minua pidempää porukkaa.

Apuvälineitä käytin aina kun mahdollista, mutta siitä huolimatta oli pakko lopulta myöntää, että parhaiten niissä hommissa pärjää vähän ronskimman kokoiset ihmiset.

Niin että miten nämä sirot aasialaiset saavat neliraajahalvaaantuneen 185/95 miehen hoidettua yksin? Kielitaidosta puhumattakaan.

Kaikki kunnia heille kollegoina, mutta oman työpaikkani 150cm pitkä maksimissaan 50 kiloa painava aasialainen hoitaja ei jaksa tai pysty siirtämään suomalaisia virtahepoja. Tämä on nähty käytännössä.

Toisaalta on meitä hentoja suomalaisiakin hoitajia, mä 161 cm ja 48 kg, enkä kyllä koe olevani huono hoitaja tämän takia.

Mutta muuten aika roistomainen veto työtaisteluun tuoda tilalle työvoimaa ulkomailta, sen sijaan että palkkaus- ja resurssointiasiat laitettaisiin kuntoon.

Roistomaista on lähinnä ylläpitää näkemystä Suomesta vauraana maana. Ei me huonoja olla mutta ihan hemmetin paljon köyhempiä kuin melkein kaikki muut Euroopassa :(. Moni asia on hyvin mutta laaja-alainen vauraus ei ole. Erilaisia talouden kiristysruuveja on jo tiukennettu äärimmilleen. Löysät on jo pois pelivara on olematon.

Vierailija
172/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne toisivat myös kokkeja sinne sairaaloiden keittiöihin? Vois olla vähän maukkaampaa sairaalaruokaa...

Vierailija
173/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun suomalaiset hoitajat ovat yhtäkkiä noin takajaloillaan, kun heidän työnsä kelpaakin muille. Ovat ilmeisesti eläneet uhriutumiskuplassa ja alkaneet itsekin uskoa propagandaansa, että heidän palkkansa olisi pieni, yhteiskunta kaatuisi ilman heitä ka että voisivat irtisanoutua ja kävellä mihin tahansa muuhun työhön ja saada parempaa palkkaa. Taitaa löytyä kortistosta useimmille paljon huonompi työ. Lisäksi työttömänä tuilla makaaminen on kohta vaikempaa, kun aktiivimalli 2 alkaa pyöriä.

Niin että kun työnantaja osoittaa ettei mihinkään epäkohtiin  (niihin muihinkin kuin palkkaus) haluta puuttua, vaan viitataan kintaalla ja halutaan Suomesta jälleen yhteen toimeen halpatyöammatti, siitä ei saisi olla takajaloillaan? Tämäkö on oikeasti teistä pidemmällä tähtäimellä hyvä suunta, että laitetaan suomalaiset kilpailemaan kehitysmaalaisten elintason kanssa Suomessa ja syrjäytetään omat kansalaiset? 

Enpä olisi uskonut, että näin helpolla saadaan suomalaiset hurraamaan oman tulevaisuuden kurjistamisen puolesta.

Vierailija
174/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielitaidosta tuli mieleen eräs työkaverini, joka kysyi potilaalta "Onko hänellä missä kipunsa?". Suomi on vaikea kieli ja hän kohteliaasti halusi teititellä. Potilas ei tuosta vaan tajunnut mitään.

Ja silti suomalaiset hoitajat fantasioivat lähtevänsä ulkomaille töihin, täysin kielitaidottomina ummikkoina ... yrittäkää nyt päättää mitä yritätte väittää. Joko kielitaito on tärkeää, jolloin ette pysty lähtemään minnekään, tai sitten ei ole jolloin se ei ole este myöskään tänne tuleville.

Onko konekiväärienglanti sinusta ymmärrettävää. Sillä joudut inkkareiden kanssa keskustelemään.

Tottakai on. Olen tehnyt intialaisten, kuten monien muidenkin, kanssa töitä vuosikausia. Kansainvälinen kanssakäyminen työelämässä kun on katsos meille kaikille muille paitsi hoitajille ollut peruskauraa jo ikuisuuden. Tervetuloa vain nykymaailmaan.

Meetkö tulkiksi mukaan kun mummosi menee sairaalaan vai miten?

Olen eri, ja isovanhempani ovat jo kuolleet. Omat vanhempani, 8-kympin molemmin puolin, osaavat aivan tarpeeksi hyvin englantia kommunikoidakseen vieraskielisten hoitajien kanssa. Uskoisin että suurten ikäluokkien enemmistö on varsin kielitaitoista, jolloin tästä ei tule ongelmaa.

Mummoltasi siis sujuu enklanniksi lääketieteellinen erikoissanasto?

Jos nyt menisit vaikka pelaamaan sitä pleikkaasi. Tämä on aikuisten keskustelu.

Sinä vissiit luulet, että mummoja jotenkin hyvin hoidetaan nykyisin suomalaisten hoitajien toimesta.

Jos ette nyt toisi keskusteluun mukaan vanhuksia, koska heitä ei enää huonommin voi hoitaa intialainen hoitaja.

En uskokaan että ulkomainen työvoima lisää julkisen terveydenhuollon laatua ja turvallisuutta.

Siksi minulla onkin vakuutukset kunnossa jotta voin käydä yksityisellä.

Vierailija
175/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Barona!

Onko Barona yksityinen? No, olkoonkin, mutta ainakin ne välittävät asiakkaista. Ottavat hoitajia(olkoonkin halpatyövoimaa) muualta turvatakseen potilaiden turvallisuuden. Olkoot suomaaliset hoitsut kiukkunsa ja banderolliensa kanssa kaduilla, vaikka loppuikänsä.

Vierailija
176/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä palkoilla hoitajiakin saa vain kehitysmaista. Pian hekin huomaavat, että kannattaa jatkaa matkaa paremmin maksavaan maahan.

Vierailija
177/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kerta kun maistavat kaurapuuroa, niin se oli siinä.

He saavat currya ja suomalaiset hoitajat kaurapuuroa.

Vierailija
178/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan nyt luomassa sellaista systeemiä, että hoitotyöhön tulee ulkomailta jatkuvasti vaihtuvaa porukkaa muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan tekemään rahaa, jonka voi sitten viedä kotimaahansa. Eräänlainen keikkatyösysteemi, mikä on todellisuutta esim. jo rakennusalalla. Kyllä tällä keinolla Suomesta pumpataan loputkin rahat muualle. Hoidon laatu tulee näin myös heikkenemään huomattavasti, kuten kävi rakennusalallakin työn laadun kanssa.

Vierailija
179/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne toisivat myös kokkeja sinne sairaaloiden keittiöihin? Vois olla vähän maukkaampaa sairaalaruokaa...

Aasiassa ei sairaaloissa ole ruokatarjoilua. Omaiset hoitaa sen. Se intiassa itsensä hoidattava tämän jo tiesikin

Vierailija
180/684 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Barona, tekee sen mitä valtio ei ole pystynyt tekemään. Näitä lisää! :) Nyt pitäisi vaan laittaa haut päälle vielä syvemmälle aasiaan, jotta Suomeen saadaan laadukasta, osaavaa ja motivoitunutta työvoimaa hoitoalalle suurella volyymilla. 

Kansa tekee lähtöä, niin saadaan vain aasialaisia ja afrikkalaisia.