Irtisanoutuvat hoitajat
Eikös ne laiteta hakemaan avoimia työpaikkoja siinä kun ne ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi?
Ja kas, niitä työpaikkoja löytyy ja aloitus on heti huomenna niin eihän siinä ehdi edes korvaukset alkaa juoksee.
Sääli niitä lisiä ja menetettyjä lomia vaan.
Kommentit (10)
Aika harvan tarvitsee ilmoittautua. Ainakin tuttavapiirissä on moni saanut työtarjouksen rekryfirmoilta jo pari viikkoa sitten kun selvisi, että joukkoirtisanoutuminen on mahdollinen vaihtoehto. Itse vielä harkitsen, on turhan iso asuntolaina niskassa. Mut toisaalta palkat ei koskaan nouse jos nyt ei mennä ns. päätyyn saakka.
Ne muutaman sadat jotka irtisanoutuvat julkiselta puolelta, pääsevät töihin välittömästi yksityiselle puolelle.
Suurin osahan noista on kuitenkin keskus-ja ylopistollisten sairaaloiden hoitajia, jotka muutosta palkkaan ja työoloihin vaativat.
Välittömästi löytyy kaikille töitä vuokrafirmojen kautta. Ja palkka nousee ja saa valita työpaikkansa ja jopa osaston jossa työskententelee.
Keikkahoitajilla on palkka n. 25 euroa tuntia ja siihen vkonloppu-ilta-ja yölisät päälle.
Ja saa itse päättää työaikansa ja sen milloin lomailee.
Nyt on hoitajien markkinat, töitä saa heti, vaikka mistä päin Suomea.
Ei hoitajat jää luusereina mihinkään TE toimistoihin odottelemaan työtarjouksia.
He menevät töihin, kun pitävät ensin vähän lomaa.
Ja toisekseen en usko vähääkään, että mitään joukkoirtisanoutumista on edes tulossa.
Olen varma siitä, että nyt käytävät neuvottelut taatusti johtavat sopimukseen.
Myös Kuntatyönantajan on tultava vastaan palkassa ja joustettava.
Samoin myös Superin ja Tehyn on joustettava.
Ja näin tulee käymään.
Saa nähdä onko tarjolla muuta kuin sairaanhoitajan työtä. Sitähän ei enää voi tarjota kun poistaa ammatinharjoittamisoikeutensa valvirasta.
Noo, palkka lähihoitajana 14€/tunti, rekryfirman kautta 29€/tunti...
Irtisanoudun, ja teen puolet vähemmän tunteja...
Vierailija kirjoitti:
Ne muutaman sadat jotka irtisanoutuvat julkiselta puolelta, pääsevät töihin välittömästi yksityiselle puolelle.
Suurin osahan noista on kuitenkin keskus-ja ylopistollisten sairaaloiden hoitajia, jotka muutosta palkkaan ja työoloihin vaativat.
Välittömästi löytyy kaikille töitä vuokrafirmojen kautta. Ja palkka nousee ja saa valita työpaikkansa ja jopa osaston jossa työskententelee.Keikkahoitajilla on palkka n. 25 euroa tuntia ja siihen vkonloppu-ilta-ja yölisät päälle.
Ja saa itse päättää työaikansa ja sen milloin lomailee.
Nyt on hoitajien markkinat, töitä saa heti, vaikka mistä päin Suomea.
Ei hoitajat jää luusereina mihinkään TE toimistoihin odottelemaan työtarjouksia.
He menevät töihin, kun pitävät ensin vähän lomaa.
Ja toisekseen en usko vähääkään, että mitään joukkoirtisanoutumista on edes tulossa.
Olen varma siitä, että nyt käytävät neuvottelut taatusti johtavat sopimukseen.
Myös Kuntatyönantajan on tultava vastaan palkassa ja joustettava.Samoin myös Superin ja Tehyn on joustettava.
Ja näin tulee käymään.
Muuten samaa mieltä, mutta mikä siis pakottaisi liitot joustamaan? Sopimus kyllä tulee, mutta aika lailla sellainen mitä liitot ovat hakeneetkin. Nimellisesti varmaan vähän tulevat työnantajapuolta vastaan hyvän tavan mukaisesti, mutta ei liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Noo, palkka lähihoitajana 14€/tunti, rekryfirman kautta 29€/tunti...
Irtisanoudun, ja teen puolet vähemmän tunteja...
Juuri näin. Lomistaan saa päättää itse.
Ihan sama vaikka olisi 100 hoitajan paikkaa vapaana, niitä ei voi hakea jos ei ole ammattioikeuksia. Ja ne saa kätevästi poistettua jos haluaa.
Eihän ne voi ketään pakottaa hakemaan töitä?