Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
501/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin jonotuksen todistusvalintapisteiden tultua varasijalta 8. Tänään huomasin että olen varasijalla 2. Tiedän että pääsykoepisteiden kautta en tule kouluun pääsemään. Mitkäköhän mahdollisuudet on että nousen varasijalta 2. sisään kouluun? Jännittää!!!

Erittäin, erittäin hyvät. Suorastaan lupaavat mahdollisuudet.

Vierailija
502/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toisella kierroksella (FM taustalla), enkä tajunnut yhtään, että olen todistusvalinnassa mukana! Luulin, että se on ensikertalaisille. Nyt, kun kävin opintopolusta katsomassa, niin olen AMK-hakukohteeseeni 2. varasijalla todistusjonossa, kokeen pisteitä vielä ootellaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, vaikea sanoa kun ei ole mitään sisäpiiritietoa näistä järjestelmistä. Syötetäänkö tiedot ensin esim koulun järjestelmiin, josta ne ui automaattisesti jotain liittymäpintaa pitkin opintopolkuun? Tai jonkun ajoitetun päivitysajon myötä? Vai syötetäänkö ne suoraan opintopolkuun? Vai muodostuuko ne automaattisesti tiedostoiksi, jotka imaistaan järjestelmiin ajastetuilla tai manuaalisilla ajoilla?

Kun ei ole mitään sisäpiiritietoa, vaikea sanoa kovin varmasti mihin aikaan tietoja voi tai ei voi tulla. Ilmeisesti ainakin opintopolussa on jotain yöajoja, koska omissa hakemuksissa on edellisiä päivityshetkiä klo 03.33 tms.

Vierailija
504/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tulee paskat housuun ku oottelee

Vierailija
505/2045 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku miten ulkomaalaiset voivat ottaa opiskelupaikan vastaan, kun heillä ei ole ainakaan suomalaisia pankkitunnuksia.

Vierailija
506/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodisivulla "tulosOk":true,"hakemusSource":"Ataru","previewUrl":. Voiko tästä päätellä että koe olisi mennyt hyväksytysti läpi? On jännää, en hakenut kuin yhteen paikkaan. Syksyllä sitten uudestaan. Kääk.

Vierailija
507/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodisivulla "tulosOk":true,"hakemusSource":"Ataru","previewUrl":. Voiko tästä päätellä että koe olisi mennyt hyväksytysti läpi? On jännää, en hakenut kuin yhteen paikkaan. Syksyllä sitten uudestaan. Kääk.

Mun viime vuoden hakemuksen perässä on sama tulosOk, vaikka en osallistunut kokeeseen ja tulos hylätty

Vierailija
508/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tullut myöskään ajatelleeksi, että voisin todistusvalinnalla saada opiskelupaikan, mutta niin kävi. Aiheeseen liittyviä ketjuja lukeneena ihmetyttää, että mistä ihmiset näkevät esim. todistusvalinnan pisteet tai muita yksityiskohtia? Mulla vain vihreällä se koulutus, johon pääsin (ja jonka paikan otin jo vastaan), eikä mitään muuta. Kyseessä monimuoto-opiskelut. Huolestuttaa vieläkin vähän, että koulun puolelta on käynyt joku virhe, kun tietoa on niin vähän. 😀

Vierailija
509/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmana tuu viikonlopusta mittään, kun täytyy odotella tuloksia 😱 varmaankin vain arkipäivisin nuo päivittyy?

Vierailija
510/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmana tuu viikonlopusta mittään, kun täytyy odotella tuloksia 😱 varmaankin vain arkipäivisin nuo päivittyy?

Mulla on ainakin todistusvalinnan varasija päivittynyt tänään. Eilen oli 114 ja nyt 110.

Vierailija
511/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat tuntuu päivittyvän myös öisin ja viikonloppuisin, niissä lienee joku automaatti. Tuloksista saa nähdä, en oo ollut viime vuosien hauissa mukana niin en tiiä onko päivittyneet viikonloppuna. Veikkaan että ei.

Vierailija
512/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijat tuntuu päivittyvän myös öisin ja viikonloppuisin, niissä lienee joku automaatti. Tuloksista saa nähdä, en oo ollut viime vuosien hauissa mukana niin en tiiä onko päivittyneet viikonloppuna. Veikkaan että ei.

Eiköhän ne varasijat päivity sitä mukaa kun valintakokeen läpäisseet jättävät ottamatta paikan vastaan tai ottavat jonkun muun oppilaitoksen paikan vastaan.

Vierailija
513/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tullut myöskään ajatelleeksi, että voisin todistusvalinnalla saada opiskelupaikan, mutta niin kävi. Aiheeseen liittyviä ketjuja lukeneena ihmetyttää, että mistä ihmiset näkevät esim. todistusvalinnan pisteet tai muita yksityiskohtia? Mulla vain vihreällä se koulutus, johon pääsin (ja jonka paikan otin jo vastaan), eikä mitään muuta. Kyseessä monimuoto-opiskelut. Huolestuttaa vieläkin vähän, että koulun puolelta on käynyt joku virhe, kun tietoa on niin vähän. 😀

Jos katsot puhelimella, niin piennenä sitä sivua. Siinä koulutuksen nimen kanssa samassa palkissa oikealla pitäisi olla "Lisätiedot" -kohta. Jos katsot tietokoneella, pitäisi kyllä näkyä suoraan. Ei vaan ole ehkä ihan mobiiliin optimoitu tuo näkymä suoraan.

Vierailija
514/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut useamman kerran, enkä ikinä varmaan tässä vaiheessa ole ollut todistusvalinnoissa noin hyvillä sijoilla. Vanhoilla M:n papereilla ei ole ollut mitään mahdollisuutta sisään.

Katselinkin hakijamääriä, että tippunut pari sataa viime keväästä useammalle linjalle.

Ja joo tulokset ei ole ikinä tulleet viikonloppuisin, varasijat kyllä päivittyvät.

Vierailija
515/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos tänne kiitos...hermot meinaa mennä odotellessa :D

Vierailija
516/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku miten ulkomaalaiset voivat ottaa opiskelupaikan vastaan, kun heillä ei ole ainakaan suomalaisia pankkitunnuksia.

Mitä pikaiseen Googletin niiin ainakaan Nordealla oli ehtona pankkktunnukselle ainoastaan että on 18v, nuoremmille lisäsääntöjä, eli ei mitään ehtoja miksei ulkomaalainen voisi saada pankkitunnuksia. Moni hyödyntää suomen ilmaista koulutusta, asuu Suomessa koulutuksen ajan ja sit muuttaa parempaan maahan

Vierailija
517/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosten odottelu on piinaavaa! Koin kokeen esim enkun osalta haastavaksi, joten läpipääseminen ei ole varmaa, mutta jos pisteet siihen riittää niin seuraavaksi kiinnostaa monennelta varasijalta kärkyn hakemaani opiskelupaikkaa. Taitaa tää jännittäminen kestää koko kesän...

Vierailija
518/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tutun painostuksen tuloksena käytyä valintakokeessa, oli kyllä naurettavan helppo, itellä tausta 90 luvun Amis ja luulisin että valintakokeessta saa paikan jos ei ihan idiootti ole, varsinaista pohjatietoa ei juurikaan tarvinnut, lähinnä jotain yläaste tietämystä, enkku toki poikkeus ja äikkä pääsi yllättämään, oli väärä taktiikka ja aika loppui,

Mut helposti yli 40p ja saattaa joku paikka tulla vaikka ihan puskista osallistuin

Vierailija
519/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päivittyi eilen todistusvalinnan jono. Sain LABiin paikan opiskelemaan fyssariksi. Olen ei-ensikertalainen, jolla yo-todistus on vuosimallia 2004. Oli kyllä iloinen ylläri, että yksi opiskelupaikka jo noinkin iäkkäällä todistuksella varmistui. LAB on mulla kolmantena hakutoiveena. Kahteen muuhun AMK:hon olen todistusvalinnassa varasijoilla 3 ja 5, että aikamoinen palapeli tämä näköjään on, kunhan sieltä koetuloksetkin vielä tulevat kuvioon mukaan. Viimeksi, kun itse jatko-opintoihin hain vuonna 2004, kotiin odoteltiin kuumeisesti vain paksua kirjekuorta oppilaitoksesta. Tää opintopolkuhomma on ihan eri maailma 😅.

Vierailija
520/2045 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla päivittyi eilen todistusvalinnan jono. Sain LABiin paikan opiskelemaan fyssariksi. Olen ei-ensikertalainen, jolla yo-todistus on vuosimallia 2004. Oli kyllä iloinen ylläri, että yksi opiskelupaikka jo noinkin iäkkäällä todistuksella varmistui. LAB on mulla kolmantena hakutoiveena. Kahteen muuhun AMK:hon olen todistusvalinnassa varasijoilla 3 ja 5, että aikamoinen palapeli tämä näköjään on, kunhan sieltä koetuloksetkin vielä tulevat kuvioon mukaan. Viimeksi, kun itse jatko-opintoihin hain vuonna 2004, kotiin odoteltiin kuumeisesti vain paksua kirjekuorta oppilaitoksesta. Tää opintopolkuhomma on ihan eri maailma 😅.

Minäkin olen saanut sekä pienen ja ohuen että suuren ja paksun kuoren postissa. Muistan ihan tarkalleen sen jälkimmäisen tulemisen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä