"Hoitajien muita ala-arvoisemmasta asemasta kertoo jotain sekin, että he eivät saa irtisanoutua työstään ilman julkista arvostelua ja vaikuttamisyrityksiä." Miksi hoitajia pidetään roskasakkina?
Nuorempana sairastuin influenssaan ja olin teholla. Siellä ja kuntoutuksessa todella opin arvostamaan hoitajien tekemää työtä. Ilman heitä päiväni olisivat päättyneet nopeasti.
Ehkäpä luonto opettaa vielä näitä hoitajien väheksyjiä. Toivottavasti väheksyjät ovat silloin vähintään yhtä kovassa kunnossa kuin minä olin sairastuessani.
Kommentit (71)
Ehdotan, että kaikille annetaan perusopetuksen yhteydessä jonkinlainen hoitotyön (hoiva-apulainen tmv) perusosaaminen. Näin ollen kuka tahansa voi jatkossa toimia hoitajana, ja palkan korotuspaineita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajilla kokonaisansio on suurempi kuin suomalaisilla palkansaajilla keskimäärin. On ihan itse keksitty näitä "rosk a. sakki"-ol ki. u k_koja, kun oikeita perusteita vaatimuksille ei ole.
Roskasakiksi haukkuminen tuleekin ihan muualta kuin hoitajilta. Hoitajat kyllä tietävät arvonsa ja myös sen että palkkavaatimuksille on pohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme, että sama ammattiryhmä vastusti eniten koronarokotteita.
Ei tuollainen järjenjuoksu onnistu muilta.Tehyn sisältä ei noussut minkäänlaista kapinaa hoitajien pakkorokotuksista.
Mistä siis päättelet sairaanhoitajien vastustaneen koronarokotteita?
Jäikö sinulta vauvapalsta talvella lukematta?
Silloin oli vähän enemmän muuta seurattavaa.
Jos ei 3000€/kk palkka riitä elämiseen niin syy on peilissä. Suurin osa duunareista, joilla on vastuu ihmisten turvallisuudesta, ei tuollaisista rahoista voi edes unelmoida.
Toivottavasti irtisanoutuvat niin pääsevät kokeilemaan miten se työ sujuu vaikka 2000€/kk palkalla. Jos nyt edes töitä saavat, kun jonossa on 200 000 muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että kaikille annetaan perusopetuksen yhteydessä jonkinlainen hoitotyön (hoiva-apulainen tmv) perusosaaminen. Näin ollen kuka tahansa voi jatkossa toimia hoitajana, ja palkan korotuspaineita ei ole.
Helpottaisi varmaankin kummasti hoitaja pulaa, mutta ainakin oma ysiluokkalainen on ihan niitä perusasioita koulussa oppinutkin. Herää vain kysymys miksi oppiminen ei ole samanlaista kaikilla.
Hohhoijaa. Itse teen päivätyötä ja palkka on 2400 euroa kuukaudessa, ei lisiä. Mistähän ihmeestä tuo kolme tonnia tulee? Eihän vuoro- ja ylityölisiä voi mitenkään laskea tähän vertailuun.
Vierailija kirjoitti:
tahallinen väärinymmärrys. Irtisanoutumista (vakinaisesta /varmasta, normaalipalkatusta työstä) tukien varaan pidetään ihan yleisesti hieman moitittavana.
No mikä on rangaistus siitä? Tuleeko muuta kun moitteet noin moraalittomasta ja pahasta teosta?
topless hoitsut olisivat hyva innovaatio
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajilla kokonaisansio on suurempi kuin suomalaisilla palkansaajilla keskimäärin. On ihan itse keksitty näitä "rosk a. sakki"-ol ki. u k_koja, kun oikeita perusteita vaatimuksille ei ole.
Konaisansioissa ei oteta huomioon ylitöitä. Oletko itse kokeillut nostaa ansioita tekemällä 70h työviikkoja?
Vierailija kirjoitti:
topless hoitsut olisivat hyva innovaatio
Julkisen sektorin kustantamina vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tahallinen väärinymmärrys. Irtisanoutumista (vakinaisesta /varmasta, normaalipalkatusta työstä) tukien varaan pidetään ihan yleisesti hieman moitittavana.
No mikä on rangaistus siitä? Tuleeko muuta kun moitteet noin moraalittomasta ja pahasta teosta?
En mä vaan tiedä, mutta eikö viranomaistenkin pidä seurata lakia rangaistuksia määrätessään. Kai te-viranomaisillakin on käytössä joku laki, mitä soveltavat. Tai siis kenen piiriin kuuluu tuollainen itse irtisanoutunut tukien varaan ihminen ja hänen rankaisu? Te-toimisto, Kela? Joku rikollisliiga? Muu ryhmittymä? Joku yksittäinen henkilö ottanut asiakseen?
Rikos ja rangaistus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä vaan tiedä, mutta eikö viranomaistenkin pidä seurata lakia rangaistuksia määrätessään. Kai te-viranomaisillakin on käytössä joku laki, mitä soveltavat. Tai siis kenen piiriin kuuluu tuollainen itse irtisanoutunut tukien varaan ihminen ja hänen rankaisu? Te-toimisto, Kela? Joku rikollisliiga? Muu ryhmittymä? Joku yksittäinen henkilö ottanut asiakseen?
Hoitoalalla on hyvin paljon määräaikaisia sopimuksia. Myös monilla muilla aloilla määräaikaisuus on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Hoitajia arvostettiin, mutta ei enää. Lakon myötä on tullut niin typeriä ulostuloja. Itse hoitajat kaivoivat itselleen kuopan. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajia arvostettiin, mutta ei enää. Lakon myötä on tullut niin typeriä ulostuloja. Itse hoitajat kaivoivat itselleen kuopan. Valitettavasti.
Ja minkähän takia hoitajat edes kaipaisisivat sinulta arvostusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan sen takia kun sitä arvostusta on manguttu jo koko talvi....
Vierailija kirjoitti:
Annetaan vaan korotukset, että hoitajilla on sitten millä maksaa seuraavien lakkoilijoiden palkankorotukset.
Turha luulla että ovat ainoita, ketkä haluaa ja ansaitsee lisää.
Ai ei ehdotus kelpaakaan?? Onpa yllätys.
Hoitajat voivat tulla itse kertomaan kenelle kaikille sallisi palkankorostuksen omista verovaroistaan maksettavan.
Odottelen vastauksia.
Uskokaa jo, ettei se hoitajan palkka ole yli 3000e/kk. Peruspalkka on 2500e, lisäksi jotkut hoitajat saavat päälle korvauksia epämukavista työajoista. Läheskään kaikki hoitajat eivät saa lisiä, joten unohtakaa nyt tuo 3000e/kk länkytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan sen takia kun sitä arvostusta on manguttu jo koko talvi....
Palstalla ehkä. Muuten pelkästään rahaa ja parempia työoloja.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo, ettei se hoitajan palkka ole yli 3000e/kk. Peruspalkka on 2500e, lisäksi jotkut hoitajat saavat päälle korvauksia epämukavista työajoista. Läheskään kaikki hoitajat eivät saa lisiä, joten unohtakaa nyt tuo 3000e/kk länkytys.
2500€ päivätyöstä on Suomessa ihan kohtuullinen. Kannattaa kokeilla vaikka sitä alanvaihtoa niin nämä elämän realiteetit selviämään :P
Olet sinä aika kieroutunut yksilö. Että työtaistelu on omaisten ampumista...