Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei hoida vauvaa

Huu
21.04.2022 |

Raskausaikana suuret lupailut että hän kyllä hoitaa niin kovasti odotti vauvan tuloa. Nyt kun vauva 5 viikkoa on hoitovastuu täysin minulla, hän ei hoida syöttöjä ollenkaan, helpompi vaan ojentaa vauva minulle joka kerran kun vauva vähän itkee, yleensä myös silloin kun vauva ei edes nälkäinen vaan nukahtaa sitten minun syliin. Vauva osaisi pullosta syödä mutta lupailuista huolimatta mies ei syöttöjä ole tehnyt. Mielelläni antaisin miehen hoitaa vauvaa, olen koittanut antaa heille yhteistä aikaa mutta heti minut huudetaan apuun kun vauva vähän inahtaa. Vaipanvaihtoa ei tee ellen erikseen pyydä, kylvetykset minun harteilla kun osaan kuulemma paremmin. Alkaa olla itsellä aika väsynyt olo, tätäkö tämä sitten on että äiti on 24/7 vauvassa kiinni ja isä saa mennä ja tulla miten haluaa. Taas tänäänkin itse kannellut huutavaa vauvaa kun isä lähti omille asioilleen, isyysvapaa hyvin käytetty

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et päästä sitä pakenemaan vastuuta.

Vierailija
2/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se tahtoo olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole parempi, että syötöt hoidat sinä jotta imetys onnistuisi? Tuon ikäistä ei kannata opettaa pullolle.

Muun hoidon kanssa mies tehköön toki osansa.

Vierailija
4/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötät vauvan, jätät vauvan isälleen ja lähdet jonnekin pariksi tunniksi.

Vierailija
5/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa kannattaa imettää, ettei maidon tulo ehdy. Imetys on paljon helpompaa kuin pullojen keittely ja maidon lämmittely. Hoida siis imetys itse ja yritä saada miestä osallistumaan vauvan kanteluun ja vaipan vaihtoon. Lykkäät vauvan kantoreppuun tai rattaisiin miehen mukaan.

Kolmen äiti

Vierailija
6/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole parempi, että syötöt hoidat sinä jotta imetys onnistuisi? Tuon ikäistä ei kannata opettaa pullolle.

En tarkoittanut että kokonaan hän niitä hoitaisi mutta edes vaikka että pääsisin kaupassa käymään joskus. Ja tietty sit kun mies töihin aamulla lähtee niin itse hoidan yösyötöt mutta kotona ollessaan jos edes yhden syötön että saisin nukkua mutta ei

Ap

Vierailija
7/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa siltä, että mies ei uskalla yrittää ja turvautuu sinuun, kun olet siinä saatavilla. Kokeile jättää isä pärjäämään lapsen kanssa itsekseen kotiin. Lähdet vaikka ensialkuun tunniksi omaa aikaa viettämään ja hiljalleen pidennät aikoja. Kun miehen itseluottamus lapsenhoitoon kasvaa, hän toivottavasti uskaltaa ottaa siitä myös enemmän omaa vastuuta.

Vierailija
8/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova "lupailu" etukäteen siitä miten osallistuu on itse asiassa melkoinen varoitusmerkki. Hyvät osallistuvat isät yleensä pitävät itsestäänselvyytenä sitä että he osallistuvat tasaveroisesti lapsen hoitoon joten ei sitä tarvitse missään vaiheessa erikseen vakuutella tai lupailla.

Vierailija
9/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut että kokonaan hän niitä hoitaisi mutta edes vaikka että pääsisin kaupassa käymään joskus. Ja tietty sit kun mies töihin aamulla lähtee niin itse hoidan yösyötöt mutta kotona ollessaan jos edes yhden syötön että saisin nukkua mutta ei

Ap

Vauva kainaloon nukkumaan, niin ei tarvitse yöllä heräillä lainkaan.

Vierailija
10/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen mies. Ei kanna osaansa vastuusta.

Vierailija
11/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö voi nukkua päivällä kun vauvakin nukkuu? Miksi kaikista hommista miehen pitäisi hoitaa syöttö, joka hoituu parhaiten imetyksellä ja näin varmistetaan maidontulo jatkossakin. Mies vaihtamaan vaippaa ja seurustelemaan vauvan kanssa.

Vierailija
12/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa siltä, että mies ei uskalla yrittää ja turvautuu sinuun, kun olet siinä saatavilla. Kokeile jättää isä pärjäämään lapsen kanssa itsekseen kotiin. Lähdet vaikka ensialkuun tunniksi omaa aikaa viettämään ja hiljalleen pidennät aikoja. Kun miehen itseluottamus lapsenhoitoon kasvaa, hän toivottavasti uskaltaa ottaa siitä myös enemmän omaa vastuuta.

Se vaan on kun olen lähtenyt vaikkapa lenkille koiran kanssa niin ei pitkälle tarvitse lähteä kun jo puhelin pirisee, vauva itkee tule syöttämään vaikka juuri ennen lähtöä oisin syöttänyt. Hänellä myös tuntuu olevan lyhyt pinna vauvan kanssa, ei kestä itkua kuunnella. Joutunut usein jo sanomaan että rauhoittuu eikä kovin ottein pidä vauvaa että vauva aistii sen kun aikuinen hermostuu

Ap

Vierailija
13/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvaa kannattaa imettää, ettei maidon tulo ehdy. Imetys on paljon helpompaa kuin pullojen keittely ja maidon lämmittely. Hoida siis imetys itse ja yritä saada miestä osallistumaan vauvan kanteluun ja vaipan vaihtoon. Lykkäät vauvan kantoreppuun tai rattaisiin miehen mukaan.

Kolmen äiti

Ei maidon tulo ehdy jos isä syöttää lapsen joskus silloin tällöin äidin etukäteen lypsämällä rintamaidolla.

Itselleni oli ainakin henkireikä kun mies syötti aina joskus vauvaa että sai itse vähän levätä tai käydä vähän jossain ulkona.

Vierailija
14/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö voi nukkua päivällä kun vauvakin nukkuu? Miksi kaikista hommista miehen pitäisi hoitaa syöttö, joka hoituu parhaiten imetyksellä ja näin varmistetaan maidontulo jatkossakin. Mies vaihtamaan vaippaa ja seurustelemaan vauvan kanssa.

Vauva ei nuku päivisin kuin pikku pätkiä jolloin ei itse ehdi nukahtaa.

Ap

Vierailija
15/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan on kun olen lähtenyt vaikkapa lenkille koiran kanssa niin ei pitkälle tarvitse lähteä kun jo puhelin pirisee, vauva itkee tule syöttämään vaikka juuri ennen lähtöä oisin syöttänyt. Hänellä myös tuntuu olevan lyhyt pinna vauvan kanssa, ei kestä itkua kuunnella. Joutunut usein jo sanomaan että rauhoittuu eikä kovin ottein pidä vauvaa että vauva aistii sen kun aikuinen hermostuu

Ap

Jos sinä palaat heti kun mies soittaa niin mies tottuu siihen että sinut saa aina heti takaisin eikä hänen tarvitse pärjätä itse. Voit hyvin todeta miehelle puhelimessa että hän on lapsen isä ja täysin kykenevä pitämään lapsen hengissä tunnin ajan.

Vierailija
16/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitäpä jos mies opettelee olemaan vauvan kanssa niin, että aluksi olet paikalla ja neuvot, miten toimia rauhallisesti? Vaatii toki mieheltä motivaatiota opetella.

Vierailija
17/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo on jo huolestuttavampi piirre miehessä. Oletteko keskustelleet asiasta? Näkeekö mies asiaa itse ongelmana?

Vierailija
18/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet sinne kauppaan ja jos mies soittaa sanot vaan että antaa pullon...Mitä enemmän annat periksi,sitä vähemmän se mies tekee...

Vierailija
19/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle vauva syliin ja pullo käteen ja sanot että syötä. Tai jos on huonot housuissa niin vauva miehelle ja sanot että vaihda vaippa.

Vierailija
20/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi pitää vakava keskustelu miehen kanssa siitä että mitä se vanhemmuus ihan oikeasti käytännössä tarkoittaa.