Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****SYYSäipät2004***Weekend***

07.10.2006 |

Jos kerranki starttais...

Kerppu

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveää touhua. onnistuu parhaiten niin että ee istuun kärryssä ja aan istuin kärryn toisessa päässä.

ee kuitenkin aina haluaa omat kärryt ja huutaa kun ei niitä saa ja jos saa niin kaikkea mahdollista ostetaan jne. koskaan ei kai päästä ulos kunnialla eikä mitään järkevää tule ostettu.

Vierailija
22/41 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pyörähtää!

Siivous keskusteluun pakko osallistua :)

mä oon siivousfriikki vimpan päälle.Joka päivä sängyt pedataa,joka toine

päivä imuroidaan,enne päikkäreit ja yöunia lelut kerätää,kerran kuussa suursiivo,kerran viikossa ylläpitoa(vessat,pölyt yms)

Kaupassa meillä mennyt ok:sti(kopkop)

Kesällä oli mahotonta.Ei autokärryjä eikä pikkukärryjä Hilmalle.

Nyt muutaman kerran seissy kärryjen laudalla kun vauva ollut kyydissä.

Ainam syön ainon glögipipari jädeä!!!!

No juuu jos lähtis sohvalle loikoo ja koht maata.

palaaaaa

Ramika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä iltana valvon, kun eilen simahdin täysin:)

Mari, minä ymmärrän noi epämääräisemmätkin rytmit. Jos ne sopii ja toimiin lasten kanssa, niin mikäs siinä. Meillä yritän pitää yllä kuitenkin jotain rytmiä, mutta poikkeuksiakin tulee.

Työkaveri eilen jutteli lukeneensa, että pitäis perjantaina illalla jo muistuttaa itseään, että aamulla on viikonloppu eikä tarvi nousta ylös aikaisin. Sanoi sen toimivan. Pöh! Miten se vois onnistua lasten kanssa joilla tietty kestorytmi päällä??? Kun vaan saiskin nukkua aamulla pitempään!

Minäkin kaipaan Kuukkkuuta? Sano edes böö, joohan!

Mimmu, meillä pienemmän kanssa helppoa syömisten kanssa (myös karkkien), kun mikään makea ei kelpaa:) Ei siis ongelmaa siinä. Nyt on maistellut innoissaan banaania ja omenaa. Ehkä ne hedelmätkin vielä alkaa upota:)

T-P, jos yhtään tuntuu siltä niin kokeilkaa ihmeessä laittaa Onni aikaisemmin nukkumaan. Jospa yöt sillä pitenis ja saisitte itse enemmän omaa aikaa iltaisin. Ps. olen marras-joulukuussa tulossa Ouluun:) En ole vielä suunnitellut sen tarkemmin.

Ramika, sulla näyttää energiaa riittävän! Hienoa (enkä sano mitenkään negatiivisesti!)! Mahtavaa, että Öttikselläkin sujuu arki kahden kanssa hyvin! Miten muuten imetys sujuu, vai oletteko siirtyneet pulloon? Miten Veeeti suhtautuu imetykseen? Ramika, miten teillä?

T: Ynis

Vierailija
24/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva meinas et aikainen lintu madon nappaa :)

Ja tietty Hilmakin havahtui puol8 et täällähän ollaan hereillä!

Nyt vauva nukkuu ja Hilmukka kattoo mikkihiiriä.

Aatteli tulla kattoo löytyiskö mittää kivaa tekemistä aamupäiväksi.

Onkoha se hoplop su auki??

Harmi kun kaupat ei ole auki,ois shoppailu vimma.

Just tilasin meille uuden kahvinkeittimen ja vedenkeittemen.

Toissa viikolla ostin kaverilta vihreän 24h astiaston meidän valkosen kaveriksi.

Onks muuten enään kelläää muulla syyskuisille unituttia...

Meillä on ja nyt varmaan vois jo ajatella luopumista.!

Meillä on vauva syö pelkästää lähes tissimaitoa.

Paitsi jos mä olen pois niin ottaa myös pulloa isiltä.

Nyt on just joku tiheäimuttelu kausi,päivisin parin tunnin välein!

Yöllä onneksi vaan kerran pari.toistaiseksi!

Hilma suhtautuu imetykseen ihan hyvin.Välillä päivisin meinaa kädet loppua kesken kun Hilma haluaa pissalle ja vauva syö.No nyt Hilma on käynyt itekseen potalla kun olen pyytänyt odottamaa..

Miten muuten olette onnistunut imettämään samalla kun

surfaatte? *

Motille ja Valmalle parantumissäteitä ******

Lilalle jaksuja äidin sairauteen.Kauheeta!

Ihania parisuhdelomia Yniksell ja Ankkiksella -tahtoo kans-

hääpäivä lähestyy täälläkin!

Tplle ja Tähdelle rytmikeskusteluun

Täällä mennään jokapäivä tietyn kaavan mukaan.Nyt ainakin

aluksi kun vauva on niin helpompaa kaikille.Toki joustoakin riittää varsinkin nukkumaan menoajoista.

Jees nyt mannapuuro tulille

Ramikan ja pirkot

Vierailija
25/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkulasta täältä krjoittelen.

Rytmeistä ja siivouksesta. Ensnnäkin, Enkeli, luulen että mä silitäs taas vauvanvaatteet, kerran. Se on kai tosiaan sellainen rituaali, rauhoittua silittämään pikkuvaattteet ja sitten laittaa se kauniisiin pinoihin kaappeihin. Muutoin mä olen kanssa melko suurpiirteinen, vaatepinot kaapeissa ei tahdo koskaan pysyä suorassa ja kiireessä aina sekottelen kaappeja ja sit ärsyttää kun eí ne minun pinot suorassa pysy.

Pöly ja murut ärsyttää, mutta epäjärjestystä siedän paremmin, olkkarissa on brion juna ollut asemissa jo pari viikkoa, iltaisin yritän vähän palikoita jne siirrellä syrjemmälle ettei niihin tarvii konpuroida. Pitäis kyllä ottaa tavaksi että kerättäis lelut lapsen kanssa llalla yhdessä. Tosin meillä ei ole mitenkään kauheaa määrää leluja, alhaalla on osa ja osa yläkerrassa lastenhuoneenssa " jemmassa" .

Ihanaa, saan vapautuksen petaamisesta täältä, meilläkin makkarit yläkerrassa " piilossa" .

Rytmit on hyvät ja auttavat arkea, mitta tulee niistä erikoistapauksissa poikettua ja silloin saa syyttää itseä kun seuraava päivä/ yö, ruokailu tms sujuu huonosti, elämä on valintoja. Nyt kun lapsi on aloittanut hoidossa on selkeän päiärytmin merkitys entistä tärkeämpi.

Täällä keskisessä suomessa on tosi kaunis ruska nyt. Tykkään syksystäkovasti, tästäraikkaudesta ja väreistä ennen lokakuuta.

Jaksamusta ja iloa kaikille!

tiivii, Vilho ja pienenpieni 18 viikkoinen, (nyt on alkanu liikuskelemaan)

Vierailija
26/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ehtinykään ku pikasee lukasta..aamulla pyykkiä ja kauppaa ja ruuanlaittoa ja heti typyn unien jälkee lähettii kyläilemään.Tunnelmat oli jokseenki kireät,mies inhos jo valmiiks matkaa ja en mäkää siit tykänny mut kyl se meni ku oltii molemmat.

Julkisilla mennessä 1tunti,kaveri toi onneks autolla kotii ja siihen meniki alle vartti..Ei hirveest kyläillä!

Ystävien vauva,alle 4viikkonen oli niiiiiiin ihana!!!!Nukku ja mussutti.. :)

Meillä reytmin määräää eskari viennit ja haut!Vklna ja vapaina heti alkaa enempi rytmittönyys..päikeille saatetaa mennä vast ku arkena jo herätää.

KAupassa käynnit ei onnistu!vuos sitte oli sellast et typy istu ehkä artin rattaissa ja alko huuto.KAupas oli pakko käydä ja se onnstu riisikakun avulla...Niinpä edellee ku mennää kauppaa ni heti alkaa pyyntö anna riisikakkua!!Ja sen avulla onnituu jotenki!Ei ikinä pikkukärryjen kans liikenteesee-apua!!!!!

Mä tahtosin meille siistimpää mut nuo lapsoset tykkää esim.leikkiä ja levittää tavaroitaan ;-)))

Ramsku:Vuokin cittari on tänää auki,jos kauheest shoppailuttaa..

Ja unitutti käytössä,samoin tuttipullo 3xpvässä!

Jumppaan..on jo kiire!

jatu

Vierailija
27/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli illalla yhdentoista kieppeillä ja kovasti oli meno mutkittelevaa. Mönkijäsafari oli ollut kiva ja saunottu oli sen jälkeen -tietysti.

Ramis, minä imetin Antsaa paljon koneella. Se onnistui hyvin, kun käytössä oli imetystyyny ja jalkapalli, jolle aina nostin jalkani. Poika oli aina imemiseen niin keskittynyt, että pitkälle asti se onnistui ilman että Antsa häiritsi kirjoittamista (hmm...minä ja äidin ja lapsen vuorovaikutus imettäessä ;)) Syyskuusta -04 kesäkuuhun -05 oli kirjoittamiseni lähinnä yksikätistä.

Jatketaan harjoituksia

Sunnuntaita!

SaaMa

Vierailija
28/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyt " pedattu" joten voin tulla tänne... Meillä oikastaan peitot joka aamu, mut mitään päiväpeittoa en jaksa viritellä aamukiireessä. Idan sänkyyn laitan päiväpeiton useammin kun se on niin pieni ja nätti (marimekon unikko :)) Imuroidaan 3x viikossa, kesällä imuroin joka päivä. Pyrin tiskaamaan joka päivä, nyt ei ihan niin tarkkaa ku tiskiä tulee paljon vähemmän ku ollaan päivät pois. Vessat kerran-pari viikossa, lehdet lukemisen jälkeen paperikassiin, illalla lelut paikoilleen... Ja sit toi mun omituisin (?) eli joka ilta laitan valmiiksi Idan seuraavan päivän vaatteet Idan sängyn päädystä roikkumaan... ja teen näin viikonloppusinkin! ja kesällä... Mut ei meillä kyllä todellakaan ole siistiä, tavaraa on ihan liikaa näihin neliöihin nähden ja nyt mun ja miehen koulukirjat ym. lojuu aina kaikkialla.

Olin eilen rauhassa pari tuntia ostoksilla, ehkä sain pientä makua siitä miltä Enkelistä tuntuu ku vauva painaa rakkoa... Oli ihan kamalaa ja tuskasta, muutenkin piti tosi hitaasti lyllertää. Oiskohan vauva jo kääntyny pää alaspäin? Ida käänty vasta rv 34... sitä ennen oli poikittain tai perätilassa. No mut en löytäny kaupasta oikeen mitään, sit huomasin et vapaa valinnassa oli sellanen tarjous et ku osti 3 ainun tuotetta ni sai tuttipaketin kaupanpäälle.. piti sit ostaa jo kosteuspyyhkeitä ym. valmiiksi.

Pitäis jotain tekemistä keksiä, muuten vois lähteä ulos mut Idan saappaat on päiväkodissa. Mies haki tytön perjantaina heti välipalan jälkeen, sanoin et muista saappaat, muilla ei niin väliä (siis lapasilla tms.) no mies muisti et sanoin et joku juttu oli tärkeä, päätteli et se oli Idan reppu, joten toi Idan repun kotiin mut jätti saappaat päiväkotiin...

Sain eilen ton seisomalaudan, nyt pitäis sovittaa sitä rattaisiin, mut ei ole käyttöohjeita... täytyy ettiä netistä kuvia, josko vaikka teutonian sivuilta löytyis. Anoppi katteli ihmeissään tota lautaa, kun se oli lattialla pystyssä, totes et ei Ida tossa pysy... Olin vähän et no, sen näkee sitten... Sit anoppi katteli uudestaan, ja kysy et vai laitetaanko toi silleen vaakatasoon et lapsen jalat tulee noiden kengänkuvien kohdalle??? Joo, niinhän se laitetaan :) mitäköhän se oikeen ajatteli, et toi on joku pystymalli vai?

Ida oli eilen miehen kanssa uimassa, ollaan nyt käyty melkeen kerran viikossa et on Idalla sit joku oma juttu ku vauva syntyy. Muskari ois kiva, täytyy kattoa et vieläkö sinne mahtuis missä käytiin ku Ida oli pienempi.

Kiva et Öttiksellä ja Ramikalla sujuu molemmilla hyvin, antaa hiukka toivoa et ehkä meilläkään ei ole ihan kaaos sit joulu-tammikuussa.

Leanna: Niin mäkin meinasin et Ida menis puistoon joskus tammikuun puolessavälissä, ku mä en mitään äitiyslomaa ehdi alottaa joulukuun puolella ja Ida on päiväkodissa sit jouluun asti. Ku vaan saisin ite käytyä ne tentit nyt, helpompi se näin olis ku ens vuonna sit uusinnoissa.

Joo, pyykit kuivumaan...

Ai niin, myöhästyneet onnittelut kaikille syyslokasankareille!

Petra, Ida 2v1kk ja vauva 29+2

Vierailija
29/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mies ihan tärähtänyt halus että lähdetään vuosaaren sittariin. Yleensä se ei ehdota kauppaan lähtöä ja saan aina olla sanomassa että nyt lähdetään. Kaippa se pitää lähteä kun kerrankin mies jotain ehdottaa.

Eilennä oli kiva päivä. Lähdettiin aamupäivästä bussilla kaupungille ostoksille, käytiin raxissa syömässä pitsaa ja siitä sitten junalla videovuokraamolle ja bussilla kotiin. Veeti oli aivan onnessaan ja pelleili ja hassutteli koko ajan, Venla vaan nukkui ja mieskin oli mukana. Oli kiva olla liikenteessä välillä julkisilla ja kaikessa rauhassa kierrellä kauppoja. Yleensä Veetillä menee hermot alta aika yksikön mutta ei jostain syystä eilennä.

Tomera kummat renkaat sulla on siinä teutonia seisomalaudassa? Kävin eilennä stokkalta varaamassa ne tavallisilla pyörillä (ei niillä ilmakumi). Pitää huomenna ne äitini kanssa hakea, hän saa niistä vielä henkilökunta alennuksen. Pitää vielä tietenkin kokeilla että se menee gessleinin rattaisiin kiinni.

Meillä sänky pedataan todella harvoin. Ei vaan jaksa ja tää makkarin ovi on aika usein kiinni ettei Veeti mee tietokoneen kimppuun. Muuten kyllä imuroidaan n.3 kertaa viikossa. Jostain tulee roskaa ja likaa ihan uskomattomia määriä. Veetin lelut on aika usein pitkin lattioita, pyrin siihen että joka ilta kerään ne laatikoihin.

Meillä Venla ei syö enään rintaa vain korviketta pullosta. Tuntui että neiti ois vaan koko ajan roikkunut tissillä ja siltikään ei ollut kylläinen. Päivisin en ehtinyt oikein imettämään kun piti Veetinkin perään pystyä katsomaan. Ja sai usein rintamaidosta kamalat vatsanväänteet. No hyvin Veetikin korvikkeella on kasvanut. En jaksa ottaa stressiä etten imetä, kaikille saa kyllä asiaa koko ajan olla selittelemässä.

Käytiin varaamassa tallinnan reissu. Lähdetään 7.12 ja ollaan 2 yötä. Ei ollut mitenkään kallis reissu meijän koko perhe vähän alle 200e. Otetaan auto mukaan niin voin paljon shoppailla =) Pitääpi Venlalle ens kuun alussa hakea oma passi.

Tuli ihan vaan omaa napaa.

Öttis, Veeti ja Venla neiti

Vierailija
30/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minäkin vasta luin sen mistä tämä rytmi-keskustelu sai alkunsa. Juu, en usko kenekään täällä tarkoittavan sitä että kukaan juoksee toisaalta kello kädessä tai toisaalta antaa täysin olla vain. Meilläkin rytmit kyllä lipsuu vähän näin viikonloppuisin, kun/jos tyttö vaikka sattuisi nukkumaan aamulla pidempään, niin vastaavasti menee päikkäreille myöhemmin, jne. Mutta minäkin kyllä tuosta illasta pidän ehkä kaikkein tiukimmin kiinni. Varsinkin nyt kun aloittanut päiväkodin, on tärkää varsinkin arkisin että saa tarpeeksi unta. Meillä kun asuu varsin paljon unta tarvitseva taapero (jos ei saa tarpeeksi unta, on kuin takapuoleen ammuttu karhu - kuten äitinsä).

Mutta jotenkin olen sen myös huomannut että ainakin meillä tietty rytmi on jo " ohjelmoituna" lapseen itseensä. Että tiettyina aikoina alkaa kaivata ruokaa ja unta :) Ehkä tämä on ihan itsestäänselvyys ja mä taas teen tällä " havainnolla" itsestäni täällä hölmön mutta ei se mitään :)

Iltapäivällä tulossa viimeiset synttärivieraat. Ystäviä lapsineen. Ihanaa nähdä monia taas pitkästä aikaa. Nyt valmistelutkin ovat helpompia kuin viime sunnuntaina kun mies on apuna. Vaikka kärsiikin vielä jonkinasteisesta jet lagista.

Ynikselle vaan tiedoksi, että olihan tuo ihan kivasti ehtinyt paikallisissa kaupoissa käydä :) Varsinkin tytölle oli löytynyt kaikkea ihanaa, mm. takki.

Juhlien valmisteluun siis.

Alli

Vierailija
31/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan nyt kirjoittaa taas jotain silläkin uhalla, että väärinkäsityksiä voi tulla.

T-P:Mietin tuotakin, että " kellottaminen" on tavallaan sun tapas jäsentää ja kertoa asioita.

Yleisesti oon sitä mieltä, että aikataulut, rytmit ja rutiinit on lapsiperheissä tärkeitä ja niistä on hyvä pitää kiinni. Ja niissä pitäisi myös olla " yleistä järkeä" , esim nukkumaanmeno iltaysiltä tai siinä paikkeilla. Mutta luulen, että itseni lisäksi monelle muullekin tekisi hyvää rennomman " ei maailma siihen kaadu" -elämänasenteen oppiminen. Eli ettei turhaan stressaa, vaikka aikataulut heittää 5min tai joskus tunneillakin (toivon mukaan tilapäisesti).

Jos puolisolla tai muilla läheisillä on kovin erilaisia tapoja tässä tai muussa asiassa, olisi hyvä etsiä kultainen keskitie ja silloin tarvitaan joustoja puolin ja toisin.

Lilalle kovasti jaksuja äitisi asiassa ja halaus. Toivon sydämeni ohjasta äidillesi vielä runsaasti elinpäiviä ja kivut pois.

Aos tai mikälie-T@hti lähtee kakkapyllyn pesuun ja pyrkii vielä palaamaan muihin aiheisiin

Vierailija
32/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rutiineihin kuuluu myös se, että päiväunet nukutaan. Mutta tuntikausien nukuttamista se ei oo ikinä tarkoittanut. Sen sijaan reipas tunti voi hyvinkin mennä kinkkisempinä aikoina. Nyt ollaan hyvään suuntaan menossa Pekan kanssa ja pikkiriikkisin askelein opetellaan itekseen nukahtamista.

Pinoja lukiessa oli jännä taas huomata, miten jossain asiassa samaistuu yhteen syysystävään toisessa toiseen. Ja sitten miettii, että kunpa joskus voitais kunnolla tavata.Toisinaan taas tuntuu, että jos pääsisitte meillä käöymään, ymmärtäisitte paremmin. Mutta eihän se välttämättä niinkään oo. Opiskelukaverini vain kerran totesi syntymäkodissani käydessään:" No nyt minä ymmärrän, mitä sinä olet puhunut/tarkoittanut!"

Mieluusti petaan sängyt, kun se heti tekee huoneet siistimmän näköiseksi. Mutta aina en ehdi tai jaksa.

Imuroida saisi vaikka monesti päivässä, mutta tahtoo jäädä kertaan viikossa. Toisinaan otan luudalla enimpiä keittiöstä.

Kuivausrummussa pyykit tosiaan tulee ihanan pehmoisiksi. Pyykit ois myös sileitä, jos ne ehtis viikata saman tien. Juuri mitään en silitä. Lähes kaikki käännän nurin ennen pyykkäystä ja viikkaan, kun satun ehtimään.

Oltiin reissussa. Muuten hyvä juttu, mutta meni vaan liian pitkäks ja siksi nukuin univelkoja pois. Mies osti itelleen koiraharrastusaikaa tällekin päivälle hoitelemalla lapset, tiskit ja ruuat puoleen päivään asti ja kuorimalla perunat iltapvruokaa varten. Silti toivoisin, että mies vois välillä olla koko päivän kotona ja meidän kans.

Enkeliä oon kovasti miettiny ja etsiny oikeita sanoja sinua auttaakseni. En ole löytänyt.

Sadekuurojen keskellä teitä kaikkia ajatellen ja Iikaa imettäen T@hti, esikoinen 6v8kk, neiti 4v5kk, Pekka 2v1kk ja Iika 3kk

Vierailija
33/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin harmaata--päivä jona tunnit ei kulje!

Miten mulla on mennyt ohi että TIIVI odottaa vauvaa,ilmeisesti myös maaliskuuhun?!?Onnea nyt myöhästyneenä!

Kellotuksesta/rytmistä.Meillä pyritään pitämään päivät samanlaisen turvallisina.Ruoka ajat sekä nukkumaan meno ajat ovat säännöllisen tarkkoja.Toki isompien lasten kanssa joustan viikonlopun illoissa ja välillä tarvittaessa.Päiväunet pikkuherralla on nyt on-off tyylillä,ilman mitään rytmiä.Se toisaalta huono,päivät välillä ihan sekaisin.

Siivouksesta vielä lisää mun kohdaltani=)Imuroin 2-3 krt viikossa.Isot tytöt hoitavat alakerran imuroinnin ja saavat siitä kuukausi palkan.

Petaan joka aamu ja lakanoita vaihtelen vähintään 1 krt/kk!Inhokki homma!Varsinkin se pesupuoli ja silitys/mankelointi.

