Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
1561/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei ole vain korkeakouluun.

Eikä siinä mitään pahaa ole - taso on syytä pitää korkeana - kyllä myös suorittavan portaan työtä tarvitaan.

Tarkoitat vissiin opistoa. Opisto on opisto vaikka voissa paistaisi. Ja taso on kuin amiksessa.

Vierailija
1562/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sellainen on mahdollista, että vaihtaa saman amkin sisällä alalta toiselle pelkällä siirtohaulla. Eli jos haluaisit vaikka sosionomiksi mutta saat sairaanhoitajaksi paikan vaikkapa Tamkista, voit alkaa suorittamaan silti sos-opintoja jos tutkinto-ohjelmavastaava vaan antaa luvan ja ryhmän mukaan mahtuu. Nykyään rajat paljon löysemmät kun niin paljon opintoja tehdään verkossa ja lähes aina jokaisesta ryhmästä ainakin 1 jää pois ensimmäisen 6 kk aikana. Sitten kun olet suorittanut 1 v opinnot, voit hakea samalla lailla opinto-oikeutta kuin polkuopiskelijatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain kellonaikaa jolloin vipunen ja opintopolku päivittyy?

Vierailija
1564/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain kellonaikaa jolloin vipunen ja opintopolku päivittyy?

Aamupäivästä päivittyvät molemmat. Vipunen jättää toisinaan päivittymättä, sehän on vain tilasto.

Eli tänään sulkeutuvat paikat eivät tule tänään varasijalaisten ulottuville, vaan huomenna tai mahdollisesti maanantaina vasta. Tänään vain on viimeinen hetki ottaa paikka vastaan (heillä, keillä on) ja ne lasketaan erillisessä varasija-ajossa myöhemmin uusille tarjokkaille.

Vierailija
1565/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko varasijat päivittyä sen klo 15 jälkeen vai meneekö automaattisesti alkuviikkoon? Itselläni ei oo aikoihin päivittyny mikään maanantaina vaikka loppu viikosta kyllä on varasijat liikkunu.

Vierailija
1566/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko varasijat päivittyä sen klo 15 jälkeen vai meneekö automaattisesti alkuviikkoon? Itselläni ei oo aikoihin päivittyny mikään maanantaina vaikka loppu viikosta kyllä on varasijat liikkunu.

Mulla on päivittynyt nyt viime aikoina illastakin välillä.

Vierailija
1567/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan heti klo 15. Sillä kellonlyömällä poistuu vain hyväksymisnappi.

Vierailija
1568/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mitä tapahtuu tämmöisessä tilanteessa: Minulle tarjotaan tällä hetkellä 4.hakutoiveen koulupaikkaa Opintopolussa ja en ole vielä vastannut siihen. 3.hakutoiveessa oon hyvillä varasijoilla. Jos esim huomenna varasijat liikkuvat ja pääsen 3.hakutoiveelle, niin mitä tuolle mun aikaisemmalle tarjotulle koulupaikalle tapahtuu, jota en ole vielä hyväksynyt?

Vierailija
1569/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan mitä tapahtuu tämmöisessä tilanteessa: Minulle tarjotaan tällä hetkellä 4.hakutoiveen koulupaikkaa Opintopolussa ja en ole vielä vastannut siihen. 3.hakutoiveessa oon hyvillä varasijoilla. Jos esim huomenna varasijat liikkuvat ja pääsen 3.hakutoiveelle, niin mitä tuolle mun aikaisemmalle tarjotulle koulupaikalle tapahtuu, jota en ole vielä hyväksynyt?

Voit ottaa 4. paikan ehdollisesti vastaan ja jäädä jonottamaan ylempien sijojen paikkoja.

Vierailija
1570/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ihan sama tilanne kuin mulla. Kyllä pohdin viime hetkille asti, ja äsken hylkäsin 4. toiveen. Koska se olisi käytännössä tosi hankala ollut.

15 mennessä joko otat vastaan alemman ja jäät jonottamaan ylempiä.

