Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ohut ja hento hiuslaatu, silti haaveilen kasvattavani pitkät hiukset. Tai sellaiset hartiamittaiset

Vierailija
28.12.2025 |

Viimeksi lapsena ollut pitkä tukka, mutta silloin oli kyllä hiuksetkin tuuheat. Kaiketi hormonitoiminnan häiriöt vei nuoruudessa hiukset eivätkä ne ole varhaisteini-iän jälkeen olleet paksut. Sellainen tyypillinen suomalainen hento, liukas hius. Olen pitäytynyt polkkapituudessa melkein koko aikuisikäni. Joskus näen untakin että mulla on pitkät hiukset😞

Tiedostan että tämä polkkapituus on varmaan sopivin, sen saa edes huijattua näyttämään tuuheammalta kuin onkaan. Ja pidempänä se todennäköisesti olisi aina jollain surullisen ohkaisella ponnarilla. 

kukaan ohuttukkainen innostunut kasvattamaan hiuksia pitkäksi? Onnistuiko? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ohut hiuslaatu ja nykyään vähän hartialinjan alapuolelle ulottuvat ihan hyväkuntoiset hiukset.

Se vaatii kuitenkin hiuksia säästäviä toimintamalleja: käytössä on sulfaatiton shampoo, joka ei pese hiuksista kaikkea elinvoimaa. Lisäksi värjään hiuksia vain kasviväreillä (tällä hetkellä käytössä Cultivator's -merkin värit). 

Hiuksia ei saa myöskään kuumentaa millään laitteella: hiustenkuivaajaa käytetään viileällä puhalluksella ja esim. suoristusrautaa vain äärimmäisen harvoin. Itse muotoilen hiukseni isoilla tarrarullilla, jotka laitan päähän vähäksi aikaa föönauksen jälkeen. Hento hiuslaatu muotoituu ihan riittävästi niillä. 

Myös hiuksiin jätettävä hoitoaine kannattaa olla käytössä.

Vierailija
2/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi ap? Ei kannata noilla spekseillä kasvattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös lisäravinteita, jotka edistävät hiustenkasvua. Toki niiden ansiosta kasvavat sitten muutkin kehon karvat. Chiansiemenet voivat toimia ja apteekista/marketin vitamiinihyllystä löytyy esim. biotiinia ja muita valmisteita.

Vierailija
4/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös lisäravinteita, jotka edistävät hiustenkasvua. Toki niiden ansiosta kasvavat sitten muutkin kehon karvat. Chiansiemenet voivat toimia ja apteekista/marketin vitamiinihyllystä löytyy esim. biotiinia ja muita valmisteita.

Ei ole toimineet lisäravinteet. Kaikenlaisia on kokeiltu. 

Vierailija
5/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden pitää olla pitkät? Ei se tuo ohuthiuksiselle mitään lisäarvoa. 

Vierailija
6/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko mittauttanut ferritiinin?

Matala (alle 75) ferritiini vois sopia oirekuvaan. Varhaisteininä alkaa yleensä myös menkat, jotka laskee rauta-arvoja tehokkaasti.

Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa myös hiuksiin

Vierailija
7/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on naiselliset. Tykkään pukeutua hameisiin ja mekkoihin ja muutenkin "laittautua". 

Vierailija
8/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paksut hiukset muuttui ohuiksi, kun lauhdutin 20kg nopeasti ja epäterveellisesti, ja kehittyi anemia. Tukkaa lähti ja tippui paljon. Varmaan tuli/oli muitakin vitamiinipuutoksia.

Vierailija
9/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ohut hiuslaatu ja nykyään vähän hartialinjan alapuolelle ulottuvat ihan hyväkuntoiset hiukset.

Se vaatii kuitenkin hiuksia säästäviä toimintamalleja: käytössä on sulfaatiton shampoo, joka ei pese hiuksista kaikkea elinvoimaa. Lisäksi värjään hiuksia vain kasviväreillä (tällä hetkellä käytössä Cultivator's -merkin värit). 

Hiuksia ei saa myöskään kuumentaa millään laitteella: hiustenkuivaajaa käytetään viileällä puhalluksella ja esim. suoristusrautaa vain äärimmäisen harvoin. Itse muotoilen hiukseni isoilla tarrarullilla, jotka laitan päähän vähäksi aikaa föönauksen jälkeen. Hento hiuslaatu muotoituu ihan riittävästi niillä. 

En värjää hiuksiani ja hius itsessään onkin ihan hyväkuntoinen. Pesun jälkeen huotoilen ilmakihartimella, föönissä onkin käytössä miedompi lämpö. Joskus innostun laittamaan lämpörullia, niillä saakin aika nätin kampauksen. 

Vierailija
10/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on naiselliset. Tykkään pukeutua hameisiin ja mekkoihin ja muutenkin "laittautua". 

Ohut liruletti naisellinen? Jos olet jo yli 60 vee niin unohda koko juttu.

Vierailija
11/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala (alle 75) ferritiini vois sopia oirekuvaan. Varhaisteininä alkaa yleensä myös menkat, jotka laskee rauta-arvoja tehokkaasti.

Mulla oli pcos joka vaikutti mun hiuksiin. 

Vierailija
12/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mittauttanut kumpaakaan, gyne kyllä vasta sitä kilpparimittausta suositteli. Työrerv.lääkäriltä kun kysyin asiaa ei se ottanut sitä ollenkaan tosissaan eikä tehnyt lähetettä. Kai se lähete pitää ruinata julkiselta puolelta että saisi tuonkin katsottua. Älytöntä että pitää kolmella lääkärillä juosta että saa tuollaisen yksinkertaisen asian hoidettua, missähän kohtaa siinä on se säästö sitten... 

Vierailija
13/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mittauttanut kumpaakaan, gyne kyllä vasta sitä kilpparimittausta suositteli. Työrerv.lääkäriltä kun kysyin asiaa ei se ottanut sitä ollenkaan tosissaan eikä tehnyt lähetettä. Kai se lähete pitää ruinata julkiselta puolelta että saisi tuonkin katsottua. Älytöntä että pitää kolmella lääkärillä juosta että saa tuollaisen yksinkertaisen asian hoidettua, missähän kohtaa siinä on se säästö sitten... 

Osta labrat puhdista. Puhti .fi

Vierailija
14/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut ohut vauvahius, ja pitkät hiukset. En pidä niitä vapaana juurikaan vaan aina sotkunutturalla. Se sopii kasvonpiirteisiini ja lisäksi tukka näyttää paksummalta, kun ihmiset eivät tiedä tukan oikeaa pituutta. Eikä tarvitse käyttää mitään aineita tai fööniä, mikä sekin säästää tukkaa.

Vierailija
15/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeesi eivät päde lainkaan, jos hius on "lasimainen" ja hento. Ja yleensäkin hento ja ohut hius nimenomaan menee entistä enemmän päätä myöten hiuksiin jätettävällä hoitoaineella. Ja harvoin pysyy varttia kauemmin pöyheänä isojen rullien käytöllä, etenkin jos ei samalla tupeeraa ja osaa käyttää muotoilutuotteita ja lakkaa taitavasti.

Omat hiukseni ovat todella ohuet, mutta lasimaiset, itsepäiset, aina sähköiset, ja päänahka erittäin rasvoittuva. Jos noudattaisin ohjeitasi, hiukset olisivat aivan hirveät. Joudun nimenomaan käyttämään sulfaattipitoisia voimakkaasti peseviä tuotteita, ja jos ei ole permanenttia, en voi käyttää hoitoainetta ollenkaan. Hiukset eivät pysy millään muulla kuin kreppiraudalla tai permanentilla aisoissa, ja ne ovat silti hyvässä kunnossa ja kiiltåvät. Minulla on aina ollut pitkät hiukset. 

Vierailija
16/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot paljastaa iän.

Vierailija
17/17 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuet päätä pitkin valuvat hiukset vain rumentavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme