Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on vain tässä suhteen aikana huomannut sen, että seksi on suhteen liima.

Vierailija
22.04.2022 |

Heti jotenkin ajautuu erilleen kun on kuivempi kausi. En ihmettele että ihmiset eroaa nykyään niin helposti vaikka lastensaannin jälkeen kun seksielämä voi kuihtua.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen ne on naiset, jotka täällä puhuvat kuinka seksitön suhde on aivan yhtä hyvä kuin aktiivista seksiä sisältävä suhde.

Vierailija
62/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tällaista miesten ja median luomaa höpötystä. Seksi kuuluu parisuhteeseen kyllä, mutta missä määrin sen päättää pari itse. Se että seksiä pitää olla joku tietty määrä tai parisuhde on huono on ihan täysin huuhaata. Mutta kiva että olet sisäistänyt tämän misogynisen tarinan ja teillä menee hyvin. 

Ihan kuin ”rakas” vaimoni jonka mielestä sopiva seksin määrä on 0-1 kertaa vuodessa. Olen seksihullu vaikka mulle riittäis hyvin 1-2 kertaa kuukaudessa. Kyllä tässä ero on tulossa, se ei ole helppo päätös kun on lapsia ja muuten ihan ookoo parisuhde. On läheisyyttä ja pusuja, mutta ei seksiä. Pakko vaan erota tää seksittömyys kalvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä suhteen tärkeimpänä mittarina pitävät ovat varmaan vielä aika nuoria. Toisaalta onhan meitä moneen junaan, joten ehkä joillekin seksi on aidostikin se tärkein parisuhteen kaikista muista suhteista erottava asia. Silloin voi jo tietää ihan tasan varmaksi sen, että mitään pitkää liittoa ei ole luvassa. Sillä seksihalut ja tarpeet todellakin vaihtelevat, vähenevät tai jopa loppuvat eritahtisesti, kun ollaan riittävän pitkään yhdessä.

Olemme olleet yhdessä 22 vuotta nuorista parikymppisistä lähtien. Alkuun seksiä oli valtavasti, välillä myös vähän epäsopivissa paikoissakin. Näinhän se alkuun menee, rakastumisen alkuhuuma kestää kuukausista pariin vuoteen. Meillä tämä kesti ehkä juuri sen pari vuotta.

Lasten tulon, työhaasteiden, arjen, uupumuksen jne jne myötä seksin määrä on vaihdellut täysin nollakuukausista kiihkeämpiin kausiin, mutta liitto ei todellakaan ole hajonnut siihen. Esim. juuri nyt minulla on vaikeampaa, joten seksi ei kiinnosta. Edellinen kerta on ollut marraskuussa. Olemme silti molemmat ihan tyytyväisiä ja onnellisia, kaikki on parisuhteessa hyvin ilman seksiäkin. Tiedän tämän, sillä juttelemme tästä avoimesti.

En voisi kuvitellakaan jakavani elämääni kenenkään muun kanssa. Mieheni on paras ystäväni. Haluan olla hänen kanssaan mieluiten koko ajan. Harrastamme, juttelemme, ihan vain olemme mieluiten toistemme kanssa. Hellyys ja syvä arvostus toista kohtaan on mukana ihan kaikessa tekemisessämme. Seksi on osa parisuhdetta, totta kai, mutta ei todellakaan se tärkein asia ainakaan meillä.

Onkohan miehes samaa mieltä vai onko se hommannut rakastajattaren

Niin, kuten kirjoitin, juttelemme tästäkin avoimesti. Tunnen mieheni niin läpikotaisin, että tietäisin kyllä, jos hänellä olisi suhde. Hän voisi siitä myös minulle kertoa. En omista miestäni, hän on vapaa tekemään omat ratkaisunsa.

Olemme jossain vaiheessa puhuneet jopa avoimesta suhteesta, mutta sille ei ole ollut tarvetta. Mies saisi mennä ja tulla vapaasti, en ole erityisen mustasukkaista sorttia. Mutta kun kumpikaan ei koe tarvitsevansa tähän nykyiseen tilanteeseen mitään lisää, niin emme ole mitään ulkopuolista myöskään hakeneet.

Ymmärrän, että tilanteemme voi ärsyttää. Emme edusta mitenkään mediaseksikästä suhdemallia, kun liittomme perustuu pääasiassa syvälle kumppanuudelle. Nykyäänhän kuuluisi haluta kumppaniaan koko ajan tai pitkässä suhteessa kliseisesti ainakin "rakastua uudelleen". No, me olemme rakastaneet koko ajan. Tämä tapa olla on meille hyvä.

Hyvä että teillä liitto toimii. Mutta sinun kannattaa käsittää että se toimiminen ei ole yksin sen ansiota että rakastatte toisianne niin paljon vaan että miehesikään ei vain koe niin suurta tarvetta seksiin kanssasi että se aiheuttaisi suhteeseenne ongelmia. Tämä on sinun miehesi fyysinen ominaisuus, ei suuren rakkautenne tulos.

