AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Mitä lisätietoa tuolta pitäisi löytyä? Jononumero oli suht huonossa paikassa eikä ilmeisesti liittynyt edes pääsykoe tuloksiin?
Lukeeko muilla koodisivulla "jonosija" ja se numero mikä jonosija on?
Varasijanumero lukee Yo-hakujen kohdalla. Mutta ei näy samalla tavalla Amk-valintakoekohdassa.
Multa löytyy koodisivulta "valintatapajonoprioriteetti" joka viitannee ainakin siihen, missä järjestyksessä näytetään opintopolussa ja ehkä muuhunkin. Kaikilla YO-todistusvalinnoilla minulla tämä prioriteetti on 0, ammattitodistusvalinnoilla 1 ja valintakoevalinnoilla 2.
Lisäksi löytyy "varasijanumero", jossa siis nyt todistusvalinnan kohdalla varasija.
Ei tuolta koodisivulta ainakaan minulle näy tällä hetkellä mitään, mikä ei näkyisi suoraan opintopolussa.
Vierailija kirjoitti:
Varasijanumero lukee Yo-hakujen kohdalla. Mutta ei näy samalla tavalla Amk-valintakoekohdassa.
Niin, koska vain yo-haut ovat julkaistu... Valintakokeen tuloksia ei vielä.
Koodisivulta ei saa etukäteen selville onko päässyt vai ei. Sinne ei tule mitään sellaista tietoa, mikä sen kertoisi.
Saat varasijanumeron (tai tarjotun tai perutun opiskelupaikan) vasta sitten, kun ko. kohteen tulos oikeasti julkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska vain yo-haut ovat julkaistu... Valintakokeen tuloksia ei vielä.
Koodisivulta ei saa etukäteen selville onko päässyt vai ei. Sinne ei tule mitään sellaista tietoa, mikä sen kertoisi.
Saat varasijanumeron (tai tarjotun tai perutun opiskelupaikan) vasta sitten, kun ko. kohteen tulos oikeasti julkaistaan.
Jep, kommenttini olikin vastaus aiempiin, kuten jo totesin että tuskinpa sieltä mitään näkyy mitä ei Opintopolustakin.
Kyllä mulla ainakin näkyy jonosijat esimerkiksi jonosija: 227
eikö nää sit oo muka varasijoilla olemisia sillä jokaisessa eri numero ni mun mielestä nämä kertoo sen
Varasijat 55 ja 46 niihin, joihin oisin halunnu :') Ei tässä mitään ihmettä voi tapahtua. Mutta yllättäen yhteen alemmista pääsen pelkällä todistuksella! Näkyy vihreänä ja lukee, että odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia. Vaikka kyseinen ala ei oikeastaan kiinnosta, haluan jo opiskelemaan ja työelämään.
Vierailija kirjoitti:
eikö nää sit oo muka varasijoilla olemisia sillä jokaisessa eri numero ni mun mielestä nämä kertoo sen
Eivät ole. Olet 227 paras todistusvalinnassa. Sillä voi päästä sisään tai sitten ei.
Hain pelkästään valintakokeella ja siinä kohdalla näkyy jonosija. Onko se sitten kuitenkin se oikea tuleva varasijajononumero? Oli jotain 200..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Olet 227 paras todistusvalinnassa. Sillä voi päästä sisään tai sitten ei.
Muuten hyvä mutten ole hakenut todistuksella vaan pääsykokeella ja jokaisessa oma numeronsa jonoluvussa eli parhaillaan tällä hetkellä varasijalla 24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä mutten ole hakenut todistuksella vaan pääsykokeella ja jokaisessa oma numeronsa jonoluvussa eli parhaillaan tällä hetkellä varasijalla 24
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hakevat automaattisesti myös todistuksella, jos yo-todistus tai riittävän uusi ammatillinen todistus löytyy.
Minulta ei löydy mitään todistusta koska siitä on aikaa kun olen valmistunut ammattiin.
Täh mitä tuo jononumero siis tarkoittaa? Enkö siis päässyt opiskelemaan kun se oli mulla yli 100
Odottakaa nyt ihan rauhassa niitä valintakokeen tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Täh mitä tuo jononumero siis tarkoittaa? Enkö siis päässyt opiskelemaan kun se oli mulla yli 100
Se tarkoittaa parhausjärjestystä. Siitä ei voi päätellä pääseekö opiskelemaan, sillä se on kiinni siitä, miten sinua paremmin pärjänneet ovat hakeneet muualle. Esim. joku 10 L ylioppilas hakee viiteen lääkikseen ja kuudennella toiveella sairaanhoitajaksi. Hän on kaikissa hakukohteissaan jonosijalla 1, mutta tulee valituksi vain sinne ylimpään lääkikseen.
Vierailija kirjoitti:
Hain tradenomiksi. Tänään oli valintakokeet ja tuntuipa vaikealta.
Pari vuotta sitten oli helpommat kokeet.
Mitä siellä kyseltiin?
Hain yamk:hon ja ensimmäiseen hakuaaltoon oli jo tulokset viikkoja sitten ja tarjottiin paikkaa. Nyt odotan vielä toisen haun tuloksia. Olis mieluisampi tää toinen paikka.
Mutta mitä tuolta nyt sitten näkyy, mitä ei jo Opintopolussa olisi? Amk-kokeen kohdalla lukee julkaistavissa tms.