Pölyt tulee pyyhittyä kerran viikossa.Ikkunat pesen 2 krt vuodessa.Mitäs vielä siivoukseen kuuluu=)

Kaikenlaista järjestelyä ja paikkojen ojennuksessa pitoa harrastan päivittäin=)

Omaa).(--Ihme kyllä napa on vielä pieni,ihan minimaalinen kumpu vain.

Liikkeet tuntuu voimakkaina,jopa ulkopuolisen käteen(tytär tunsi viimeksi)Tuntuu olevan tarkan rytmin sissi,potkuista päätellen.

Vaunut jotka tilasin lähtivät samana päivänä paluu postina takaisin.Olivat niin heppoiset että tuskin pitkään olisivat kestäneet.Harmittaa.Olivat kivan väriset ja näköiset,mutta ei auta kun tsekata jotain muita.

Olimme eilen hki:n teatterissa katsomassa Evitaa.Oli ihan rentouttava reissu vaikka vasta puolilta öin olimme kotona.Esitys oli ihan viihdyttävä vaikkakin surullinen tarina suuruuden hullusta naisesta joka sai lähes kaiken haluamansa(sängyn kautta)mutta ei pitkää ikää...

Aamulla kyllä reissun rasitus tuntui raskaasti.Nykyään kun olen itsekkin rynnistänyt petiin heti lasten jäljistä,klo 21-22.Pieninkin kun herää kellontarkasti klo 7 joka aamu!

Romaania taidan yrittää.Jätetäämpä muillekin tilaa!

Leanna ja viisikko sekä sissi rv 16+

Vierailija
34/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei pojan pyhäkouluun ja ite meni kokouksee.Pojan eka kerta-jo oli aikaki!Toivottavasti viihtyy.

Typy kattoo-taas-ti-ti-nallea..laulaa ja tanssiimukana. ja hyppii!!

Minun tyllerö mutti omaan huoneeseen..niisk!Aamulla typy äännähti 7jälkee ja minä heti jäin pyörimää et herääkö vellille vai ei..No vaille 8heräs eikä enää sit nukkunu.VElli jäi joskus ku piti saada univelkoja pois mut ei enää ole toiminu unien jatkajana..Ennemminki mä herään typyn pyörimisee ja alan oottaa et millo herää,joten aamulla oli sellanen olo että nyt on aika!Päikit nukku hyvin omas huoneessa,yöki varmaa menee,mut monelta noustaa??!

Nyt tekis kamalasti mieli mennä kauppaa ja saada typylle uudet verhot ja lamppu..tauluja pitää laitella seinälle.

Meinasin käydä cittaris mut oli kamalat jonot,joten menin Alepaa ostaa maitoo.Nyt on kuulemma jo ihan väljää ni ehkäpä menen ku pojat kotiutuu..

Jatkan puuhia..tahon tytskän huoneen kuntoo.

Kukas siitä imettämisestä..hyvin suju tissittelyt typyn kanssa koneella.Sai siinä rauhassa lukea silloiset megapinot..

Missä Kukkuu?Miten voit??

jatu

Vierailija
35/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, imetystä koneella. Ei koskaan:) En mitenkään ois kyennyt. Edes pienen vauvan kanssa. Asentovammainen minä:)

Tomera, meillä mies on just samanlainen! Ei muista mitään! Tosin en itsekään tajunnut perjantaina tuoda esikoisen kumppareita kotiin. Eilen oli kastuneet lenkkarit läpimäriksi ulkona:(

Öttis, meillä on ne tavalliset renkaat seisomalaudassa. On ihan ok. Pitempiä pätkiä kulkiessa ois toivonut ilmakumipyöriä, kun täristää noi kuitenkin vähäsen. Toisaalta joitain pienirenkaisia lautoja katsellessa noi Teutonian tavallisetkin on ihan luksukset:) Kävittekö Cittarissa? Oliko kauhea ryysis:)

Alli, olen kade:) Meillä mies ei tuo mun makuun olevia vaatteita, vaikka käviskin valtameren tuolla puolen matkoilla. Sitten ostaa mulle esim. valkoisen paidan (ei sovi mulle kalpeanaamalle ollenkaan!) kokoa S (kun pitäis olla M tai L) :)

T@hti, mullekin tulee monesti sellainen olo, että kylläpä " se ja se" ajattelee samalla tavalla joistain asioista. Mulla on mielikuva teidän kodista ja tavoista. Erityisesti riistaruuat on jääneet mieleen. Äsken mietinkin, että miehen sukulaisten koti vois muistuttaa aika paljon teidän kotia:)

Leannalle ja muille musikaalien ystäville. Ensi keväänä tulee Mamma Mia tännekin! Olikohan toukokuussa. Käytiin Lontoossa keväällä kattomassa se ja oli tosi hyvä! Suosittelen!

Jatu, varmaan opit nukkumaan paremmin, kun Typy on aikansa ollut omassa huoneessa. Ei sitä enää sitten kuulostele joka ääntä. Parin kuukauden kokemuksella voin sanoa:) Vaikka on aamut vielä vähän vaikeita mullekin:)

Vierailija
36/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huijaa, ilta taas ja viikkis pian ohi. Luin pinon mutta mitään en siitä oikein muista, tulin kuitenkin sanomaan böö! Poitsu tuossa leikkii itsekseen ja mies meni siivoamaan autotallia, että mahtuisi auto sitten talvella sisälle.

Mäkin usein ajattelen, että kylläpä tuolla ja tuolla äidillä on samanlaisia ajatuksia, tai että itse ajattelen/tunnen ihan samoin jostain asiasta. Ja että olisi kiva tutustua paremminkin, kun palstalla jutut jäävät helposti kovin pintapuolisiksi. Toisaalta myös kun kiiressä kirjoittaa, tulee helposti varmaan väärinymmärretyksikin, kun ei osaa ilmaista itseään oikein... saatan tarkoittaa jotain muuta kun mitä lyhyesti kirjoitan, joku oleellinen osa ajatuksesta jää usien helposti pois, jos tiedätte mitä tarkoitan. Vaikka nyt noista rutiineista ja lapsen rytmistä, tulee helposti kirjoitettua vähän sinne päin ja sitten joku ymmärtää hiukan väärin....

Mä koitan pitää rytmeistä kiinni, mutta pientä heittoa tulee aina silloin tällöin eikä poika siitä pilalle ole mennyt. Päiväuniaika on esim. meillä klo 13, mutta joskus kello on ollut jo lähempänä kahta kun ollaan tultu jostain ja sitten vasta menty unille. Pääosin rytmit kuitenkin helpottavat arkea, iltanukkumaanmenoaika meillä klo 21 ja siitä koitetaan pitää kiinni. Ruoka 12 ja 17, puuro 20 jne. Mutta vartti sinne tai tänne ei haittaa muakaan.

Oli muuten Hyvin Iso Virhe ostaa niitä neekerinpusuja laatikollinen. Arvaktaas oonko syönyt jo torstain jälkeen ainakin 10.... keksiviikkona on oma neuvola, ja puntarille pakko mennä.... apua. Ei taida auttaa vaikka ruoan kanssa söin porkkanaraastetta.... :)

Vessalaattojen valinta on osoittautunut taas yllättävän vaikeaksi. Haluisin isoa mattavaaleaa laattaa, mutta seinät on vinot ja iso laatta vaikea (jopa mahdoton?) asentaa.... Väritkin (tehosteet) hakusessa. Huomenna remppasuunnittelu taas jatkuu...

Muuten täällä meidän valtakunnassa kaikki hyvin. Vauva melskaa mahassa ja mieli on iloinen.

Voimia tarvitseville ja mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!!

Äitikuu ja tasajalkaa tuossa vieressä hyppivä poitsu (huutaa " Hyppii! Hyppii!" samalla....)

Vierailija
37/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin, piti kysyä teiltä neuvoa, mitä lahjaksi 3-vuotiaalle pojalle?

äk

Vierailija
38/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imuroinut, pessyt lattiat, käynyt uimassa kilsan, haravoinut hirvittävän kasan lehtiä (jossa lapset innoissaan pomppi) ja paljon muuta. Iltapäivällä sain nukuttua päikkäritkin, kun mies oli esikoisen kanssa mummolassa käymässä.

Äitikuu, miten ois joku helppo pieni kauko-ohjattava auto. Minä aina niitä kattelen innoissani kaupoissa:) En tiedä laadusta, mutta joitain saa ihan edullisestikin. Tai sitten palapeli, piirustusjuttuja tms.

