Saatte kutsun juhliin, esim. häihin. Joudutko huolehtimaan puolisosi vaatteet päälle laitettavaan kuntoon vai vain omasi?
Entä lasten, jos teillä on lapsia. Vastaa, ole kiltti niin kuin asiat oikeasti ovat, ei miten haluaisit niiden olevan. Laitatko ikäsi myös esille.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä kommentin, jossa mies kertoo silittävänsä mekon! Hesarissakin oltiin taas kovasti sitä mieltä kommenteissa, että mitään metatöitä olekaan. Olisin kommentoinut, mutta se pitää nykyään tehdä omalla nimellään. Lopputulos on se, että kommenteista päätellen lähinnä eläkeläiset meuhkaavat siellä. Työikäisillä se saattaisi vaikuttaa negatiivisesti työuraan. Johan tästä on nähty esimerkkejä. Hieno demokratia!
Ei taida palstailla tuo täällä asuva mies, mutta kyllä hän on useamman mekon silittänyt, sekä minulle että tyttärelleen. Tosin aikan harvoin kumpikaa, minä tai tytär, nykyisin laittaa päälleen mekkoa vaan jotain muuta juhlavaa.
Noin viikkoa ennen sanon kummallekin että katsoo ne vaatteet, kengät tms valmiiksi TÄNÄÄN, että vielä ehtii pestä, lankata ja ostaa uudet sukkikset jos kaikki on rikki.
Miehelle tuon kaupasta tarvittaessa ehjät sukat ja saatan pyykit hoitaa (varsinkin jos samaan koneeseen on muuta), muuten hän kyllä huolehtii vaatteensa itse. Teinitytön vaatteet haluan nähdä livenä, likka ei näe reikiä eikä tahroja ja sitten ne ripustetaan muualle odottamaan kuin hänen huoneeseensa. Tässä on kyllä viime vuoden aikana tapahtunut edistystä.
Minulla huolehtii veljen vaimo mitä kulloinkin päälleni laitan. Ilmeisesti en ole mikään muotiguru tai edes osata laittaa päälleni muita kun puhtaita vaatteita. Niin, mies olen ja vihaan vaatekauppoja vaikka rahaa onkin. Vihaan myös sitä että sitä on.
Mies on tarkka vaatteistaan ja huolehtii niistä itse. Joskus kysymme toisiltamme mielipiteitä, että "laitanko tämän vai tämän". Jos jommalle kummalle tulee lähtökiire, niin toinen yleensä tarjoutuu silittämään paidan/mekon. Lapsia ei ole. N43
Mies huolehtii onneksi itse vaatteensa. Minä saatan ehdottaa mikä paita ja skraga mielestäni sopisi milloinkin parhaiten, mutta itse hän päättää ja myös silittää paitansa. 😊
N41
Mun mies huolehtii sillä tavalla että kysyy viekö hän juhlavaatteeme pesulaan työmatkalla.
Yleensä minä hoidan ne kuntoon mutta jos muillakin on kiire, mies nappaa pukupussit vaatehuoneesta ja vie ne.
Kysyy myös aina onko lapsille vaatetta vai tarvisiko ostaa jotain.
Kaikissa asioissa toimitaan samoin, mies enemmin ostaa palvelun kuin tekee itse, toisaalta ymmärrän, toisaalta välillä ottaa aivoon:)
Jos saan kutsun pukukoodilliseen juhlaan yhdessä mieheni kanssa, eli samalla kutsulla, niin kysyn vain mieheltä että kumpi meistä menee sinne. Mies vastaa että molemmat mennään tottakai, ja minä vastaan että sitten tiedät että pukeutuminen ja käytös on sellaista kuin odotetaan, ja mikäli näin ei ole, niin hän poistuu paikalta, tai on lähtemättä juhliin kokonaan, ja minä menen yksin.
Lapsiani en pue, he on aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos saan kutsun pukukoodilliseen juhlaan yhdessä mieheni kanssa, eli samalla kutsulla, niin kysyn vain mieheltä että kumpi meistä menee sinne. Mies vastaa että molemmat mennään tottakai, ja minä vastaan että sitten tiedät että pukeutuminen ja käytös on sellaista kuin odotetaan, ja mikäli näin ei ole, niin hän poistuu paikalta, tai on lähtemättä juhliin kokonaan, ja minä menen yksin.
Mitä ihmettä?!
Mies periaatteessa huolehtii omista vaatteistaan, mutta olisi siinäkin petrattavaa. Kauluspaidan hän laittaa edellisen käytön jälkeen vaatekaappiin, ei edes katso, onko se pesuntarpeessa. Minusta se pitäisi pestä joka käytön jälkeen, mutta en sano mitään, koska sitten minun pitää se silittää. Samoin mies alkaa etsiä vaatteita vasta juhlapäivän aamuna ja sitten voikin marista, kun kunnollisia sukkia ei löydy.
Miten te, joilla on esim. fyysisissä töissä olevia miehiä, jotka pukeutuvat pukuun vain silloin harvoin, kun sellainen tilaisuus tulee, että pukukoodi on voimassa, niin miten mies ehtii pysyä ajan tasalla pukeutumisasiassa? Jos se on kaukana hänen tavallisen elämänsä pukeutumisesta?
Mies huolehtii omasta vaatetuksestaan ja yleensä silittää minun ja lastenkin vaatteet tarvittaessa Sen verran keskustellaan että meidän värit ja tyylit sopivat yhteen.
Lapset on alakoululaisia joten heidän vaatetuksesta täytyy meidän vanhempien vielä huolehtia, yleensä minä, mutta kyllä isänsäkin osaa homma. Lapset itse ymmärtävät että juhliin pukeudutaan juhlavasti, eikä mitään taistoja sen tiimoilta tarvitse käydä.
Käytännössä minä hoidan kaikkien vaatteet juurikin esimerkiksi häihin tai matkalle tms.
Vierailija kirjoitti:
Miten te, joilla on esim. fyysisissä töissä olevia miehiä, jotka pukeutuvat pukuun vain silloin harvoin, kun sellainen tilaisuus tulee, että pukukoodi on voimassa, niin miten mies ehtii pysyä ajan tasalla pukeutumisasiassa? Jos se on kaukana hänen tavallisen elämänsä pukeutumisesta?
Eihän niitä pukuja montaa tarvitse, eivätkä ne mene kovin tiuhaan tahtiin pois muodista, joten hyvin istuva puku kestää vuosikymmeniä jos ei miehen kroppa hirveästi muutu. Paitoja ja skrakoja pari erilaista niin niillä selviää about kaikista juhlista.
Mies huolehtii omansa. Paitansa saatan silittää omien vaatteiteni ohessa. Lasten vaatteetkin hoitaisi varmasti, mutta hänellä ei ole Värisilmää ollenkaan, joten yleensä minä katson lasten juhlavaatteet etteivät mene ihan sateenkaaren joka värissä juhliin.
Ollaan reilu kolmekymppisiä, lapset alle kouluikäisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä pukuja montaa tarvitse, eivätkä ne mene kovin tiuhaan tahtiin pois muodista, joten hyvin istuva puku kestää vuosikymmeniä jos ei miehen kroppa hirveästi muutu. Paitoja ja skrakoja pari erilaista niin niillä selviää about kaikista juhlista.
Kunhan päästään sinne hyvin istuvaan pukuun, paitoihin ja skrakaan saakka edes...
Vierailija kirjoitti:
Mun mies huolehtii sillä tavalla että kysyy viekö hän juhlavaatteeme pesulaan työmatkalla.
Yleensä minä hoidan ne kuntoon mutta jos muillakin on kiire, mies nappaa pukupussit vaatehuoneesta ja vie ne.Kysyy myös aina onko lapsille vaatetta vai tarvisiko ostaa jotain.
Kaikissa asioissa toimitaan samoin, mies enemmin ostaa palvelun kuin tekee itse, toisaalta ymmärrän, toisaalta välillä ottaa aivoon:)
Meillä täysin samoin.
Jos puhun miehelle esim. että pestään viikonloppuna ikkunat, hän on jo seuraavana päivänä soittamassa siivousfirmalle että koska saa aikaa.
Eli itse hän ei hoida juuri koskaan mitään vaan ostaa palvelun, tätä kun on jatkunut vuosia niin on olen miettinyt että pääasia on kun homma hoituu.
Lahjaa mies ei myöskään osta ikinä, jos minä en sitä hommaa, kuoressa on rahaa.
Mies huolehtii omat vaatteensa. Hänellä on kymmenen pukua, 60 solmiota, 10 rusettia, muutamia taskuliinoja ja solmioneuloja (ennen koronaa pukeutui töissäkin välillä pukuun).
En ole silittänyt vuosikausiin, joten hän silittää yleensä vaatteet itselleen ja Teini pojalle. Minä saatan silittää oman ja tyttären mekon. Yleensä koordinoidaan niin, että kaikkien vaatteiden värit sointuu yhteen.
Taas tätä naisvihaa, voi luoja! Jos kerrotaan että mies silittää omat ja puolisonkin vaatteet -> pelkkää yläpeukkua. Jos nainen tekee saman, alapeukkuja satelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?!
Tarkenna.
Ohiksena: tuli mieleen ex-.seurustelukumppani, joka oli kerran lähdössä kaupungille urheilushortseissa ja toisella kertaa tuulipuvun takissa, joka ei mahtunut kiinni (mutta hänen mielestään lämmitti, koska olihan siinä pitkät hihat käsivarsien suojana). #facepalm