AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Äh, tympii tää odottaminen. Jospa yrittäis mennä sillä ajatuksella että tulokset tulee vasta juhannuksen jälkeen ja nekin on sellaiset etten saa koulupaikkaa. Pessimisti ei pety? :D
Viimevuonna tuli valintaposteja kahdessa erässä päivittäin, toinen satsi illalla. Sain oman "opiskelupaikka vastaanotettavissa"-sähköpostini 8 jälkeen illalla. Eli voi hyvinkin vielä pompahdella tänään illalla viestejä 🤗
Tuleeko sähköposti samalla kun tieto opintopolkuun päivitetään? vai oliko tässä jotain viivettä että ensin päivittyy opintopolku ja myöhemmin tulee sähköposti?
Vierailija kirjoitti:
Viimevuonna tuli valintaposteja kahdessa erässä päivittäin, toinen satsi illalla. Sain oman "opiskelupaikka vastaanotettavissa"-sähköpostini 8 jälkeen illalla. Eli voi hyvinkin vielä pompahdella tänään illalla viestejä 🤗
Mutta pitäisi kai se tulos olla päivän aikana tullut ensin Opintopolkuun. Tuskin niitä enää klo 16 jälkeen tulee Opintopolkuun, vai onko jollain muuta tietoa?
Eikä kyllä kai vkl:n myöskään.
No toivotaan, että ma. Hyvää viikonloppua ja odotusta! 😁
Niin, vaikea sanoa kun ei ole mitään sisäpiiritietoa näistä järjestelmistä. Syötetäänkö tiedot ensin esim koulun järjestelmiin, josta ne ui automaattisesti jotain liittymäpintaa pitkin opintopolkuun? Tai jonkun ajoitetun päivitysajon myötä? Vai syötetäänkö ne suoraan opintopolkuun? Vai muodostuuko ne automaattisesti tiedostoiksi, jotka imaistaan järjestelmiin ajastetuilla tai manuaalisilla ajoilla?
Kun ei ole mitään sisäpiiritietoa, vaikea sanoa kovin varmasti mihin aikaan tietoja voi tai ei voi tulla. Ilmeisesti ainakin opintopolussa on jotain yöajoja, koska omissa hakemuksissa on edellisiä päivityshetkiä klo 03.33 tms.
Aloitin jonotuksen todistusvalintapisteiden tultua varasijalta 8. Tänään huomasin että olen varasijalla 2. Tiedän että pääsykoepisteiden kautta en tule kouluun pääsemään. Mitkäköhän mahdollisuudet on että nousen varasijalta 2. sisään kouluun? Jännittää!!!
Voinko hylätä paikan jota minulle tällä hetkellä tarjotaan? Olen varasijalla ylimpään kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sähköposti samalla kun tieto opintopolkuun päivitetään? vai oliko tässä jotain viivettä että ensin päivittyy opintopolku ja myöhemmin tulee sähköposti?
Ei tule.
Onpa pettynyt olo kun ei tänään tullut tuloksia mistään
Vierailija kirjoitti:
Voinko hylätä paikan jota minulle tällä hetkellä tarjotaan? Olen varasijalla ylimpään kohteeseen.
Eihän kukaan suo väkisin hae kotoa kouluun jos et sinne halua mennä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta voinko ilmoittaa ja sitten paikkani jonossa peruuntuu? Vai olenko sitten vain tulematta paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta voinko ilmoittaa ja sitten paikkani jonossa peruuntuu? Vai olenko sitten vain tulematta paikalle.
Tarkoitan siis jo yhteishaun aikana, en vasta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi, tai ihmettelisin kovasti jos ei olisi mahdollista
Huomasin nyt vasta että, opintopolussa oli lisätiedot kohta jossa oli todistusvalintojen alimmat pisteet, positiivista oli että 1 kohteeseen oli selkeästi pienemmät pisteet kuin muissa. Voisi kuvitella että myös pienemmillä pisteillä pääsee valintakokeen perusteella, muuten hyvät fiilikset, mut ei oo varma et menikö enkku läpi
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tietoa. En itse odottanut pääseväni sisään koska hakijoita taisi olla satoja ja yksi aloittava ryhmä, ja valintakoe oli ollut aika epätoivoinen, joten en edes seurannut silloin opintopolkua. Siksi olinkin ihan shokissa ja aloin huutoparkua/nauraa kun sähköpostiviestin esikatseluun pomppasi jotain että "sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa". En unohda sitä hetkeä! 🥺
Tsemppiä kaikille tulosten odottelijoille
Xamkin erillishaku tulokset tuli
Vierailija kirjoitti:
Xamkin erillishaku tulokset tuli
Monelta tuli?
Tosiaan pitää kirjautua kuten edellinen kertoi ja tuli se linkkikin