Vierailija
39/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitikuu, meillä kolmevuotiaan suosikkeja ovat: Tomi Traktori, Muumit, Puuha Pete ja uutena Autot-elokuvan jutut, joskaan niit' ei täältä juuri saa. Tai oheiskamaa juomapulloista servetteihin löytyy muttei itse autoja. Tosin en usko että ne autot niin kiinnostaa jos ei oo nähnyt leffaa. Sitten kinnostaa palapelien teko kovasti ja hiensoti jo sujuukin pahvistenkin teko. Niitäkin on tuota Autot sarjaa, sellainen kirja missä on eri sivuilla eri kulkuneuvo. Niin, siis nämä pojalle vaikkakin serkkuni tyttö pitää kovasti Tomi Traktorista. Tietysti lempiohjelmien värityskirjat ja kirjat ovat myös tosi mukavia lahjoja jos ei halua antaa leluja. Muumikirjat on kivoja ja niissä on usein monta tarinaa.

kiirusta pitää kahden touhukkaan kanssa ja on tuota työtkin vieneet taas mukanaan. Ja lopun ajan sitten iltasella BB :) Koukussa armottomasti vaikkakin sekin ollut paitsiossa tällä viikolla töiden ja väsymyksen takia.

Poikien muutto omaan huoneeseen sujui mallikkaasti, ei mitään ongelmaa. Nyt tosin mietitty pitääkös vielä kerran vaihtaa huoneita kun huone meni niin pieneksi leikkiä. Meidän makkari ois kaikkein isoin mutta kun säky on 180 cm levee niin sitten ei pikkuhuoneeseen muuta mahdukaan, vaan toisaalta eipä siellä mitään muuta kuin nukuta ;) Jos saisi sillä tuon olkkarin siistiksi, nyt kun sen valtaa junaradat lahjakkaasti ettei sekaan mahdu. Siisteydestä on ollut teillä puhetta. Meillä imuroidaan about 2x viikossa koiran takia. enempikins aisi muttei jaksa. Leluja on huusholli täynnä sekä vaateita aina siihen asti että hermo palaa ja siivoon hullun lailla, kuten tänään pyhäpäivän kunniaksi. Itse oon vähän sellainen huithaithapeli, taiteijijaluonne, etti pikkusotkut hetkauta. Kateellisen kuuntelen kuinka töissä muilla on niin ja niin siistiä ja kuinkas usein siivotaan ja siivoojakin käy parilla kotona. Sitten tehdään KAIKKI ruoka itse, ei mitään eineksiä jne lapsille. Pah, siitä tulee vaan huono mieli jos lähtee mukaan kinailuun. Mää käytän kyllä puoli valmiita kun en todellakaan jaksa aina laittaa jotain itse tehtyy. Kebakot, jauhelihapihvit, nakit, makkarat, valmiiksi marinoidut jutskat helpottaa arkea.joskus joku kinkkukiusauskin tarttuu mukaan. Itselle valmiskeitotkin menee hädässä tai ylitöissä. Kun pääsee töistä vasta 16.30 ja kotona viiden jälkeen ei siinä jouda mitään hienoja tekeen. Joskus innostuu tekeen toisen ruoan illalla...

Mites muut, käytättekös kaupan valmiita hyväksenne? Vai miten sujutte ruokapuolen kanssa. Nyt viikonloppusin olen tehnyt monasti puuroa luonaksi, ettei tarvii kovin montaa ruokaa tehdä. Toki sitten samaa ruokaa monesti syömme kahtena päivänä esim. vuorotellen toisen ruokalajin kanssa tai sitten vaihdan lisäkettä eli jauhelihakastike ja muussia ja toisena päivänä makaroonien kanssa.

Nyt vissiin mentävä kun esikoinen haluaa äidin rakentamaan junarataa, jonka vasta purkasin imuroinnin ajaksi. Näitä poikien juttuja :) Ei oo rinsessaleikkejä meillä, ei.

T.Tuttis kera viikarien 2v ja 3,5 v

Vierailija
40/41 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti nukkuu. On taas ollut par päivää nukkumatta päikkäreitä joten menee illalla ajoissa nukkumaankin. Jos Veeti nukkuu päikkärit niin ei mee millään nukkumaan illalla. Nyt ollaan joka päivä oltu liikenteessä joten ei oo ehtinyt päikkäreille ja on ajoissa nukahtanut yö unille.

Mentiin sittariin heti kun se oli auennut. Silloin jo siellä oli ihan sikana porukkaa. Kassa jonossa ei mennyt kuin 20min. Mies meni edeltä jonottamaan kun minä äitini kanssa vielä kiertelin ruokaa ostamassa. Kun oltiin pois lähdössä niin kassa jonot olivat toooooooooosiiii pitkät.

Muitakin seisomalautoja katselin kuin teutonian mutta ne on ihan onnettomia (tai ainakin näyttivät siltä, renkaat tosi pienet). Brion esim oli aivan kamala. En vois edes kuvitella ostavani sellaista. Teutonian laudassa sentään on aika isot pyörät.

Nyt iltapalaa syömään. Ja neitä kylvettämään.

Öttis