Tai sitten hylkäät paikan, voit silti jonottaa ylempiä. Ja tuo paikkahan raukeaa klo 15, jos et tee mitään.

Itse olen myös 1. varasijoilla 2. ja 3. toiveeseen, ärsyttää tosi paljon, jos ei paikka aukea. Mutta siihen olen varautunut.

Mutta onnea vaan Lab Lahti fysioterapiaan, joku ei-ensikertalainen saa mun paikan.

Vierailija
1571/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hylkäytyy tänään, mutta jatkat jonottamisesta kolmoseen.

Vierailija
1572/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaksesi tuon 4. Hakutoiveenpaikan sinun pitää ottaa se vastaan joko tänään klo 15 mennessä tai sitten 7 vrkn kuluessa siitä ilmoituspäivästä (jos olet saanut sen varasijoilta myöhemmin). Muuten menetät paikan. Voit hyväksyä paikan niin että jäät jonottamaan kolmatta hakutoivettasi. Jos saat 3 toiveenpaikan tai hylkäät 4 toiveen paikansi 4. Toiveen paikka vapautuu muille. 2.8 klo 15 haku on valmis ja ylimääräiset paikat voi mennä lusähakuun.

Vierailija
1573/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva kuulla jos joku ensikertalainen luopuu Oamk sosionomi paikasta 😊

Vierailija
1574/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikan tänään (3 toive). Pitää ottaa vastaan ennen 22.7. 2 toive - varasijalla 116 (en ole kiinnostunut enää). Mutta ykköstoive - varasijalla 6.

Haluaisin odottaa vähän ja katsoa miten varasijat liikkuvat ensimmäisessä paikassa.

Mutta jos ottaa vastaan 3 toiveen ja jäädä jonottamaan tarkoittaako se, että odotan 1 toive myös, ei vain 2 (koska 2 toive en halua enää).

Vierailija
1575/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain paikan tänään (3 toive). Pitää ottaa vastaan ennen 22.7. 2 toive - varasijalla 116 (en ole kiinnostunut enää). Mutta ykköstoive - varasijalla 6.

Haluaisin odottaa vähän ja katsoa miten varasijat liikkuvat ensimmäisessä paikassa.

Mutta jos ottaa vastaan 3 toiveen ja jäädä jonottamaan tarkoittaako se, että odotan 1 toive myös, ei vain 2 (koska 2 toive en halua enää).

Voit päästä 1. toiveeseen vaikka et pääsisikään 2. toiveeseen, sillä järjestelmä tarjoaa aina ylintä mihin menestys riittää ja alemmat peruuntuu silloin automaattisesti.

Vierailija
1576/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonne kakkoseen pääseminen on superepätodennäköistä, joten omassa tilanteessasi ottaisin kolmosen ehdollisena vastaan ja jäisin jonottamaan ykköstä.

Jos taas et kolmostakaan halua, voit hylätä sen ja odottaa ykköstä. Tällöin et välttämättä saa mitään paikkaa.

Vierailija
1577/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotaan yhtä paikkaa, mutta ala ei kiinnosta D': Miksi mä tungin sen tuonne?? No jestas. Jollekkin paikka.

Vierailija
1578/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylätkääpä nyt kaikki ne toiveet mitä ette halua niin me epätoivoiset varallaroikkujat saadaan toivoa :D.

Vierailija
1579/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäskö kukaan Oamk sosionomi paikkaa 🙈

Vierailija
1580/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjotaan yhtä paikkaa, mutta ala ei kiinnosta D': Miksi mä tungin sen tuonne?? No jestas. Jollekkin paikka.

Se on jännä miten tavallaan "kevyesti" tulee ne hakutoiveet lätkittyä keväällä. Mieli ennättää muuttua ja sitten kun paikka on oikeasti tarjolla, tajuaa ettei olekaan ja hyvä juttu. Vaikka hakisi samaa koulutusta eri paikkoihin kannattaa miettiä se järjestys niin ,että tosiaan pystyy lähtemään opiskelemaan sinne mistä paikan saa.