Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko - 7kg vuodessa hyvä laihdutustahti? Paino vuosi sitten 101kg ja nyt 94kg. Pituus 162cm, en ole nuori vaan keski-ikänen 36v joten

Vierailija
21.04.2022 |

Tuntuu ihan hyvältä, muutenkin iäkkäämmillä on vaikeaa laihtua?

Kokemuksia?

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit painaa noin paljon 162 senttiseksi 😃Olen 189cm mies painan sinua 3kg vähemmän.

Ihan helposti, olen vaan nauttinut elämästä ja syönyt mitä vaan mieli tekee :)

Ap

Sä et todellakaan arvosta itseäsi jos olet noin paljon ruokaa tunkenut napaasi.

Mutta kyllä se on tullut jo aiemmissa ketjuissasi selväksi.

Vihaan itseäni. Mutta syöminen tuo hyvän olo, antaa syyn nousta aamulla, lohduttaa, antaa nautintoa ja syyn elää.

Siksi on niin vaikeaa laihtua. Ap

Olen jo ennenkin sanonut sinulle, että käy hyvä ihminen terapeutilla juutelemassa. Miksi vihaat itseäsi? Miksi syöt liikaa? Mitä ongelmaa peität syömällä? Mitä sinulle on lapsena tai nuorena tapahtunut?

Tuo sinun itsemurhasyömisesi on oire jostakin ja se pitää ensin ratkaista, sitten voit laittaa elämäsi kuntoon ja kenties saada painosi hallintaan. Tilaa aika heti!

Ei se terapeutti voi estää mua kotona syömästä.. Ap

Kyllä voi. Se syy, miksi ylensyöt, selviää ja ratkaistaan terapialla tai lääkityksellä ja sitten voit aloittaa normaalin elämän ja syödä vain tarpeeseen, ei tähän pahaan oloon, joka sinulla selvästi on.

Syön tylsyyteen ja ikävään elämään. Jos oisin miljonääri, niin voisin elää sellaista elämää mitä haluan. Mutta kun en ole, niin syöminen lohduttaa.

Olen niin kateellinen esim Minttu Räikköselle joka pelasi elämänkortit oikein nuorena.

Ei hänen tarvitse nyt vanhana syödä v*tytukseen, kun elämä on tylsää p*skaa

Ap

Juuri tuo pitää selvittää, MIKSI sinulla on ikävä elämä ja tylsää ja MIKSI SYÖT siihen,miksi etä lähde juoksemaan, kun on tylsää tai ota kirjaa käteen kun on ikävää tai miksi et hae hellyyttä mieheltäsi silloin. MIKSI täytät sYÖMÄLLÄ sitä normaalia tunnetta, että joskus on tylsää tai ikävää. Kaikilla on.

Luen kirjoja. Mutta nälkä tulee aina ja vielä monesti päivässä. Silloin lähtee lapasesta. Ap

Ahmiminen on syömishäiriö ja siihen saa apua. Hae sitä.

Vierailija
82/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana olet jo normaalipainoinen. Siinä vaiheessa kannattaa laittaa kalenteriin merkintä, ettei enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36 keski-ikäinen? No ei todellakaan ole.

Tuo meinasi että 50 v on jo vanhus.

Haloo. Ei keski-ikä tarkoita ikäodote/2 .

Keski-ikäinen on n.50-60v. se on humanistiskulttuurillinen käsite.

Biologia ei hirveästi kunnioita sinun humanistiskulttuurista vanhenemisen pelkoasi. Kyllä vain keski-ikä alkaa 35-vuoden jälken, halusi ihminen tai ei. 70-ikävuoden jälkeen alkaa jo vakavan sairastumisen riski ja kuolleisuus nousta hurjasti ja monen tie päättyy silloin, elämä on yllättävän lyhyt. Nuorena alle kolmekymppsienä sitä harvoi tajuaa.  

Vierailija
84/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit sinulle! Todella hyvä tahti ja saavutus. Kun paino putoaa hitaasti, ehtii elimistö ja pää tottua

ruokavalion muutokseen.  Jatka samaan malliin!

Vierailija
85/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologia ei hirveästi kunnioita sinun humanistiskulttuurista vanhenemisen pelkoasi. Kyllä vain keski-ikä alkaa 35-vuoden jälken, halusi ihminen tai ei. 70-ikävuoden jälkeen alkaa jo vakavan sairastumisen riski ja kuolleisuus nousta hurjasti ja monen tie päättyy silloin, elämä on yllättävän lyhyt. Nuorena alle kolmekymppsienä sitä harvoi tajuaa.  

Mitä horiset? Keski-ikäinen on 50-60v munkin mielestä.

Vierailija
86/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva paino kaikille on pituus miinus 100.

Aika paljon (= 10 kg) pitäisi lihaksii saada pois, et tohon pääsis. Rasvat on 4 % eli niistä ei ole apua

Vierailija
87/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Minä olen 65 ja vanhus. Kun olin 55 olin esivanhus. Keski-ikä on nuoruuden jälkeen eli 30-45-vuotiaana. Miksi takerrutte nimityksiin, ei ne ole kuin sanoja. Vanhuus ja keski-ikäisyys  ovat ihan mukavia, varsinkin kun vertaa niitä vanhuuden jälkeiseen aikaan!

Vierailija
88/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti törmää näkemykseen, että 0,5-1 kilo viikossa on tavoiteltava painonpudotustahti. 43-vuotiaana laihdtuin puoli vuotta tuolla tahdilla. Ekoina viikkoina oli suurempi muutos, mutta muuten tasaantui tuohon tasoon. Kun sitten saavutin normaalimman painotason, niin huomasi että selvästi oli vähemmän mitä menettää. Toisaalta miksipä sitä tässä iässä pitäisi tavoitellakaan sixpackiä tai yltiö pientä rasvaprosenttia.

Viime kädessä oleellista on oma fiiliksesi. Mikäli olet tyytyväinen tahtiin, niin mitäpä muiden näkemyksillä tai teoilla on merkitystä?

Oikeastaan olen pettynyt. Tänäänkin käynyt vaa'alla jo 3 kertaa, että jospa se näyttää vähemmän kuin aamulla :D

Ap

Ennemmin käy kerran viikossa vakipäivänä vakiaikaan. Itselläni tuo hetki on lauantaisin herättyäni ja vessassa käytyäni. Näin saan mahdollisimman vertailukelpoisen tuloksen. Pidän tuloksista sitten kirjaa tai älypuhelin osaa pitää tulokset tiedossakin, niin näen pidemmän ajan trendiä. 

Mulla on täsmälleen sama tapa. Kerran viikossa lauantaiaamuna alasti vessakäynnin jälkeen. Siitä saa aivan tarpeellisen informaation edistyksestä.

Vierailija
89/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 v iäkäs LOL. Olen 36 ja kyllä paino on laskenut kun aloitin pätkäpaaston, kovemman treenin ja laihdutuksen samaan aikaan. En syö pskaa viikolla paria kertaa enempää ja kävelen lähes joka päivä. Pitää kuluttaa mitä syö ja hieman päälle. Plus tekee lihaskuntoa, himatreenilläkin pääsee pitkälle.

Oikeasti maksaa lenkkarit + urheiluvaatteet + urheilutoppi aloittaa, naiselta. Muu on höpinää. Monet talven treenitkin kävelin perus arkivaatteissa. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja jotain tartti ns. tehdä.

Vierailija
90/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-vuotiashan ei ole keski-ikäinen, joten ikä ei kyllä mitenkään tässä tapauksessa vaikuta laihtumistahtiin. Jos olet itse tyytyväinen niin se on pääasia. Parempi tehdä pysyvä elämäntaparemontti ja saada paino pysymään poissa kun pikainen laihdutuskuuri jollon kilot tulevat heti takaisin. 

Vierailija
91/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit painaa noin paljon 162 senttiseksi 😃Olen 189cm mies painan sinua 3kg vähemmän.

Ihan helposti, olen vaan nauttinut elämästä ja syönyt mitä vaan mieli tekee :)

Ap

Sä et todellakaan arvosta itseäsi jos olet noin paljon ruokaa tunkenut napaasi.

Mutta kyllä se on tullut jo aiemmissa ketjuissasi selväksi.

Vihaan itseäni. Mutta syöminen tuo hyvän olo, antaa syyn nousta aamulla, lohduttaa, antaa nautintoa ja syyn elää.

Siksi on niin vaikeaa laihtua. Ap

Olen jo ennenkin sanonut sinulle, että käy hyvä ihminen terapeutilla juutelemassa. Miksi vihaat itseäsi? Miksi syöt liikaa? Mitä ongelmaa peität syömällä? Mitä sinulle on lapsena tai nuorena tapahtunut?

Tuo sinun itsemurhasyömisesi on oire jostakin ja se pitää ensin ratkaista, sitten voit laittaa elämäsi kuntoon ja kenties saada painosi hallintaan. Tilaa aika heti!

Ei se terapeutti voi estää mua kotona syömästä.. Ap

Kyllä voi. Se syy, miksi ylensyöt, selviää ja ratkaistaan terapialla tai lääkityksellä ja sitten voit aloittaa normaalin elämän ja syödä vain tarpeeseen, ei tähän pahaan oloon, joka sinulla selvästi on.

Syön tylsyyteen ja ikävään elämään. Jos oisin miljonääri, niin voisin elää sellaista elämää mitä haluan. Mutta kun en ole, niin syöminen lohduttaa.

Olen niin kateellinen esim Minttu Räikköselle joka pelasi elämänkortit oikein nuorena.

Ei hänen tarvitse nyt vanhana syödä v*tytukseen, kun elämä on tylsää p*skaa

Ap

Juuri tuo pitää selvittää, MIKSI sinulla on ikävä elämä ja tylsää ja MIKSI SYÖT siihen,miksi etä lähde juoksemaan, kun on tylsää tai ota kirjaa käteen kun on ikävää tai miksi et hae hellyyttä mieheltäsi silloin. MIKSI täytät sYÖMÄLLÄ sitä normaalia tunnetta, että joskus on tylsää tai ikävää. Kaikilla on.

Luen kirjoja. Mutta nälkä tulee aina ja vielä monesti päivässä. Silloin lähtee lapasesta. Ap

KAIKILLA tulee nälkä monta kertaa päivässä.

Entä jos söisit jo ennen nälkää?

Vierailija
92/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että keski-ikä on 10 vuotta ikävuosina 50-60? Oletko aivan sekaisin? Wanna be-teini vanhenemisen pelossaan? Terapiaa vaan.

Vierailija
93/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36-vuotiashan ei ole keski-ikäinen, joten ikä ei kyllä mitenkään tässä tapauksessa vaikuta laihtumistahtiin. Jos olet itse tyytyväinen niin se on pääasia. Parempi tehdä pysyvä elämäntaparemontti ja saada paino pysymään poissa kun pikainen laihdutuskuuri jollon kilot tulevat heti takaisin. 

Mulla ainakin aineenvaihdunta hidastui rankasti kolmenkympin jälkeen, ennen sai syödä mitä vain. eli kyllä se ikä vaikuttaa 36-vuotiaana varhaiskeski-ikäisenä.

Vierailija
94/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi syytä käydä ravitsemusterapeutille, paino on edelleen vaarallisen korkea.

Miksi ap:n pitäisi sinne mennä, jos kerta paino tippuu koko ajan? :D

Koska edelleen paino on hengenvaarallisissa lukemissa. Sydän on kovassa rasituksessa.

Vierailija
95/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samaa mieltä mutta näen keski-iän olevan 30 -55 v. Ja 65 vuotias ei ole mielestäni vielä vanhus, ehkä seniori-ikäinen.

Vierailija
96/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit painaa noin paljon 162 senttiseksi 😃Olen 189cm nainen painan sinua 14kg vähemmän.

Siis miten hei sä voit olla noin pitkä? OMG! Mä oon sua 15 senttiä lyhempi, ei voi olla mitenkään siis hei mahollista?

Pohdiskele hobittiolemustasi toisessa keskustelussa.

Vierailija
97/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä mutta näen keski-iän olevan 30 -55 v. Ja 65 vuotias ei ole mielestäni vielä vanhus, ehkä seniori-ikäinen.

Eikös vanhus ja seniori ole sama asia😊

Vierailija
98/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä on puolessavälissä ihmisen elinaikaa. Eli noin 38-48 vuotta. Outoa, että jotkut luulevat yli 60-vuotiaita keski-ikäisiksi.

Vierailija
99/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet saa seitsemän kiloa pois kuukaudessa, joten ei ole hyvä tahti.

Tämä on totuus mutta alapeukkujen perusteella palstan ylipainoisille mammoille tämäkin totuus on liikaa.

Ps. 36v ei ole vielä keski-ikäinen

Vierailija
100/120 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36 v iäkäs LOL. Olen 36 ja kyllä paino on laskenut kun aloitin pätkäpaaston, kovemman treenin ja laihdutuksen samaan aikaan. En syö pskaa viikolla paria kertaa enempää ja kävelen lähes joka päivä. Pitää kuluttaa mitä syö ja hieman päälle. Plus tekee lihaskuntoa, himatreenilläkin pääsee pitkälle.

Oikeasti maksaa lenkkarit + urheiluvaatteet + urheilutoppi aloittaa, naiselta. Muu on höpinää. Monet talven treenitkin kävelin perus arkivaatteissa. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja jotain tartti ns. tehdä.

Mulla ei laske paino enempää vaikka tulee 12 000 askelta arkisin.

En pysty vastustamaan hyvää ruokaa tarpeeksi pitkään. Se voittaa aina. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan