Ystäväni tytär odottaa - mitä neuloisin tulevalle talvivauvalle?
Ehdotuksia?
Villahousut, nuttu ja myssy, lapaset ja sukat?
Villapeitto?
Muuta, mitä?
Kommentit (35)
Pieniä nuttuja ja töppösiä on kyllä ihana tehdä, mutta lyhytaikaisia ovat. Itse varmaan neuloisin jonkun ihanan peiton, joka on sitten pitkäikäisempi.
Jos teet tumppuja tai sukkia, niin tee pitkävartisia. Vauvalla ei pysy päällä lyhytvartiset sukat ja lapaset.
Nuttu ja myssy samanlaiset, niin söpöä:)
Tee marimekko kuosinen viltti ja lakki+tumput+töppöset neutraalissa värissä
Älä tee vastasyntyneen villasukkia. Saatiin sellaisia aivan liikaa. Tumput on sen sijaan tarpeellisia. Ja saatiin yhdet isommat villasukat, jotka käy vielä nyt yli vuoden iässä.
Vinkkinä myös, että voi hyvin tehdä vähän isommassa koossa, niin käyvät hieman isommallekin vauvalle. Osa vauvoista on jo syntyessään pitkiä, niin pienimmät jutut jää käyttämättä. :)
Vierailija kirjoitti:
Tulevat talvivauvat on kyllä vielä kivespusseissa.
Jäikö bilsan tunnit väliin? Vai koko koulu?
Emme tiedä asiasta ystäväsi makua ,emme mielipide.Kysy suoraan häneltä itseltä ! Ettei lahjasi päädy roskis.Ihmisillä on niin eri käsitys väreistä ja itse tehdyistä käsitöistä!
Peitolle tulee ääni täältäkin. Se on pitkäikäinen, sitä voi käyttää vaunuissa vauvan alla tai päällä ja taapero voi käyttää peittona päikkäreilläkin.
En tiedä, miksi viimeiltainen kommenttini piti poistaa, mutta kommentoin siinä, että isomman vauvan villasukat olisivat hyvät. Saimme itse useamman parin villasukkia, mutta ne olivat max 3 kk ikäiselle vauvalle, ja olisi ollut kiva, että sitä isommallekin vauvalle olisi villasukkia ollut.
Ei kannata tehdä peittoa tai muuta tosi isoa. Jos kuosi ei ole perheen mieleen, jää todennäköisesti käyttämättä, kun on niin iso ja näkyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ai? Kyllä mun joulukuussa syntynyt vauvani oli jo ihan tukevasti mun mahassa huhtikuun puolivälissä. Vai eikö joulukuu sun mielestä ole talvikuukausi Suomessa? Enenmmän kesää vai?
Pienelle enkelille jotkut töppöset joissa valkoinen enkelikuvio.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi viimeiltainen kommenttini piti poistaa, mutta kommentoin siinä, että isomman vauvan villasukat olisivat hyvät. Saimme itse useamman parin villasukkia, mutta ne olivat max 3 kk ikäiselle vauvalle, ja olisi ollut kiva, että sitä isommallekin vauvalle olisi villasukkia ollut.
Taa yksi täti jolla ei ole päässä mitään muuta kuin rumat villasukat 🤦🏻♂️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Kyllä mun joulukuussa syntynyt vauvani oli jo ihan tukevasti mun mahassa huhtikuun puolivälissä. Vai eikö joulukuu sun mielestä ole talvikuukausi Suomessa? Enenmmän kesää vai?
Tämä ihan ot, mutta joulu-, tammi-, ja helmikuu ovat virallisia talvikuukausi, oikeassa olet, ja se tietämätön saisi mennä takaisin koulunpenkille.
Villatakki ja housut. Pipo, tumput ja sukat.
Niitä voi käyttää sitten talvella ulkoillessa. Itse tilasin aikoinaan juuri sellaisen villa-asun neulovalta tuttavalta. Tuli ihana ja käytin sitä vielä toisellakin vauvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taa yksi täti jolla ei ole päässä mitään muuta kuin rumat villasukat 🤦🏻♂️
Villasukat eivät ole rumia, ja itse asumme sen verran pohjoisessa, että ne ovat lähestulkoon välttämättömät. Enkä silti tiedä, miksi kommenttini piti poistaa, niin vaan on muissakin kommenteissa villasukista puhuttu.
- lainaamasi.