Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko enää nukkua ulko-ovi auki (lukitsematta)?

Vierailija
21.04.2022 |

-kotona
- mökillä
(Pidätkö kotisi ulko-oven lukittuna myös päiväsaikaan, vaikka olet itse sisätiloissa?)

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Miksi oven pitäisi olla auki. Ihmisillä on kyllä ikkunat auki kesäisin. Olisiko pihan suojaus ja hälytin toimiva ratkaisu, eli kännykkäsi piippaa kun joku astuu pihalle.

Vierailija
22/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä ne auton avaimet on ratissa yön ja mökin ovi auki  miksi pelkäisin

Vakuutusyhtiökään ei vaivaudu tiliäsi kartuttamaan kun autosi varastetaan, koska avaimet ovat autossa, samoin kotivarkaus, jos ei murtojälkiä, ei varkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ovet auki kun ollaan kotona eli myös yöllä. Ainoa poikkeus joskus kesäisin, kun anoppi yöpyy asuntovaunussa pihallamme - silloin todellakin lukitsen ettei tule omilla aikatauluillaan meille sisälle. Vieraita en pelkää. Jos joku mörökölli pääsee ovellemme kahden laumanvartijakoiran ohi, haluan henkilökohtaisesti ojentaa hänelle mitalin :D

En halua pelotella, mutta jos rosvot tulee pyssyn kanssa, niin koirista ei välttämättä ole hyötyä. Nykyajan rikokset ja murrot ovat raaistuneet.

Vierailija
24/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämmöisiä ulko ovet auki nukkujia voi enää olla :D

Minä en tarvitse mitään koiraa sillä minulla on lähes koiran aistit niin että niillä pärjään. 

Kyllä vain on, minun vanhempani ainakin. Ovi lukossa vain sillon kun ketään ei ole kotona, muuten aina auki. Eivät asu mitenkään erityisen syrjässä vaan omakotitaloalueella pienehkössä kaupungissa.

Vierailija
25/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomme (luhtitalon toinen kerros) on niin kuuma, että joudumme kesällä asumaan yötä päivää kaikki ovet auki. Siis ulko-ovikin on yöllä sepposen selällään. Suojana vain hyttysverkko. Tähän asti (10v) on ollut vain 2 sisään pyrkijää: Yksi kissa ja yksi eksynyt humalainen naapuritalon kesävieras.

Vierailija
26/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä pikkukaupungin rivitalo- ja omakotitaloalueella uskaltaa nukkua teltassa ja samaan aikaan takaovi on tietysti auki. Mutta miksi pitää ovea auki jos sen voi lukita? Tuosta pihasta on varastettu autosta bensaa ja itse nukutaan vain 30 metrin päässä. Seuraava tolvana voi saada päähänsä tehdä jotain muuta.

Vierailija
27/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en mut mies jättää jopa ulko-oven auki yöksi  koska jättää aina oven auki ku lähtee jonnekki.

Pihanoven laitan lukkoon joka ilta joskus  päivälläkin.

KErran oli hirvee kiire  ja paukautin oven kii ja lähin, kun parin tunnin päästä palasin järkytyin kun ovi oli apposen auki!

Piti heti katsoa ettei mitään ole viety.

Vierailija
28/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ok talo Helsingistä 28 km. Aina ovi ollut lukitsematta. Tosin meillä koko ajan 3-5 koulutettua saksanpaimenkoiraa. Tervetuloa!

Vierailija
29/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä pikkukaupungin rivitalo- ja omakotitaloalueella uskaltaa nukkua teltassa ja samaan aikaan takaovi on tietysti auki. Mutta miksi pitää ovea auki jos sen voi lukita? Tuosta pihasta on varastettu autosta bensaa ja itse nukutaan vain 30 metrin päässä. Seuraava tolvana voi saada päähänsä tehdä jotain muuta.

Sepä, jos ei löydä mieluista vietävää niin turhautuneena esim. rikkoo paikat, tukkii viemärit ja jättää vesihanat auki tai tuikkaa tuleen koko talon.

Vierailija
30/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta, itsellä ei nykyisessä asuinpaikassa tarvi huolehtia : ) 

Vankila?

Vierailija
31/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökilläkin on ovi haassa aina kun olen nukkumassa, kaupungissa samoin luonnollisesti ovi muutoinkin aina lukossa.

Oikeastaan ainoa poikkeus on eräällä kaverin mökillä, on niin syrjäisessä paikassa, että siellä jopa minä pystyn nukkumaan levollisin mielin, vaikka ovi onkin auki.

Vierailija
32/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut ulko-ovi auki, tai siis lukitsematta jonkun kerran epähuomiossa.

Ei pelota, on melko turvallista täällä meillä. On kameravalvonta pihassa ja rapussa, Ovisummeri niin että alaovesta ei pääse asiattomat sisään ja vielä sen lisäksi lukittu piha ja kokea aita.

Autoportti pihaan aukeaa koodilla puhelimen kautta, jalankulkuportti avaimella. 

Rauhallinen hyvä talo asua, ei mölyporukoita eikä juoppoja. Neljä vuotta sitten tämän asunnon ostin ja olen todella tyytyväinen. Vartiointiliike valvoo.

-yksin asuva nainen-

Vierailija
33/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdan usein avaimen lukkoon ulkopuolelle. Aamulla sitten senkin huomaa. Ei ole tullut koskaan kukaan. Asun ok-talossa pikkukaupungissa. 

Vierailija
34/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä. Joskus 80 luvulla vielä ihmiset piti ovia auki jopa kerrostalossa kun lapsistakin se oli kivaa , sepposen selällään saattoi olla näkymät rappukäytävään , kai se oli jotain sosiaalisuutta ja jännittävää seurata kuka siellä kulkee.

Vierailija
35/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaa nukkua kotona ja mökillä. Koira ajaa kutsumattomat vieraat pois.

Koiran saa taltutettua alta aikayksikön, joten sen varaan en paljon laskisi.

Vierailija
36/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä joo, kotona en koska asun kerrostalossa.

Vierailija
37/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
38/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä mökissä on ovi yölläkin auki, koska toiset nukkuvat pienessä piharakennuksessa ilman vessaa ja kaikki käyvät päärakenuksella. Muuten pidetään toki lukossa.

Kotonakin olen nukkunut takaovi auki jos olen nukkut ulkona teltassa tai terassilla.

Nykyisin asun kerrostalossa, jossa ovi on kiinni ja lukossa. Vai pitäisikö kokeilla jättää auki ja tehdä tilastoa kuinka moni niitä ovia oikein kokeileen sisälle tullakseen?

Vierailija
39/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölukot lukittuvat automaattisesti, hälytysjärjestelmä laitetaan päälle öiksi ja kodin ollessa tyhjillään yli tunnin.

Vierailija
40/61 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ovet lukossa aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi