Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni tytär odottaa - mitä neuloisin tulevalle talvivauvalle?

Vierailija
21.04.2022 |

Ehdotuksia?
Villahousut, nuttu ja myssy, lapaset ja sukat?
Villapeitto?
Muuta, mitä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki itsetehdyt lahjat menee joko roskiin tai kaapin pohjalle ikuisiksi ajoiksi.

Vierailija
22/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytär lapsi vai yli 30v?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas seka vauvan että käsitöiden vihaajia liikkeellä. 🤦‍♀️

Vierailija
24/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapeitto! Ohut, mutta lämmin peitto on monikäyttöinen.

Vierailija
25/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä peittoa tai muuta tosi isoa. Jos kuosi ei ole perheen mieleen, jää todennäköisesti käyttämättä, kun on niin iso ja näkyvä juttu.

Eihän sen vauvan viltin tarvitse olla mikään tolkuton aikusten kokoa olevat torkkupeitto.

Vierailija
26/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki itsetehdyt lahjat menee joko roskiin tai kaapin pohjalle ikuisiksi ajoiksi.

No älä tee itse. Tilaa muilta. Onhan ne hankamaukankin vaatteet joku pikkukätösillään sulle ommellut.

Vierailija
27/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä nuttuja ja töppösiä on kyllä ihana tehdä, mutta lyhytaikaisia ovat. Itse varmaan neuloisin jonkun ihanan peiton, joka on sitten pitkäikäisempi. 

Hyvä idea! Tai jos teet vaatteen, niin tee koossa 80 cm. Niitä pikkuruisia vaatteita tulee joka tuutista. Tähtää siis sitä seuraavaan talveen, ystäväsi on tästä todella kiitollinen sitten vuoden päästä syksyllä.

Ja jos tiedät lapsen sukupuolen, niin tee vaatteesta joko vaaleansininen tai vaaleanpunainen. Jos et tiedä, niin tee beessi tai harmaa. Älä tee keltaista tai vihreää.

T. Neljän äiti

Vierailija
28/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee hattuja. Ainakin me saatiin varmaan 20 hattua ja suurin osa niistä jäi pieneksi ilman, että edes kokeiltiin niitä.

Mun kaveri sai sellaisen suloisen setin, jossa oli henkselihousut, neulepaita, töppöset, hattu ja hanskat. Housuihin ja paitoihin mä tekisin sellaiset kääntöhihat, kun pienille tuntuu olevan ihan mahdotonta käyttää tossuja ja käsineitä. Ne saa ne aina jotenkin pois. En ole itse kääntöhihoja neulonu, mutta omaan silmään se ei näytä mahdottomalta.

Vierailija
29/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, joku sellainen keraaminen koristekippo on paljon kivempi. Lahjaksi saadun neuleen voi laittaa kiertoon.

Vierailija
30/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa ei meillä ainakaan. Saatiin kolme villapeittoa, useammat sukat ja tumput. Päivittäin tuli käytettyä.

Vierailija
31/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä nuttuja ja töppösiä on kyllä ihana tehdä, mutta lyhytaikaisia ovat. Itse varmaan neuloisin jonkun ihanan peiton, joka on sitten pitkäikäisempi. 

Hyvä idea! Tai jos teet vaatteen, niin tee koossa 80 cm. Niitä pikkuruisia vaatteita tulee joka tuutista. Tähtää siis sitä seuraavaan talveen, ystäväsi on tästä todella kiitollinen sitten vuoden päästä syksyllä.

Ja jos tiedät lapsen sukupuolen, niin tee vaatteesta joko vaaleansininen tai vaaleanpunainen. Jos et tiedä, niin tee beessi tai harmaa. Älä tee keltaista tai vihreää.

T. Neljän äiti

Jos äidillä/isällä on selkeä lempiväri, niin kannattaa ehkä neuloa sen värinen asu. Tai kai vaaleansininen olisi ollut ihan kiva väri pojalle, mutta olisin halunnut mieluummin vihreän, kun se on oma lempivärini. Enkä mä yhtään tykkää siitä, että vauvoille tungetaan kliseistä vaaleansinistä ja -punaista.

Vierailija
32/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee marimekko kuosinen viltti ja lakki+tumput+töppöset neutraalissa värissä

Mitä ihmettä. Plagioida jonkun yrityksen valmiita malleja ja tehdä se vielä käsityönä. Mitä järkeä, kun se ei enää ole yksilöllinen käsityö, mutta ei ole myöskään Marimekon tuote.

Kuka haluaa pukea lapsensa jonkun firman varastettuihin kuoseihin tai mainoksiin, jotka on joku yrittänyt jäljentää?

Vierailija
33/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivauvan äitinä parhaita juttuja olivat lämmin, mutta hengittävä villapeitto ja haitarivartiset villasukat.

Vierailija
34/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy ohje vauvan makuupussille (toiset sanovat unipussi). Se kulkee mukana vauvavaiheesta aina muutamaan vuoteen, jos vähän lisäät väljyyttä pussiin.  Helppo ja silti käytännöllinen. Jos olet kekseliäs voit suunnitella pussin myös sellaiseksi, että siitä saa myös peiton.

Utelet vielä ystäväsi tyttären lempivärit, niin olisi sitten värikin mieluinen.

Vierailija
35/35 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60 cm villapuku