Lähihoitaja tienaa liki 3000 €/kk
Tämä kahden vuoden koulutuksella. Itse en ulisisi palkan pienuutta noilla spekseillä.
Jos kysymys on työhyvinvoinnista, vaatimukset tulisi kohdistaa siihen.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa päivätyössä palkasta jää käteen alle 1800e ja risat. 🤡
Missä olet töissä? Mulla jää kuitenkin 2100€, nimenomaan päivätyössä erikoissairaanhoidossa (yliopistollinen sairaala)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähärillä pitäisi edes olla sama palkka kuin sairaanhoitajilla? Lähärit vaihtaa vaippoja…
Olin kyllä iloinen, kun lähäri auttoi minut esim vessaan ja suihkuun. Varmasti olisin ollut iloinen myös kuivasta vaipasta, jos en olisi jaksanut vessaan.
Sairaanhoitaja seisoi tärkeänä lääkärin vieressä kierrolla, siitä en saanut iloa.
Lähärille on maksettava kunnolla tekemästään hoitotyöstä, joka on taatusti henkisesti ja fyysisesti raskasta.
Olen saanut ihan hyvää palkkaa lähärinä. Bruttona tuon 3000e ja käteen jäi joku 2400e. MUTTA olin yökkö eli aina yöt töissä ja neljän päivän pyhät kuuluivat tuohon rahasummaan. Eli olin silloin töissä, kun muut bilettivät (juhannus) ja nukuin päivät, kun muut biletti (koska juhannus). Raha tulee siis siitä, että olet töissä kun muut ovat vapaalla. Ei kyllä koskaan muutoin ollut mitään 3000e palkkaa, jotain 2600 ja tuosta miinus verot eli noin 2000e käteen YÖTÖISTÄ eli tulee myös kaikki yötyön haitat, joita ihan tutkitusti on. Mieluummin itse olisin ottanut myös enemmän työntekijöitä, kuin parempaa palkkaa. Noh onneksi vuosia jo muualla töissä, joten ei tartte näitä miettiä. Moni täällä valittaa, että insinööri saa tuon 3000, mutta hän saa sen päivätöistä. Ihan eri asia, kuin saada raha sillon tällöin vuorotyöstä, johon kuuluu paljon pyhiä. Tosiaan palkka vaihtelee, eli ei tuota summaa joka kuukausi saa, vaikka joskus saakin.
Lisäksi minusta juuri alapesuista, eritteistä, eritteiden siivoamisesta yms tulisi saada likaisen työn lisää.
Vierailija kirjoitti:
No noin 2800€ jos on paljon yövuoroja ja pyhiä. Peruspalkka on sen 2100€.
Ei mun mielestä silti koulutukseen nähden mitenkään kauhean pieni, vaan ihan linjassa. Enemmän mä kaipaan töihin lisää ihmisiä, nyt pahimmillaan opiskelijoiden vastuulle joudutaan lykkäämään ihmisiä.
T. Lähäri
Se jonka peruspalkka on 2300+ ikälisät, yltää vuorolisien kans tuohon 3000€.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähärillä pitäisi edes olla sama palkka kuin sairaanhoitajilla? Lähärit vaihtaa vaippoja…
Rukoile hartaasti ja pitkään....enhän vanhene, enhän vanhene....jos vanhenen, enhän sairastu ja/tai joudu käyttämään vaippoja....eihän ole enää lähihoitajia vaihtamassa vaippoja, eihän ole..
T. Se "vain" vaippoja vaihtava lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Lh:n palkka on 2063€ eikä 3000€.
Mun lähtöpalkka lähihoitajana ilman ikälisiä on ~2300€, ikälisien kanssa ~2500, siihen sitten muut lisät päälle. Eli ei kaikilla lähihoitajilla ole sama palkka. Riippuu missä olet töissä. Joku voi saada vielä enemmän kuin minä lähihoitajana. Enkä minäkään halua ihan tarkkaa summaa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noin 2800€ jos on paljon yövuoroja ja pyhiä. Peruspalkka on sen 2100€.
Ei mun mielestä silti koulutukseen nähden mitenkään kauhean pieni, vaan ihan linjassa. Enemmän mä kaipaan töihin lisää ihmisiä, nyt pahimmillaan opiskelijoiden vastuulle joudutaan lykkäämään ihmisiä.
T. Lähäri
Se jonka peruspalkka on 2300+ ikälisät, yltää vuorolisien kans tuohon 3000€.
Laske tuohon peruspalkkaan ikälisät. Sen jälkeen laske tuntipalkka. Kaikki vuorolisät maksetaan tuntipalkan mukaan. Paitsi ne perus yötaksat.
Liki 3000 euroa kk? Tienaa kyllä enemmän. Mun anoppi on lähihoitaja ja sen vuosiansiot on melkein 60 000 euroa ja kun tuon jakaa koko vuodelle, niin tekee kyllä takuulla lähemmäs 4500 euroa kuin 3000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpalkka on n 1700€/kk. Ilta ja vkonloput ei siihen paljoa päälle tuo. Alussa ei pääse edes 2000€. Kaupan kassallakin tienaa paremmin eikä tarvi pestä perceitä
Kaupan kassa tässä hei. Tilinauhassani summa 1538e netto. Suurin tuntipalkka, 20 työpäivää/kk 7h/pv joista 14 iltavuoroa. Persettä en pessy mutta kuraripulit kyllä kuten myös oksennukset. H uorittelu on tuttua samoin väkivalta. Tervetuloa kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Liki 3000 euroa kk? Tienaa kyllä enemmän. Mun anoppi on lähihoitaja ja sen vuosiansiot on melkein 60 000 euroa ja kun tuon jakaa koko vuodelle, niin tekee kyllä takuulla lähemmäs 4500 euroa kuin 3000 euroa.
Ei kyllä tienaa. Saa olla koko ajan ylitöissä ja yötöissä ja pyhätöissä jos tommosia summia tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän Hesarissa nuori lähihoitaja kantoi kassia jossa luki "Helsingin yliopisto" isoilla kirjaimilla. Eihän se kiellettyä ole, mutta herätti ihmetystä asiayhteydessä.
Sinä et voi tietää onko kyseisellä ihmisellä yliopisto käytynä tai työn alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän Hesarissa nuori lähihoitaja kantoi kassia jossa luki "Helsingin yliopisto" isoilla kirjaimilla. Eihän se kiellettyä ole, mutta herätti ihmetystä asiayhteydessä.
Missä sinä olit kun aivoja jaettiin? Oliko pääsi perceessäsi ja aivot ei enää perceeseesi mahtuneet.
Saatanan tollo.
Ämmällä meni vähän tunteisiin? :D
Totta ja moni lähihoitaja saisi ottaa heti lopputilin laaduttoman työn tekemisestä!
Vierailija kirjoitti:
Palvelusvuosilisät tapissa, työpaikkana joku kaksikielinen alue jossa saa kielilisää ja säännöllinen yövuoron teko? Anoppi myös eläkeiän kynnyksellä ja ollut ikänsä samalla työnantajalla kuntapuolella tai kuntainliiton palveluksessa? Noilla spekseillä nipinnapin mahdollista päästä noin 55000 euron vuosiansioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa päivätyössä palkasta jää käteen alle 1800e ja risat. 🤡
Anteeksi, piti kirjoittaa 1800e ja risat. Ei alle.
Kuntasektorilla, jossa maksetaan palkka kakkos luokassa on lähihoitajan peruspalkka 2276€/kk+ ikälisät, mikäli niitä on. Kvtes
Kuntasektorilla, jossa maksetaan palkka ykkösluokassa on lähihoitajan peruspalkka yli 2300€/kk+ ikälisät, mikäli niitä on. Kvtes
Näihin tulee vuorolisät kuten kaikilla, tuntipalkan mukaan. Eli lähihoitajan palkat todellakin vaihtelee. Sama on myös sairaanhoitajilla. Niiden palkkoja en tiedä.
Jaa no mun palkkakuitit voisin laittaa vaikka kaikkien nähtäväksi. Ei löydy montaakaan palkkakuittia jossa olisi yli 3000€. Ehkä joku lopputili on voinut sen verran olla. Meillä lähtöpalkka 2200 kaupungilla.
Nokkavia nuo helvetin lähihoitajat ainakin ovat, ihan perkeleen sama mitä ansaitsevat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et voi tietää onko kyseisellä ihmisellä yliopisto käytynä tai työn alla.
Sinä et voi tietää onko ojassa makaavalla puliukolla tilillään miljoona euroa. KAIKKi on mahdollista, nyt puhutaankin asioiden todennäköisyydestä. Ei ole lähärien vahvinta alaa näköjään.
"Näitä työtehtäviä kauhistellaan ja yökötellään ja käytetään jopa perusteena kokonaisen ammattiryhmän halveksumiselle. Miksi ihmeessä?"
Se jos mikä on aidosti tärkeää työtä että huolehtii toisten ihmisten perus tarpeista. Nekin jotka suhtautuvat typerästi vanhenevat, ehkä sairastuvat ja tarvitsevat apua myöhemmin. Suomessa perushoitoa tekee yhtälailla myös sairaanhoitaja.