Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lääkkeetön 63 vuotias

Vierailija
21.04.2022 |

En käy töissä, joten työterveyshoitoa ei ole. En ole sairastanut enkä käy lääkärissä varmuuden vuoksi.

Jos menisin lääkäriin, niin varmasti tulis nappi jos toinenkin. En taida mennä, nautin terveenä olosta ilman nappeja.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PohjoisKarjalanJuuret kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on lääkkeetön 84-vuotias. Pistäkääpä paremmaksi!

Mun isosetäni, siis ukkini veli on 95-vuotias eikä käytä mitään lääkkeitä. Lähivuosina ollut edelleen kova tanssimaan parketeilla ja hiihtämään.

Ehti olla hetken sodassakin, on voittanut kovasti mitaleja sotaveteraanien hiihdon MM-kisoissa. On lähes täysin raitis.

Nokittakaapa tästä :)

Puuta heinää. Nuorimmat sotaveteraanit Suomessa on syntyneet 1926. Jotain miinanraivaajia on voinut olla sen nuorempia, mutta ei rintamalla.

Vierailija
22/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51-vuotias nainen ja hain hormonikorvauslääkkeet ensimmäisiin vaihdevuosivaivoihin. Ihan turha kärsiä vaivoista ja kivuista, kun niihin on apua olemassa. Ei siitä mitään diplomia saa, että ylläpitää tahallaan huonoa elämänlaatua.

Itseaiheutettuja sairauksia, kuten tyypin2 diabetes, on parempi taas hoitaa liikkumalla tai ruokavaliolla kuin siirtymällä koko ajan vahvempiin lääkkeisiin. Sekin ihan elämänlaatua parantava asia, että pitää painon normaalina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on lääkkeetön 84-vuotias. Pistäkääpä paremmaksi!

Äitini meni palvelukotiin 95 vuotiaana. Hoitaja kysyi, mitä lääkkeitä syötte. Äitini vastasi, että multitabsia 😅

Ja juttu on siis tosi. Kuoli palvelukodissa 102 vuotiaana, koska kaatui ja lonkka murtui.

Toivon itsekin eläväni pitkään.

Vierailija
24/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessahan kehuttiin ettei käydä lääkärissä "huvikseen". Silloin tuskin moni edes huomaa että niissä elintavoissa olisi korjattavaa.

Voihan sen käynnin jälkeen päättää syökö lääkkeitä vai yrittääkö ja riittääkö se elintapojen korjaus tarpeeksi nopeasti esim.

Minä en ainakaan ole verenpainetautia ja tuota ongelmaa sykkeen kanssa itselleni aiheuttanut, ja hyvä että on tullut jossain vahingossa ilmi, niin olen tajunnut itsekin mistä huono olo johtuu myöhemmin.

Ja ei, tähän ei nyt taatusti auta elintapojen muutokset.

Vierailija
25/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Vähän väliä kolottaa jostain. On viiltoja esim nivusissa, joskus särkee julmetusti päätä jne. Aina ne oireet ovat tähän mennessä menneet ohi. Tätä on jatkunut vuosikausia. Lääkäriin en ole mennyt, eikä mulla ole mitään lääkkeitä. En ole koskaan syönyt yhtään antibioottikuuriakaan. N.72v.

"Viillot nivusissa" viittaavat lonkan nivelrikkoon, kannattaisi lääkärissä käydä. On helpompi hoitaa lonkkaleikkaukset pois silloin, kun vielä muutoin on voimissaan.

Vierailija
26/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En käy töissä" siinä se onkin vastaus lääkkeettömyyteen.

Vierailija
27/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni terve on kuollut kotiinsa.

Vierailija
28/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 'nappeja' pelkäät että sinulle määrättäisiin jos nyt 'huviksesi' menisit lääkäriin?

29/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini kuoli 77 vuotiaana syöpään. Ennen sairastumistaan hän ei ollut käyttänyt mitään säännöllisiä lääkkeitä, lukuun ottamatta hormonilaastareita. Hänellä oli myös omat hyvin hoidetut hampaat. Anoppini oli ennen eläköitymistään terveydenhoitaja - entinen terveyssisar.

Vierailija
30/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole edes mitään mielialaa buustaavaa lääkitystä? Suosittelen sellaista.

Vierailija
31/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. Ensin tulee mieleen, että on joku meriitti olla lääkkeetön sitten ymmärtää, että aloittaja uskoo saavansa jos jonkinlaisia lääkkeitä, jos lääkäriin menisi. En pidä aloittajaa vanhana, eikä yhteiskunnan silmissäkään ole vanha, joten lääkkeettömyys ikään liittyen lie normaalilla tasolla.

Itselläni on ollut yli 20 vuotta kilpirauhaslääkitys, ja hyvä että on lääkkeet vaivaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi