Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pätkäpaastonnut 2 vuotta, en laihtunut yhtään. Nyt aamupalan jälkeen kova nälkä

Vierailija
21.04.2022 |

Nyt olen lopettanut sen ja syön kevyen aamupalan. Pätkäpaastolla ei ollut aamuisin ja aamupäivisin syömättömyydestä huolimatta nälkä, mutta nyt, kun syön aamupalaa (ihan sama mitä, kokeiltu on), on kiljuva nälkä parin tunnin päästä. Kestän kyllä sen, ei siihen kuole. Ihmetyttää vain, miksi näin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

paastot on ahterista

Vierailija
2/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paastot on ahterista

Mutta onko pätkäpaasto sitä, kun pystyi olemaan ihan hyvin syömättä? Se tässä ihmetyttää. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ihminen tulee aamupalasta vain nälkäisemmäksi. Itselläni on sama homma. Pakotin ennen itseni syömään puuroa ja ties mitä ”terveellistä” aamuisin, mistä seurasi kiljuva näläntunne ennen lounasaikaa.

Nykyään juon lasin vettä herättyäni ja töissä kupin mustaa kahvia. Voin mennä lounaalle vaikka klo 12 eikä nälkä ole erityisen kova. Tulen kylläiseksi suht kevyellä lounaalla.

Vierailija
4/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paastot on ahterista

Mutta onko pätkäpaasto sitä, kun pystyi olemaan ihan hyvin syömättä? Se tässä ihmetyttää. AP

no ei...oota vähän...

Vierailija
6/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pätkäpaasto toimi kaikilla.

Itsellä oli koko ajan nälkä ja syömäaikana tuli syötyä vielä enemmän kuin normaalisti, joten paaston hyödyt menivät siinä.

Vierailija
7/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pätkäpaasto sopii hyvin. Ei sillä välttämättä laihdu, jos syö saman määrän kaloreita kuin muutoinkin. Mutta suolisto saa pitkän lepohetken ja verensokerit pysyvät paremmin kurissa. Ja plussana on tosiaan se, että nälkä ei vaivaa.

Vierailija
8/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi nyt kovin pätkältä kuulosta jos 2 vuotta oot paastonnu

Vierailija
9/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliini.

Jätitkö sokerin syönnin pätkäillessäsi? Itse olen laihtunut 40 kg noin kahdeksassa kuukaudessa.

Vierailija
10/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pätkäpaasto toimi kaikilla.

Itsellä oli koko ajan nälkä ja syömäaikana tuli syötyä vielä enemmän kuin normaalisti, joten paaston hyödyt menivät siinä.

Jos sulla on pätkäpaastoillessa nälkä niin syöt täysin vääriä asioita.

Vierailija
11/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkäpaaston idea on että ne kaloritkin hiukan tippuu eli ei vedetä viittä ateriaa 8h sisällä kaloreista piittaamatta. Itselläni 12:12 paasto( eli mikropaasto) ja on kuukaudessa lähtenyt kilon verran vaikka olen normipainon sisällä.

Vierailija
12/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoitat pätkäpaastolla? Siinähän pitää olla syömättä vähintään 16 t joka päivä. Eli ilta- ja aamupala pois.

Vierailija
13/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin iltasyömisen ja huomasin sitten myöhemmin, että tämähän on pätkäpaastoa. Syön aamulla kuten ennenkin, mutta olen siirtänyt sitä tunnin pari heräämisestä. Illalla en syö päiväruuan jälkeen enää mitään eli syömisen lopetan iltaviiden aikoihin.

Vierailija
14/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samoja kokemuksia siitä, että pätkäpaasto vei nälän tunteen pois. Käsittääkseni tämä on (pätkä)paastoillessa aika yleinen kokemus? Elimistö sopeutuu.

Vierailija
15/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän satunnaista paastoa. Jos on kova nälkä tai heikko olo en todellakaan ala väkisin paastoilla, toisaalta ei oikein jaksa väkisin syödäkään jos ei huvita.

Vierailija
16/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakaan ei pätkäpaasto laihduttanut lainkaan! Välillä söin aivan tosi vähän, kun ei ollut yksinkertaisesti nälkä, mutta painossa ei näkynyt muutoksia. Ei se tosin noussutkaan. Nykyään syön välillä aamupalan ja välillä en. Jos menen ruumiillisiin töihin aamusta, silloin ainakin syön.

Yrititkö aloittaja laihtua normaalipainon sisällä? Mä oon normaalipainoinen.

Vierailija
17/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku laittaa ruokaa elimistöön, se käynnistää suolen toiminnan josta näläntunne sitten vähän ajan päästä johtuu.

Vierailija
18/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala käynnistää suolen toiminnan. Se tarvitsee siihen energiaa, ja energiaa saa ruuasta, joten nälkä tulee nopeammin aamupalan kanssa. Ilman aamupalaa suoli käy pienellä teholla eikä nälkä tule niin äkkiä.

Vierailija
19/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tarkoitat pätkäpaastolla? Siinähän pitää olla syömättä vähintään 16 t joka päivä. Eli ilta- ja aamupala pois.

Pätkäpaastoja on olemassa myös muunlaisia, kuin tuo 16/8. Sitä voi toteuttaa monella tavalla, pidemmällä tai lyhyemmällä syömisikkunalla tai vaikka siten, että paastoaa esim. kaksi päivää viikossa kokonaan tai syö vain vaikka muutama sata kaloria. Ei ole yhtä tiettyä pätkäpaastoa.

Vierailija
20/24 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut pari kiloa pätkäpaastolla. Syön klo 12-20 välillä ja toimii hyvin. Aamuisin menee vain kahvia. Ei ole nälkä ennen lounasaikaa.