Vierailija
64/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde toimii seksuaalisellakin tasolla kun ihmiset osaavat ottaa vallitsevista tosiasioista ne hyvät puolet irti eivätkä liikaa takerru niihin huonompiin puoliin.

Meillä ihan klassisesti mies haluaa aika paljon enemmän kuin minä. Tästä voisin tietenkin närkästyä ja syytellä miestä vaikka mistä. Mutta mitä ihmettä se hyödyttäisi? Silloin vain veisin pois sitä yhteisyyden tunnetta mikä meillä pariskuntana on.

Sen sijaan voin ottaa asian niin että on aika imartelevaa näin naisena että mieheni jaksaa innostua 25 yhteisen vuoden jälkeen niin paljon vielä tällaisesta vähän rupsahtaneesta viisikymppisestä naisesta joka on synnyttänytkin jo kolme lasta. Moni nainen voisi olla iloinen moisesta huomiosta.  

Vierailija
65/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parisuhteessa on paljon hellyyttä ja läheisyyttä mutta kyllä mä silti sanon että seksi on se liima. Tavalliseen tylsääkin arkeen on ihana saada kipinää hyvästä seksistä. On ihana saada joka kuukausi himot roihuamaan pariksi päiväksi (ovulaation aikaan) ja haluta omaa kumppania

Vierailija
66/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se liima on läheisyys. Kosketus, halaaminen ja läheisyys ovat tärkeämpiä,

Tuohan on juuri sitä seksiä, hyvänen aika. Ei pelkkä elinten yhteenasettelu. M60.

Vierailija
67/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun parisuhteessa on paljon hellyyttä ja läheisyyttä mutta kyllä mä silti sanon että seksi on se liima. Tavalliseen tylsääkin arkeen on ihana saada kipinää hyvästä seksistä. On ihana saada joka kuukausi himot roihuamaan pariksi päiväksi (ovulaation aikaan) ja haluta omaa kumppania

Keskimääräisen miehen ajatusmaailmaan pääset kiinni kun ajattelet itseäsi ovuloimassa 30 päivää kuukaudessa.

Vierailija
68/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräisen miehen ajatusmaailmaan pääset kiinni kun ajattelet itseäsi ovuloimassa 30 päivää kuukaudessa.

Olen samaa mieltä. Miehet on tossa himojen roihuttamassa tilanteessa 24/7.

Vierailija
69/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä se liima on läheisyys. Kosketus, halaaminen ja läheisyys ovat tärkeämpiä,

Tuohan on juuri sitä seksiä, hyvänen aika. Ei pelkkä elinten yhteenasettelu. M60.

Ei se pelkkä hiplaus riitä. Joillekin vanhuksille ehkä. Pitää olla seksiäkin.

T: nainen 50+

Vierailija
70/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde toimii seksuaalisellakin tasolla kun ihmiset osaavat ottaa vallitsevista tosiasioista ne hyvät puolet irti eivätkä liikaa takerru niihin huonompiin puoliin.

Meillä ihan klassisesti mies haluaa aika paljon enemmän kuin minä. Tästä voisin tietenkin närkästyä ja syytellä miestä vaikka mistä. Mutta mitä ihmettä se hyödyttäisi? Silloin vain veisin pois sitä yhteisyyden tunnetta mikä meillä pariskuntana on.

Sen sijaan voin ottaa asian niin että on aika imartelevaa näin naisena että mieheni jaksaa innostua 25 yhteisen vuoden jälkeen niin paljon vielä tällaisesta vähän rupsahtaneesta viisikymppisestä naisesta joka on synnyttänytkin jo kolme lasta. Moni nainen voisi olla iloinen moisesta huomiosta.  

Mulle näin rupsahtaneena on epämiellyttävää että mies haluaa seksiä mun kanssa. Kyllä huomaa, että vain masturboi minulla ja fantasioi jostain muusta.

Vierailija
71/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mieskin kaipaa vaimoltaan huomiota. Itsetunto kärsii jos nainen sanoo että seksi ei kiinnosta.

Jos miehen kiinnostus seksiin lopahtaa niin se on varoitusmerkki. Hän on todennäköisesti sairas tai sairastumassa johonkin eikä näytä vaivojaan. En pidä kiinnostuksen lopahtamista salasuhteen merkkinä, vaikka miehellä olisi salasuhde niin kyllä seksi vaimon kanssakin silti vielä kiinnostaa.

Vierailija
72/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle näin rupsahtaneena on epämiellyttävää että mies haluaa seksiä mun kanssa. Kyllä huomaa, että vain masturboi minulla ja fantasioi jostain muusta.

Onpas itsetunto korkealla tällä vastaajalla.

"Mieheni masturboi minulla, kyllä sen huomaa". Hohhoijaa.

Vierailija
73/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 6v ja vielakin vahvasti mennaan vaikka ärsyttãä tämä kuivuus.

Perhe ja suhde on muutakin kuin seksiä

Vierailija
74/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuivaa kautta on kestänyt nyt 1,5 vuotta. Tuntuu mahdottomalta enää aloittaa.

Vierailija
75/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas itsetunto korkealla tällä vastaajalla.

"Mieheni masturboi minulla, kyllä sen huomaa". Hohhoijaa.

No mitäpä tästä muuta voisi päätellä...

Vierailija
76/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastapuheet , tekosyyt ja selittelyt ja muut vidun manipulointikeinot vois unohtaa ja koittaa kerranki vaikka rehellisyyttä- mutta ainaki tällä palstalla kaikki rehellisyyteen edes etäisesti haiskahtava saa täystyrmäyksen ja widduilut päälle. miksiköhän? se kuuluisa itseensä meneminen ?

Vierailija
77/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vuotta kohta mennyt niin, että kerran kuukaudessa harrastetaan. Puoliso sanoi, että johtuu opiskelustressistä, mutta nyt on jo 2kk sitten valmistunut eikä tilanne ole parantunut. Ehdotin avointa suhdetta ja puoliso sai raivarit.

Aina sais olla silittämässä ja paijailemassa ja hieromassa jalkoja, mutta seksiä ei saa edes kysyä, koska se on "painostamista".

Kuulostaa tutulta, älä tee samaa virhettä kuin minä. Vaimo antoi seksiä vain yhden kerran ovulaation aikaan jotta saataisiin lapsi alulle ja minä hölmö suostuin että sais edes joskus. Lopulta tärppäsi ja saatiin lapsi. No sen jälkeen seksiä ei oikeastaan ole ollut kuin hyvin satunnaisesti vaikka lapsi on jo 6v. Korona-aika jotenkin sotki ajatukset, mutta nyt olen hankkinut itselleni oman vuokra-asunnon ja muutan sinne kesäkuun alusta. Että kyllä se parisuhdeliina kuivui.

Ja jalkahierontaa ja sellasta kevyttä hellittelyä pitäis olla joka ilta vaikka minuun vaimo ei edes halua koskea.

Vierailija
78/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kolmikymppinen ja ollut suhteessa jossa mies ei halua seksiä juuri yhtään ja lisäksi suhteessa jossa omat haluni kuolivat.

Niissä suhteissa ollessa aina vakuuttelee itselleen, että ei se haittaa, että ei seksi ole niin tärkeää, mutta Herran kiitos olen päässyt niistä suhteista, koska kyllä se söi sisältä. Parasta on kumppani, jolla on suunnilleen samanlainen libido kuin itsellä - omassa tapauksessani siis korkea.

Ymmärrän että kaikille se ei ole tärkeää, mutta seksuaalisille ihmisille se on. Kai se on omanlaisensa love language.

Vierailija
79/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kolmikymppinen ja ollut suhteessa jossa mies ei halua seksiä juuri yhtään ja lisäksi suhteessa jossa omat haluni kuolivat.

Niissä suhteissa ollessa aina vakuuttelee itselleen, että ei se haittaa, että ei seksi ole niin tärkeää, mutta Herran kiitos olen päässyt niistä suhteista, koska kyllä se söi sisältä. Parasta on kumppani, jolla on suunnilleen samanlainen libido kuin itsellä - omassa tapauksessani siis korkea.

Ymmärrän että kaikille se ei ole tärkeää, mutta seksuaalisille ihmisille se on. Kai se on omanlaisensa love language.

Jep. Parikymmentä vuotta tuohon niin libido ja haisevien elimien hinkkaus on muisto vain. Hyvä niin.

Vierailija
80/137 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ajoittainen seksittömyys vaikuta mitään. Välillä on vain niin kiire ja väsy ettei pariin viikkoon seksihommat kiinnosta kumpaakaan eikä se mitään erilleen ajautumista aiheuta. Emme ole suhteessa seksin takia vaan muut asiat ovat tärkeämpiä. Jos suhde alkaa hajoilemaan heti kun on vähemmän seksiä niin suhde ei ole vakaalla pohjalla. Keskinäinen hyvä ystävyys kantaa vaikeiden aikojen yli paljon paremmin kuin seksi.

No kahden viikon tauko ei useimmille ole vielä mitään seksittömyyttä. Monilla tulee kuukausien tai puolen vuoden taukoja ja se kyllä jo helposti näkyy muussakin suhteessa.

Me ollaan harrastettu seksiä viimeksi varmaan joskus syksyllä, johtuu isolta osalta lääkityksestä, joka on tehnyt musta aika frigidin. Suhde ei ole muuttunut miksikään, vaan edelleen on hellyyttä ja fyysistä läheisyyttä. Onneksi mies ei ole niin seksin perään enää tässä vaiheessa suhdetta, eri asia varmaan, jos näin olisi käynyt alkuhuuman aikana. Ei halua myöskään painostaa mua eikä harrastaa seksiä niin, että minä "annan", vaikka en itse oikeasti haluaisi. Itse kyllä toivoisin, että halut palaa, onhan seksi kivaa ja osa parisuhdetta, mutta hyvin on mennyt kaikesta huolimatta näinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi