Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
521/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla päivittyi eilen todistusvalinnan jono. Sain LABiin paikan opiskelemaan fyssariksi. Olen ei-ensikertalainen, jolla yo-todistus on vuosimallia 2004. Oli kyllä iloinen ylläri, että yksi opiskelupaikka jo noinkin iäkkäällä todistuksella varmistui. LAB on mulla kolmantena hakutoiveena. Kahteen muuhun AMK:hon olen todistusvalinnassa varasijoilla 3 ja 5, että aikamoinen palapeli tämä näköjään on, kunhan sieltä koetuloksetkin vielä tulevat kuvioon mukaan. Viimeksi, kun itse jatko-opintoihin hain vuonna 2004, kotiin odoteltiin kuumeisesti vain paksua kirjekuorta oppilaitoksesta. Tää opintopolkuhomma on ihan eri maailma 😅.

Mihin muihin kouluihin haet? Täälläkin haetaan fysioterapian opintoihin ja YO-todistus vuodelta 2003 😁 Tsemppiä! 👍

Vierailija
522/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ku ei sieltä kuitenkaan tuu opiskelupaikkaa ja sitte on ihan luuseri olo 😥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla päivittyi eilen todistusvalinnan jono. Sain LABiin paikan opiskelemaan fyssariksi. Olen ei-ensikertalainen, jolla yo-todistus on vuosimallia 2004. Oli kyllä iloinen ylläri, että yksi opiskelupaikka jo noinkin iäkkäällä todistuksella varmistui. LAB on mulla kolmantena hakutoiveena. Kahteen muuhun AMK:hon olen todistusvalinnassa varasijoilla 3 ja 5, että aikamoinen palapeli tämä näköjään on, kunhan sieltä koetuloksetkin vielä tulevat kuvioon mukaan. Viimeksi, kun itse jatko-opintoihin hain vuonna 2004, kotiin odoteltiin kuumeisesti vain paksua kirjekuorta oppilaitoksesta. Tää opintopolkuhomma on ihan eri maailma 😅.

Mihin muihin kouluihin haet? Täälläkin haetaan fysioterapian opintoihin ja YO-todistus vuodelta 2003 😁 Tsemppiä! 👍

TAMK ja JAMK on mun muut hakukohteet. Mihin sä olet hakenut? Kiva, että meitä vähän vanhemmallakin yo-todistuksella olevia on liikkeellä! Itseä jo kovasti mietityttää et pitääköhän nuorempi väki sit opinnoissa mua jo ihan mummona 🙈🤣 Tsemppiä kovasti myös sulle hakuun 👍🏻

Vierailija
524/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yo-todistus on vuodelta 2005. En tosin hae fysioterapiaan. Mutta silloin kun opiskelin amk:ssa edellisen kerran, oli myös monenikäisiä samassa ryhmässä. Muistaakseni iät vaihteli välillä 22-38 :) Kyllä siellä nuoremmat toivottavasti osaa myös arvostaa sitä kokemusta, mitä vähän vanhemmilla on jo käytännön työelämästä.

Vierailija
525/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAMK ja JAMK on mun muut hakukohteet. Mihin sä olet hakenut? Kiva, että meitä vähän vanhemmallakin yo-todistuksella olevia on liikkeellä! Itseä jo kovasti mietityttää et pitääköhän nuorempi väki sit opinnoissa mua jo ihan mummona 🙈🤣 Tsemppiä kovasti myös sulle hakuun 👍🏻

Samat kuin sulta, ja kärkihakuina vielä Metropolia ja Laurea 😁 Samaa kyllä miettinyt, että olisko sitä ainoa vähän vanhempi. Mutta onhan toisaalta varmaan alanvaihtajia.

Kiitos ja onnea tosiaan jo saamastasi paikasta 👍

Vierailija
526/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn paikkoja (aloitus tammikuussa) on jo Opintopolussa näkyvillä, jos joku kaipaa jo plan B:tä. Syksyn valintakokeet ovat 31.10.-3.11.

Vierailija
527/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyn paikkoja (aloitus tammikuussa) on jo Opintopolussa näkyvillä, jos joku kaipaa jo plan B:tä. Syksyn valintakokeet ovat 31.10.-3.11.

Miten nämä löytää sieltä? 😊

Vierailija
528/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä opintopolun vasemmassa laidassa on valintaruudut, joista valitaan hakeeko keskiasteen vai korkeakoulutuksen paikkoja ja valitset vielä syksyn yhteishaku. Tai sitten kirjoittaa siihen keskellä sivua olevaan ruutuun, että mitä koulutusta tai oppilaitosta hakee. 

Vierailija
529/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan tässä

https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?koulutustyyppi=amk-alempi&order=de…

Vierailija
530/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin amk sanoi että alkuviikosta tulee sieltä tulokset. Huomenna voiki sit alottaa opintopolun päivittelyn😄

Vierailija
531/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan ahdistavaa ja kivalla tavalla jännittävää :D Oon tehny jo B-suunnitelman, jollen saa koulupaikkaa, mutta kyllähän se silti varmasti on iso pettymys. Mutta syksyllä vaan uusiksi sitten.

Vierailija
532/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan ahdistavaa ja kivalla tavalla jännittävää :D Oon tehny jo B-suunnitelman, jollen saa koulupaikkaa, mutta kyllähän se silti varmasti on iso pettymys. Mutta syksyllä vaan uusiksi sitten.

Eli kaikki hyvin! Sulla on hyvä B-suunnitelma, jonka voit sitten hylätä, kun tieto hyväksytystä paikasta tulee!

Jos ei tulisikaan, suret hetken ja käännät katseen eteenpäin.

Vierailija
533/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yo-todistus vuodelta 2004, että kyllä meitä vanhempiakin hakijoita on. Mulla on jo plan B jos en pääse nyt, aloitan avoimen amk töiden ohessa ja sitä kautta sitten :)

Vierailija
534/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei-ensikertalaisille: kuinka paljon suurempia pistemääriä pitää olla jotta vois päästä sisään?

Itsellä esim noin 5-10 pistettä korkeammat pisteet kuin alin hyväksytty määrä. Kokemuksia?

Vierailija
535/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten tylsä, kun noita ei-ensikertalaisten pistetietoja ei julkaista missään. Varmasti ne kuitenkin ois saatavissa datasta, kun ensikertalaisistakin onnistuu.

Varmaan alakohtaista, paljonko enemmän tarvitaan. Mulla on todistuspisteitä tekniikan alalle 2-17p yli ilmoitetun alarajan ja varasijoilla pitkällä roikun.

Vierailija
536/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittee kans kiinnostaa näin ei-ensikertalaisena! Mulla 13 pistettä korkeemmat yo-todistuspisteet, kuin viimevuoden alimmat joilla hyväksytty(ensikertalaisia).

Vierailija
537/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki hyvin! Sulla on hyvä B-suunnitelma, jonka voit sitten hylätä, kun tieto hyväksytystä paikasta tulee!

Jos ei tulisikaan, suret hetken ja käännät katseen eteenpäin.

Jep näinpä :) Siksi B-suunnitelman teinkin, on stepit valmiina ettei lamaannu siihen "mitäs nyt" -olitikaan. Kouluun mennään, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
538/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa itelläki B-suunnitelma mutta oon liian ahistunu tästä hakuhommasta että pystyisin tekeen sellasen 🙈

Vierailija
539/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa vaikka odotat ne tulokset. Sit jos et saanut paikkaa (tällä kertaa!), tarkistat tuleeko hakukohteisiisi lisähakuja. Jollei, alat opiskelemaan syksyn valintakokeisiin ja haet silloin uudestaan :)

Vierailija
540/2045 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun varmaan voi laittaa tän kysymyksen.

Eli onko kellään kokemusta tai tietoa siitä mitkä mahdollisuudet on käytännössä päästä valmiina sairaanhoitajana opiskelemaan kätilöopinnot siihen päälle? Täytyykö sinne hakea pääsykokeiden kautta vai onko täysin erillinen haku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi