Saatte kutsun juhliin, esim. häihin. Joudutko huolehtimaan puolisosi vaatteet päälle laitettavaan kuntoon vai vain omasi?
Entä lasten, jos teillä on lapsia. Vastaa, ole kiltti niin kuin asiat oikeasti ovat, ei miten haluaisit niiden olevan. Laitatko ikäsi myös esille.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te, joilla on esim. fyysisissä töissä olevia miehiä, jotka pukeutuvat pukuun vain silloin harvoin, kun sellainen tilaisuus tulee, että pukukoodi on voimassa, niin miten mies ehtii pysyä ajan tasalla pukeutumisasiassa? Jos se on kaukana hänen tavallisen elämänsä pukeutumisesta?
Eihän niitä pukuja montaa tarvitse, eivätkä ne mene kovin tiuhaan tahtiin pois muodista, joten hyvin istuva puku kestää vuosikymmeniä jos ei miehen kroppa hirveästi muutu. Paitoja ja skrakoja pari erilaista niin niillä selviää about kaikista juhlista.
Musta puku ja kesäpuku. Valkoinen ja värillinen paita, mahdollisesti myös lyhythihainen . Musta ja värillinen skraka. Taitaa olla isänsä vanha vihkipuku ja 20v vanha harmaa puku ja siihen sopivat pari värillistä paitaa. Hyvin on riittäneet sen aikaa kun ollaan kimpassa oltu, 22v. Ylioppilaspuvun lähetin varastoon, Miami Vice -tyyli oli ja meni :)
Mies on kykeneväinen pukemaan oikeat vaatteet itsekin. Hän silittää paitansa ja plankkaa kenkänsä. Toki keskustelemme siitä, ovatko vaatteemme samassa linjassa. Miehellä puku, minulla hienompi mekko jne. Mies on erittäin tarkka vaatteistaan, huoltaa niitä paremmin kuin minä. Hänellä on myös hyvä silmä väreille ja vaatteiden istuvuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kykeneväinen pukemaan oikeat vaatteet itsekin. Hän silittää paitansa ja plankkaa kenkänsä. Toki keskustelemme siitä, ovatko vaatteemme samassa linjassa. Miehellä puku, minulla hienompi mekko jne. Mies on erittäin tarkka vaatteistaan, huoltaa niitä paremmin kuin minä. Hänellä on myös hyvä silmä väreille ja vaatteiden istuvuudelle.
Jatkan: Ollaan 50-vuotiaita ja teinin vaatteista huolehdin minä yhteisymmärryksessä (hahah) hänen kanssaan. Kun lapsi oli nuorempi, mies osti paljon vaatteita hänelle. Ostaa myös minulle.
Ei ole puolisoa miestä, enkä ryyppää räkäkänniin , enkä ole yrittäjä ,
Enkä hyvässä ammatissa, eikä ole lasta,
Enkä ole ollut armeijassa ( kun naiset pääsi , vasta 1995 kuvan pyrkiä armeijaan)
Enkä ole , opiskellut Haradissa( no pirun vaikea on kirjottaa, no se hieno opisto Usas)
Enkä ole lähihoitajakaan, joka puhuisi työstään vaihtaisi Valviran
Sivuilla kuka on valmistunut onko jääny lukematta joku kurssi, vaikka on hoitajana jossakin laitoksessa.
En uskalla lähtä , suureen kaupunkiin Ajaan omal autolla.
Ei ole varaa lähtä Lappiin,
Ei ole kun yksi ystävä
En ole ajanut jokamiesluokan naisten sarjas.
Enkä ole tapaillut poika mies poliisia.
Eli en saa kutsua Hyviltä
Sukulaisilta no, eivät edes
Lähellä, samalla paikkakunnalla asuvat Serkkuni,
Eivät ole käyneet,
Koskaan luonani, kun en ole
Mikään yllä mainituista!
Tuskinpa saan kutsua Ylioppilas
Ja rippijuhliin!
Eikä edes serkkuni poika kutsu, isänsä hautajaisiin.
EI en saa kutsua ,
Tiedän ,
Kyllä se semmoista on,
Että niin syrjitty olen kun en ole kun He
Hyvät sukulaiset,
Eikä ole yhtään lasta, jonka menestystä kehua .
Niin käyn vielä kirkossa.
Siitähän ihan eräs mulle huuti
" JÄN EI käy missään kun on tää Covid19"!
Ei kirkossa se ei ole välttämätön
( Sama henkilö oli itse Lapissa).
Joo eli ei huolta ja suurta murhetta , mitä katsoo juhliin vaate rötköä.
..
Pitänee kai, miettiä mitä tekisi,
Jotta sais Sauli Niinistöltä kutsun Linnan juhliin🤔.
Joo semmoista on yksinäisen elämä.
Joka ei ryyppää.
Eikä ole rikas eikä ole hienoa Japanilaista, ranskalaista eikä saksalaista autoa.
Mies huolehtii omat vaatteensa ja osaa pukeutua asianmukaisesti. Käyttää pukua myös töissä, eli pukuja on monta. Joskus saattaa kysyä mielipidettäni, että minkä puvun laittaa.
Mies myös pesee itse omat paitansa ja silittää minunkin silitystä kaipaavat vaatteet.
Lasten vaatteista huolehdin pääosin minä, mutta mies osasi kyllä katsoa lapsillekin sopivat vaatteet, jos minä en jostain syystä ollut paikalla. Lapset ovat nyt jo aikuisia ja huolehtivat itse omat vaatteensa.
Ei ole koskaan tullut mieleen "auttaa" miehen pukeutumisessa, hän ostaa itse vaatteensa, silittää ne itse ja osaa myös pukea ne päälleen itse. Saattaa toki kysäistä jotain, että sopiiko tämä solmio tämän paidan kanssa tms. 11-vuotiaan pojan juhlavaatetuksesta huolehdin minä.
Meillä mies ei huolehdi omista juhlavaatteistaan. Laittaisi ennen juhliin lähtöä mitä kaapista löytyy. Pukuja omistaa ja useampia paitapuseroja. Mutta paitapuseron laittaisi silittämättä päälle. Kiireessä kaikki olisi hukassa. Siksi etukäteen kyselen mitä aikoo laittaa päälle ja ja huolehdin ne kuntoon.
Lasten juhlavaatteet huollan ja laitan valmiiksi. Ja ostan mitä puuttuu.
En joudu, mutta yleensä minä laitan kaikkien vaatteet kerralla kuntoon. Fiksumpaa niin, kuin että yksitellen jokainen tekisi.
Mies hoitaa itsensä, yleensä kysyy, mitä laitan päälle,niin mallaa omat solmionsa jne mun vaatteiden väreihin. Lapsille, eli kaksi poikaa, on puvut, sen katson, että kauluspaidat on pesty ja silitetty. Osaavat pukea ne ja mustat sukat ihan itse. N51 (en kyllä tajua, mitä MUN iällä on tämän kanssa merkitystä, eikä miehen ja lasten iät olisi relevantimpia?)
Muistutan miestä edellisenä iltana että siitä kauluspaita, ei muistaisi muuten.
Lapset huolehditaan yhdessä.
Tuleeko noin onnellinen avioliitto, että sekuntikellolla ja viivoittimella lasketaan kummankin velvollisuudet, työt ja tehtävät? Sitähän nämä aloitukset viestivät. Itse olen tyytyväinen, että mun ei tarvitse vertailla sähkösopimuksia ja valita parasta tai vaihtaa öljypolttimen suodatinta, viemärin avaamisesta puhumattakaan! Miehen hommia.
Mieheni pitää itse huolen omista vaatteistaan, osan on teettänyt Idän reissuilla räätälillä itse valitsemistaan kankaista, joten tämä kritiikkini ei lähde omasta perheestä. Ihmetyttää vain tuo haastava asenne. Varmaan raskasta elää tuollaisessa ilmapiirissä.
Mies huolehtii omansa, minä omat ja lasten. Mies voi huolehtia lastenkin kamppeet jos erikseen niin sovitaan, pitäisi ehkä myös näyttää/neuvoa mistä ne löytyy (arkivaatteet osaa huolehtia neuvomattakin).
T. N32, kaksi alle kouluikäistä lasta
Mies huolehtii omista vaatteistaan ja pesee ne. Teinipoika päättää itse, mitkä vaatteet laittaa, muttei kylläkään itse pese tai silitä niitä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä kommentin, jossa mies kertoo silittävänsä mekon! Hesarissakin oltiin taas kovasti sitä mieltä kommenteissa, että mitään metatöitä olekaan. Olisin kommentoinut, mutta se pitää nykyään tehdä omalla nimellään. Lopputulos on se, että kommenteista päätellen lähinnä eläkeläiset meuhkaavat siellä. Työikäisillä se saattaisi vaikuttaa negatiivisesti työuraan. Johan tästä on nähty esimerkkejä. Hieno demokratia!
Ei taida palstailla tuo täällä asuva mies, mutta kyllä hän on useamman mekon silittänyt, sekä minulle että tyttärelleen. Tosin aikan harvoin kumpikaa, minä tai tytär, nykyisin laittaa päälleen mekkoa vaan jotain muuta juhlavaa.
Kyllä meilläkin mies voisi silittää mekon samalla kun oman paitansa, jos pyytäisin. Enemmän mies meillä silitysrautaa käyttää kuin minä, yritän valita semmoisia vaatteita joita ei tarvitse silittää.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä kommentin, jossa mies kertoo silittävänsä mekon! Hesarissakin oltiin taas kovasti sitä mieltä kommenteissa, että mitään metatöitä olekaan. Olisin kommentoinut, mutta se pitää nykyään tehdä omalla nimellään. Lopputulos on se, että kommenteista päätellen lähinnä eläkeläiset meuhkaavat siellä. Työikäisillä se saattaisi vaikuttaa negatiivisesti työuraan. Johan tästä on nähty esimerkkejä. Hieno demokratia!
Olen tuntenut miehen, joka myös ompeli vaimolleen sen mekon. Ehkä sen tarvittaessa silittikin. :D
Mies on itse ja omasta aloitteestaan hankkinut sopivia juhlavaatteita (pari räätälöityä pukua sekä hieman epämuodollisempia vaatteita, kuten suoria housuja, takkeja ja kauluspaitoja ym.). Huolehtii myös niiden pesettämisestä sekä silittämisestä.
Leikki-ikäisen lapsen vaatteet hoidetaan yhteistyönä, saattaa olla että minä käytän asiaan hieman enemmän aikaa kuin mies.
Ollaan nelikymppisiä.
Huolehdin, että omat ovat kunnossa ja pyydän lapsia (teinejä) tarkastamaan ja sovittamaan omansa ja muistutan miestä. Edellisenä iltana viimeistään katsotaan, että kaikki on kunnossa ja jos ei ole, on aikaa vielä ehkä tehdä jotain.
N 39
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös mies huoltaa vaatteensa paremmin kuin minä. Kengät on aina plankattu, paidat silitetty ja puvut käytetty pesulassa kun itse olen huomattavasti suurpiirteisempi.
Miehen vaatteet ja kengät ovat paljon omiani kalliimpia, siksi varmaan niistä niin hyvää huolta pitääkin.
Olen 30v, mies 40v. Minä huolehdin, että miehellä on puhtaat ja ehyet vaatteet, ihan arjessakin. Eli ei riitä, että ne ovat kaapissa, vaan minun pitää katsoa ne valmiiksi ja vahtia, että hän myös pukee ne juhliin lähdettäessä. Pukeutumista on lisäksi valvottava, että hänellä tulee vaihdettua myös alusvaatteet. Ei, mieheni ei tietääkseni ole älyllisesti kehitysvammainen.
Munkin mieheni on työssä, jossa ei pukuja tarvitse ja hän käyttää pukua harvoin, mutta on silti tarkka vaatteistaan ja haluaa juhlakuteidenkin olevan ajan tasalla.