Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko enää nukkua ulko-ovi auki (lukitsematta)?

Vierailija
21.04.2022 |

-kotona
- mökillä
(Pidätkö kotisi ulko-oven lukittuna myös päiväsaikaan, vaikka olet itse sisätiloissa?)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lukitsen myös makuuhuoneen oven

Vierailija
42/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ei tänne mualle kettään tule. Mutta jos kaapunnissa assuisin nii kyllä ois ovi visusti kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lukitsen, koska uusi koira on oppinut avaamaan ulko-oven sisältä ja voisi karata. Palveluskoira toki vahtii reippaasti, joten sen puolesta voisi olla ovea lukitsematta.

Vierailija
44/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä tullut mieleenkään että jättäisin ulko-oven auki missään tilanteessa. Parvekkeen ovi sen sijaan on kesäisin aina raollaan ja talvellakin se on lukitsematta.

Vierailija
45/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli rottweiler. Tapaan häntä hyvin harvoin, kun asutaan nykyään kaukana. Ent luokkakaveri. 

Heillä ei ollut ovi lukossa, vaikka ei olleet kotona. 

Otin ystävällisen kontaktin koiraan, kun menin sisään huhuilemaan, onko kukaan kotona. Ei oltu kotona. Ei ollut kaksinen vahtikoirakaan, kun lankesi rapsutuksiin. Ei se koira mua muistanut. Olis ollu tollanen kelle vaa. 

Vierailija
46/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on lukossa. Jopa kun lähdetään kouluun/töihin aamulla. Ovi ja kodinhoito-ovi jätetään kahvasta vaan vääntää auki lapsia varten, ei tarvii huolehtia onko avain mukana. se on niin äääääriharvinaista, että joku varas tulisi. Käyhän varkaat toki asukkaiden nukkuessa hiippailen talossa,mutta se että sattuu omalle kohdalle, on harvinaista. 

Vierailija
47/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut ulko-ovi auki, tai siis lukitsematta jonkun kerran epähuomiossa.

Ei pelota, on melko turvallista täällä meillä. On kameravalvonta pihassa ja rapussa, Ovisummeri niin että alaovesta ei pääse asiattomat sisään ja vielä sen lisäksi lukittu piha ja kokea aita.

Autoportti pihaan aukeaa koodilla puhelimen kautta, jalankulkuportti avaimella. 

Rauhallinen hyvä talo asua, ei mölyporukoita eikä juoppoja. Neljä vuotta sitten tämän asunnon ostin ja olen todella tyytyväinen. Vartiointiliike valvoo.

-yksin asuva nainen-

Kameravalvonta rapussa? Onko se tosiaan laillista?

Vierailija
48/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöksi laitan lukkoon ja töiden ajaksi, muuten yleensä aina auki. Vaikka en ihan pihapiirissä olisikaan. Kuten myös autonovet aina auki.

käyhän varkaita silloinkin kun käyskentelet takapihalla. pidetään silmällä asuajia,taloa,huonestoa. huumehörhöt voi tulla noin vain sisään sekotilassa riehumaan. oven suusta lähtee käsilaukku, avain rahaa. väkivaltatapukset,, vesku loirikin kertoi että nukkuessaan oli varastettu kello jne. ei enää uskaltanut asua siellä, niin vakuutusyhtiöhän ei sitten korvaa,muista se. omalla toiminnallasi jos edesvaikututat,mutta jos vahinkojen arvolle et anna arvoa,,jne mutta älä åyydä korvauksia, apia jnew. se että olet vaiika päiväunilla,sillä aikaa joku hiippailee,,moni kokee sen posttraumaattisena,,kuin raiskaus... kunhan et valita jälkeenpäin,pidä ikkunatkin auki,joista helppo tulla vaikka sun kauppareissulla sisään.

Vierailija
49/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 50 kiloinen ilkeä koira jota en ole totuttanut muihin ihmisiin lainkaan. Ei varmaan jäis tunkeilijasta paljon jäljelle. Irti en komentaisi. Jäänteet hautaisin metsään. Tervetuloa ovi on aina auki.

noin varmaankin ,,ootsää joku höpöpää

Vierailija
50/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ovi aina lukossa. Mökillä uskallan nukkua ovi auki.

Vierailija
51/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän 60-luvulla ap elää?

Vierailija
52/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nukkuessa ovet on lukossa, samoin jos poistun kotoa. Jos touhuan takapihalla, takaovi voi olla auki, mutta silloinkin etuovi on lukossa.

Vierailija
53/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin enää? En ole koskaan toivottanut tervetulleeksi kutsumattomia vieraita eli aina ovet lukossa paitsi silloin kun tiedän että joku on tulossa. Kukaan tuttu ei tule ilmoittamatta.

Vierailija
54/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En asu ekassa kerroksessa, mutta kyllä tänne joku rosvo tai raiskali pystyy kiipeämään.

Vierailija
55/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En asu ekassa kerroksessa, mutta kyllä tänne joku rosvo tai raiskali pystyy kiipeämään.

Niin ja siis minä puhun parvekkeen ovesta, en ulko-ovesta. :D Ulko-ovi on tottakai lukossa.

Vierailija
56/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi kerrostalossa olla hiukka erikoista. Tai toki mikä minä olen tuomitsemaan

Vierailija
57/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit ovat kyllä eläneet ihan erilaisessa maailmassa, heh.

Vierailija
58/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä missään saamarin Muumitalossa asu, mitä ei lukita yöksi.

Vierailija
59/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portti on lukossa joten en pidä ovea lukossa jos olen itse paikalla. Jos joku hiippailee pihalla ja yrittää murtautua portista niin kameran liiketunnistin huomaa ja hälyttää kännykkääni. Jos jollain ilveellä pääsisi pihaan niin seuraavaksi vastassa on kaksi isoa vahtikoiraa. Ne tosin haukkuu jo jos joku tulee portille ja useimmat ymmärtää ottaa silloin jalat alleen.

Vierailija
60/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa esikaupunkialueella. Pidän ovea lukittuna, mutta avain roikkuu ulkona, oven vieressä olevassa naulassa yötä päivää silloin kun olen kotona. Minulla on neljä koiraa, joiden luotan toimivan tunkelijoiden karkoittajana. Ei niistä tiukan paikan tullen mitään apua olisi, mutta luotan siihen, että määrä, ääni ja koko pitää huolen, ettei ketään kiinnosta tutustua tarkemmin niiden puolustusintoon.

Mökillä pidän öisin oven lukittua, kun yksi kissoista osaa avata sen ja ainahan se tilaisuuden tullen kykyjään käyttää. Ei sielläkään muuta ongelmaa ole kuin että tulee hyttysiä sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme