"Hoitajien muita ala-arvoisemmasta asemasta kertoo jotain sekin, että he eivät saa irtisanoutua työstään ilman julkista arvostelua ja vaikuttamisyrityksiä." Miksi hoitajia pidetään roskasakkina?
Nuorempana sairastuin influenssaan ja olin teholla. Siellä ja kuntoutuksessa todella opin arvostamaan hoitajien tekemää työtä. Ilman heitä päiväni olisivat päättyneet nopeasti.
Ehkäpä luonto opettaa vielä näitä hoitajien väheksyjiä. Toivottavasti väheksyjät ovat silloin vähintään yhtä kovassa kunnossa kuin minä olin sairastuessani.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, nämä hoitajien ulostulot kyllä antavat hoitajista todella huonon kuvan eikä hoitajien keskimääräinen äo taida olla kovin korkea...
Eikö silloin työantajien kannattaisi irtisanoa ihan kaikki hoitaja? Miksi he pitävät töissä yhtäkään jos heistä ei kerran mihinkään ole? Uskimattomanpaljon tuohon nähden meillä on paikkoja auki.
Niin, potkaskoon kaikki kerralla ulos kun on vaan tyhjänpäiväinen menoerä nuo laiskat hoitajat. Ennenkin ovat olleet hiljaa ja eläneet kutsumuksella. Ihmetyttää kyllä nyt, että kaikki kuolee kun niin tyhjänpäiväiset hoitajat olivat lakossa. Tv ihmettelevä sh.
Hoitajat, kyllä teitä arvostetaan ja tuetaan vaatimuksessanne,♥️
Nuo tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia arvostettiin, mutta ei enää. Lakon myötä on tullut niin typeriä ulostuloja. Itse hoitajat kaivoivat itselleen kuopan. Valitettavasti.
Ja minkähän takia hoitajat edes kaipaisisivat sinulta arvostusta?
No varmaan sen takia kun sitä arvostusta on manguttu jo koko talvi....
Poliittisestihan kyse ei ole hoitajien arvostuksesta vaan hoitotyön arvostuksesta. Näemmekö hoitotyön arvokkaana, onko sairaiden hoitaminen yhteiskunnallisesti arvokasta, onko henkilöt jotka sairastaa niin arvokkaita että heille tehdystä työstä kannattaa maksaa työnvaatimuksia vastaavaa palkkaa. Onko työ niin arvokasta että hoitotyöhön on saatava lisää työntekijöitä parantamalla työoloja ja palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Itse teen päivätyötä ja palkka on 2400 euroa kuukaudessa, ei lisiä. Mistähän ihmeestä tuo kolme tonnia tulee? Eihän vuoro- ja ylityölisiä voi mitenkään laskea tähän vertailuun.
Miksei? Eikö ne ole ihan samanlaista rahaa kuin muukin palkka? Tehyn mukaan 60-70 % hoitajista saa nämä lisät. Jos joku ei saa , voi miettiä sitä kannattaisiko hakeutua töihin joissa nämä rahat saa.
Suurin osa suomalaisista ansaitsee vähemmän kuin hoitsut palkkatulojen mediaani on alle 2900 e/kk. Neljännes palkansaajista saa alle 2000e/kk ja siellä se todellinen korotustarve olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia arvostettiin, mutta ei enää. Lakon myötä on tullut niin typeriä ulostuloja. Itse hoitajat kaivoivat itselleen kuopan. Valitettavasti.
Ja minkähän takia hoitajat edes kaipaisisivat sinulta arvostusta?
No varmaan sen takia kun sitä arvostusta on manguttu jo koko talvi....
Poliittisestihan kyse ei ole hoitajien arvostuksesta vaan hoitotyön arvostuksesta. Näemmekö hoitotyön arvokkaana, onko sairaiden hoitaminen yhteiskunnallisesti arvokasta, onko henkilöt jotka sairastaa niin arvokkaita että heille tehdystä työstä kannattaa maksaa työnvaatimuksia vastaavaa palkkaa. Onko työ niin arvokasta että hoitotyöhön on saatava lisää työntekijöitä parantamalla työoloja ja palkkaa.
Hoitotyön on kulu yhteiskunnalle ja veronmaksajille. Mitä enemmän siitä maksetaan per hoitsu, sitä vähemmän on varaa palkata lisätyöntekijöitä. Päinvastoin uuden sotejärjestelmän on tarkoitus säästää eli toimipisteitä suljetaan ja ylimääräinen porukka laitetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Nuo tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Montako satasta kuussa olet valmis itse pistämään hoitajien pottiin veronkorotuksen muodossa? Vai pistetäänkö sairaaloita kiinni ja hoitsut työttömäksi?
Kohtuullinen korotus toki kuuluu kaikille, mutta hoitsujen vaatimus 32% palkankorotuksesta ei mene läpi. Halukkuutta pubiruusulla ei kuulu olevan edes neuvotella.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo, ettei se hoitajan palkka ole yli 3000e/kk. Peruspalkka on 2500e, lisäksi jotkut hoitajat saavat päälle korvauksia epämukavista työajoista. Läheskään kaikki hoitajat eivät saa lisiä, joten unohtakaa nyt tuo 3000e/kk länkytys.
Tehy kertoo omilla nettisivuillaan hoitajien keskipalkan olevan 3309 e/kk. Eli osa hoitsuista ansaitsee enemmän ,osa vähemmän. Tehy kertoo myöskin että näitä vuoro ym lisiä saa 60-70% hoitajista. Eli selkeästi suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
tahallinen väärinymmärrys. Irtisanoutumista (vakinaisesta /varmasta, normaalipalkatusta työstä) tukien varaan pidetään ihan yleisesti hieman moitittavana.
Syystä? Siinähän vapautuu sitten samalla jollekin toiselle työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.Montako satasta kuussa olet valmis itse pistämään hoitajien pottiin veronkorotuksen muodossa? Vai pistetäänkö sairaaloita kiinni ja hoitsut työttömäksi?
Kohtuullinen korotus toki kuuluu kaikille, mutta hoitsujen vaatimus 32% palkankorotuksesta ei mene läpi. Halukkuutta pubiruusulla ei kuulu olevan edes neuvotella.
MInusta meillä on kyllä varaa vähentää edelleen sairaaloita ja laitospaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
mark kirjoitti:
Minusta nämä lakot kaikilla aloilla on hieman outoja. Oudoiksi ne tekee se että työntekijä on itse alunperin allekirjoittanut työsopimuksen eli hyväksynyt sen ja siinä näkyy mm palkka. Vuosien jälkeen yritetään sitten kiristää väkisin panoksena täysin sen ulkopuolella olevat sairaat ihmiset. Eli periaatteessa olisi sama että hoitaja osoittaisi aseella omaistasi ja ampuisi jos ei saa palkankorotusta. En väitä etteikö työ olisi arvokasta.
Miksi ahtaajien ja paperimiesten lakkoja ei kritisoida? Miksi heille ei säädetä pakkolakia tehdä töitä, onhan kyse kansantaloudesta, jonka varassa kaikki olemme?
Varmaan kun heidän lakot eivät riskeeraa ihmishenkiä..?
Arvostusta manguu yleisesti ihmiset joilla sitä arvostusta ei ole. Myös hoitohenkilökunnasta sellaisia varmasti löytyy. Mutta yleisesti ottaen hoitajat kyllä saa arvostusta niin työpaikalla kuin yksityiselämässä. Se mitä ei arvosteta riittävästi on itse työ riippumatta siitä miten arvokas on henkilö joka sitä tekee.