Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
1541/2045 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Oamk sosionomi puolen tilanne?

Kiinnostas kyl tää 😊

Vierailija
1542/2045 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmuuden vuoksi kysyn ettei tuu mitään yllätyksiä huomenna. Jos opiskelupaikka on jo vastaanotettu ja lukuvuosi-ilmoittautuminen on tehty Opintopolussa niin muuta ei tarvitse tehdä? Haaga-helian sivuilla mainitaan että hakemukseen pitää liittää kopio tutkintodistuksesta mutta se kait koskee ainoastaan vanhoja ammattikoulututkintoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2045 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Oamk sosionomi puolen tilanne?

Kiinnostas kyl tää 😊

Paikkoja 55, paikan vastaanottaneet 48.

Miksi ette itse katso?

Vierailija
1544/2045 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmuuden vuoksi kysyn ettei tuu mitään yllätyksiä huomenna. Jos opiskelupaikka on jo vastaanotettu ja lukuvuosi-ilmoittautuminen on tehty Opintopolussa niin muuta ei tarvitse tehdä? Haaga-helian sivuilla mainitaan että hakemukseen pitää liittää kopio tutkintodistuksesta mutta se kait koskee ainoastaan vanhoja ammattikoulututkintoja...

Sulla olisi ehdollisena opiskelupaikka, jos liitteitä tarttisi toimittaa. Eli voit olla huoleti😊

Vierailija
1545/2045 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla olisi ehdollisena opiskelupaikka, jos liitteitä tarttisi toimittaa. Eli voit olla huoleti😊

Hyvä, kiits :) Tyhmää että aloin stressata tällaista asiaa mutta oli pakko varmistaa 100% etten vahingossakaan menetä paikkaa

Vierailija
1546/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen tässä, että Vipunen päivittyisi. Tänään pitäisi ottaa paikka vastaan ja mietin, jäädäkö jonottamaan ylempää toivetta....

Vierailija
1547/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen tässä, että Vipunen päivittyisi. Tänään pitäisi ottaa paikka vastaan ja mietin, jäädäkö jonottamaan ylempää toivetta....

Mulla ainakin jo päivittynyt eiliseen verrattuna, voisikohan päivittyä tänään vielä uudestaankin 🤔

Vierailija
1548/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin jo päivittynyt eiliseen verrattuna, voisikohan päivittyä tänään vielä uudestaankin 🤔

Sori puhuitkin Vipusesta ja mä Opintopolusta.

Vipusta odotan myös päivittyväksi.

Vierailija
1549/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohtija22 kirjoitti:

Kertokaapa te viisammat, että onko vastaanotetuissa myös ne paikat, jotka on klikattu vastaanotetuiksi, mutta odottaa kuitenkin ylempiä hakutoiveita? Mietin, että mitkä mahikset on enää päästä varasijoilta opiskelee..

Näköjään siinä oli myös, jotka odotti yhä ylempää..huomasin nimittäin pari päivää sitten, että kaikki paikat oli täytetty, mutta mä olin kuitenkin 6.varasijalla. Näin myös viime yönä. Tänä aamuna tuli ilmoitus, että saan paikan. Tää oli mun kakkosvaihtoehto. Nyt täytyy itse miettiä, että jäänkö vielä jonottaa ylempää.

Vierailija
1550/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti opintopolku päivittyy vielä uudelleen tänään 😊

Vierailija
1551/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohtija22 kirjoitti:

Pohtija22 kirjoitti:

Kertokaapa te viisammat, että onko vastaanotetuissa myös ne paikat, jotka on klikattu vastaanotetuiksi, mutta odottaa kuitenkin ylempiä hakutoiveita? Mietin, että mitkä mahikset on enää päästä varasijoilta opiskelee..

Näköjään siinä oli myös, jotka odotti yhä ylempää..huomasin nimittäin pari päivää sitten, että kaikki paikat oli täytetty, mutta mä olin kuitenkin 6.varasijalla. Näin myös viime yönä. Tänä aamuna tuli ilmoitus, että saan paikan. Tää oli mun kakkosvaihtoehto. Nyt täytyy itse miettiä, että jäänkö vielä jonottaa ylempää.

Minkä alan paikan sait? :)

Vierailija
1552/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain kevään ensimmäisessä yhteishaussa eli englanninkielisiin tutkintoihin ja siinä ei ole vaihtoehtoa että pystyisi ottamaan yhden paikan vastaan mutta jäämään kuitenkin odottamaan varasijalta muualle. Pääsin yhteen kouluun jo aikaisemmin keväällä, mutta en ole vieläkään ottanut paikkaa vastaan. Silloin alussa varasijat kahteen muuhun paikkaan oli siinä 50 tienoilla, tällä hetkellä 12. ja 17. varasijat mutta täytyy tässä kai kohta jo ottaa paikka vastaan, jos jättää sinne kello 15 tienoille niin voi olla että koko sivut kaatuu kun on takaraja :D

Vierailija
1553/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin xamkiin 8 varasijalta, älkää menettää toivoa💪

Vierailija
1554/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos on varasijalla 45. Tradenomin verkko-opintoihin, niin kuin minä, on ehkä syytä miettiä syksyn kuviot uusiksi 🙈

Vierailija
1555/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat 16 ja 19 tällä hetkellä.

Vierailija
1556/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 24 ja vielä elätän pienen pientä toivoa. Syksyn suunnitelmia lyöty kuitenkin jo osittain lukkoon sillä oletuksella etten pääse, mutta jos kuitenkin...oispa se mahtavaa. Jännä päivä.

Vierailija
1557/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? :)

Vierailija
1558/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? :)

Sote ala

Vierailija
1559/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli todistusvalintajonossakin viimein muutosta! 2. varasija nyt! Jännäksi käy...

Vierailija
1560/2045 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yamk-haussa varasijat liikahtaneet koko aikana. Vipusen mukaan 36 paikkaa joista 33 otettu vastaan, joten 6.varasijalla jään rannalle ruikuttamaan.

Kovin suosituilta näyttävät nuo itseäni kiinnostavat vaihtoehdot, saa nähdä jääkö ylempi tutkinto vain haaveeksi tässä elämässä 😟