Onko - 7kg vuodessa hyvä laihdutustahti? Paino vuosi sitten 101kg ja nyt 94kg. Pituus 162cm, en ole nuori vaan keski-ikänen 36v joten
Tuntuu ihan hyvältä, muutenkin iäkkäämmillä on vaikeaa laihtua?
Kokemuksia?
Kommentit (120)
Eli jos joku luki ketjun tänne saakka niin valaisen että ap on palstatrolli joka on tänne kirjoitellut vuosien varrella vaikka minkälaisia saagoja. Patologinen tapaus siis.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi syytä käydä ravitsemusterapeutille, paino on edelleen vaarallisen korkea.
Ei näillä indikaatioilla ainakaan kunnallisen puolen ravitsemustarapiaan pääse.
Ap ei ole mikään sairaaloisen lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit painaa noin paljon 162 senttiseksi 😃Olen 189cm mies painan sinua 3kg vähemmän.
Ihan helposti, olen vaan nauttinut elämästä ja syönyt mitä vaan mieli tekee :)
Ap
Sä et todellakaan arvosta itseäsi jos olet noin paljon ruokaa tunkenut napaasi.
Mutta kyllä se on tullut jo aiemmissa ketjuissasi selväksi.
Ehdottomasti. Jotkut ei tiputa vuodessa kiloakaan tai päin vastoin kerryttävät tuon verran. Varmasti moni pystyy nopeampaankin pudotustahtiin, mutta kukin tyylillään. Tutkimusten mukaan jo 5 % painonpudotus hyödyttää ja senhän sinä olet tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kyllä motivaatio loppuisi, jos noin hitaasti tippuisi. Mutta pääasia on, että itse olet tyytyväinen. Monesti kyllä näkee niitäkin, jotka paljon tiputtaa lyhyessä ajassa ja kohta ne kilot on jo takasin kerätty.
En ole tietoisesti laihduttanut, vahingossa pudonnut. Aloitin kyllä työt vuosien kotona olon jälkeen, niin siinä ehkä syy. Nyt työt taas loppumassa joten uskon, että kilot tulee takaisin.
Siihen sä voit ihan itse vaikuttaa, turha työn loppumista syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit painaa noin paljon 162 senttiseksi 😃Olen 189cm mies painan sinua 3kg vähemmän.
Ap
"Nauttinut" ??
Vierailija kirjoitti:
Eli jos joku luki ketjun tänne saakka niin valaisen että ap on palstatrolli joka on tänne kirjoitellut vuosien varrella vaikka minkälaisia saagoja. Patologinen tapaus siis.
Toisaalta palstalle lienee useita ihmisiä, jotka ovat joskus laihduttaneet tai nyt laihduttavat tai miettivät laihduttamista. Keskustelu laihduttamisesta itsessään ei ole turhaa. Se muuttaako ap jotain tai onko ap tosissaan on meille täysin merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap"Nauttinut" ??
Yleensä ap-trolli kertoo itkevänsä illat sängyssä ja miettivänsä itsaria, kun söi taaskin liikaa. Että sellaista nauttimista.
Vierailija kirjoitti:
Ap sä et ole iäkäs ja toi on surkea laihtumistahti. Ei edes kiloa kuukaudessa joten et oikeasti edes yritä.Eikä sua voi edes laskea vielä keski-ikäiseksi vaan sun aineenvaihdunnan saa vielä ihan kivasti kuntoon JOS oikeasti yrität. Lopeta itelles valehtelu.
Itse laihdutin 25 kg vuodessa laittamalla ruokavalion kuntoon ja lisäämällä hyötyliikuntaa. En siis urheillut verenmaku suussa vaan lähinnä pienensin annoskokoja ja kävelin alle 5 km matkat.
Sun pitäis painaa maksimissaan n.65 kiloa. 94 kilolla sun BMI on 35.8 mikä on merkittävän lihavuuden mittari.
Mitä nopeammin saat painos alle BMI 30 ( 78,5kg ) sen parempi. Tai edes alle tuon BMI 35 (91,5kg.Merkkaa itelles BMI-taulukko missä on BMI ja kilomäärä ja pyri saamaan painoa alas näin
BMI 34.9 (91.5 kg)
BMI 34.7 (91 kg)
BMI 34.5 (90.5kg)
jne.
Saavutettuasi kyseisen painon ruksaat sen yli ja alat tavoitella seuraavaa.
Palastele urakka. Nopeutat sitä asettamalla pienia konkreettisia tavoitteita joihin pyrit mahdollisimman nopeasti. Samalla koet onnistumisen iloa, itsetuntosi paranee eikä sun enää tartte hakea huomiota trollaamalla netissä samasta aiheesta (tai muista repertuaariisi kuuluvista) vuositolkulla. Sut tunnistaa kirjoitustyylistä. Aina.
Vieläkö mietit sopivaa seurakuntaa, oletko vielä ihastunut terapeuttiisi ja kiusaako ikävä exä sua vielä? Entäs mites se kauneusleikkaus?Tai tuo ikäkriisi jota käsittelet täällä milloin milläkin otsikolla halventaen sekä itseäsi että muita kanssasi samanikäisiä?
Ikä on suhteellista. Tunnen olevani liian vanha moneen asiaan ja tuntuu että elämäni on ohi.
Siksi on todella vaikea saada motivoitua itseäni laihduttaa (olen yrittänyt 7 vuotta laihduttaa),
koska en muutu 18 vuotiaaksi tai miljonääriksi jos saan painon alle 65kg.
MUTTA, jos joku lupaisi vaikka 100 000e, jos olen vuoden päästä alle 65kg,niin varmasti onnistuu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
MUTTA, jos joku lupaisi vaikka 100 000e, jos olen vuoden päästä alle 65kg,niin varmasti onnistuu!
Ap
Millä kukakin itseään motivoi. Itselläni herätti ylipainon aiheuttamat terveysongelmat sekä riski suuremmista sekä pahemmista ongelmista jatkossa. Kun elämää olisi vuosikymmeniä edessä, niin päätin tehdä parhaani taatakseni itselleni mieluisamman elämän. Kun vielä löysin uuden erittäin mieluisan harrastuksen mukavien ihmisten kanssa, niin win-win kuvio. Normaalipainoisena elämäni on parempaa nyt ja luultavimmin jatkossakin. Kivan harrastuksen ja mukavien treenikavereiden myötä elämäni on entistä parempaa ja antoisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSä et todellakaan arvosta itseäsi jos olet noin paljon ruokaa tunkenut napaasi.
Mutta kyllä se on tullut jo aiemmissa ketjuissasi selväksi.
Vihaan itseäni. Mutta syöminen tuo hyvän olo, antaa syyn nousta aamulla, lohduttaa, antaa nautintoa ja syyn elää.
Siksi on niin vaikeaa laihtua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillä kukakin itseään motivoi. Itselläni herätti ylipainon aiheuttamat terveysongelmat sekä riski suuremmista sekä pahemmista ongelmista jatkossa. Kun elämää olisi vuosikymmeniä edessä, niin päätin tehdä parhaani taatakseni itselleni mieluisamman elämän. Kun vielä löysin uuden erittäin mieluisan harrastuksen mukavien ihmisten kanssa, niin win-win kuvio. Normaalipainoisena elämäni on parempaa nyt ja luultavimmin jatkossakin. Kivan harrastuksen ja mukavien treenikavereiden myötä elämäni on entistä parempaa ja antoisampaa.
Sepä se, en halua elää vuosia, en halua täyttää edes 50v.
Ei tämä elämä niin mukavaa ole, että jaksaisi vuosikausia taistella ruokaa vastaan.
Eli mikään ei motivoi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap sä et ole iäkäs ja toi on surkea laihtumistahti. Ei edes kiloa kuukaudessa joten et oikeasti edes yritä.Eikä sua voi edes laskea vielä keski-ikäiseksi vaan sun aineenvaihdunnan saa vielä ihan kivasti kuntoon JOS oikeasti yrität. Lopeta itelles valehtelu.
Itse laihdutin 25 kg vuodessa laittamalla ruokavalion kuntoon ja lisäämällä hyötyliikuntaa. En siis urheillut verenmaku suussa vaan lähinnä pienensin annoskokoja ja kävelin alle 5 km matkat.
Sun pitäis painaa maksimissaan n.65 kiloa. 94 kilolla sun BMI on 35.8 mikä on merkittävän lihavuuden mittari.
Mitä nopeammin saat painos alle BMI 30 ( 78,5kg ) sen parempi. Tai edes alle tuon BMI 35 (91,5kg.Merkkaa itelles BMI-taulukko missä on BMI ja kilomäärä ja pyri saamaan painoa alas näin
BMI 34.9 (91.5 kg)
BMI 34.7 (91 kg)
BMI 34.5 (90.5kg)
jne.
Saavutettuasi kyseisen painon ruksaat sen yli ja alat tavoitella seuraavaa.
Palastele urakka. Nopeutat sitä asettamalla pienia konkreettisia tavoitteita joihin pyrit mahdollisimman nopeasti. Samalla koet onnistumisen iloa, itsetuntosi paranee eikä sun enää tartte hakea huomiota trollaamalla netissä samasta aiheesta (tai muista repertuaariisi kuuluvista) vuositolkulla. Sut tunnistaa kirjoitustyylistä. Aina.
Vieläkö mietit sopivaa seurakuntaa, oletko vielä ihastunut terapeuttiisi ja kiusaako ikävä exä sua vielä? Entäs mites se kauneusleikkaus?Tai tuo ikäkriisi jota käsittelet täällä milloin milläkin otsikolla halventaen sekä itseäsi että muita kanssasi samanikäisiä?
Riippumatta siitä, onko ap trolli vai ei, miksi 7kg vuodessa on surkea laihtumistahti? Siksi, että sinä laihdutit enemmän?
Miksi pitäisi kyetä laihtumaan kymmeniä kiloja vuoden aikana? Ollakseen paras laihduttaja? Jotta voi sanoa kärsineensä painonpudotuksensa eteen? Mulle on ollut aivan hyvä tahti pudotella sellaset 10kg vuodessa ja olen saanut kokea iloa ja onnistumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMillä kukakin itseään motivoi. Itselläni herätti ylipainon aiheuttamat terveysongelmat sekä riski suuremmista sekä pahemmista ongelmista jatkossa. Kun elämää olisi vuosikymmeniä edessä, niin päätin tehdä parhaani taatakseni itselleni mieluisamman elämän. Kun vielä löysin uuden erittäin mieluisan harrastuksen mukavien ihmisten kanssa, niin win-win kuvio. Normaalipainoisena elämäni on parempaa nyt ja luultavimmin jatkossakin. Kivan harrastuksen ja mukavien treenikavereiden myötä elämäni on entistä parempaa ja antoisampaa.
Ja pelkään ryhmäliikuntaa. Kiitos koululiikunta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Riippumatta siitä, onko ap trolli vai ei, miksi 7kg vuodessa on surkea laihtumistahti? Siksi, että sinä laihdutit enemmän?
Mikäli ylipainoa on kymmeniä kiloja, niin harvempi jaksaa asennoitua aktiiviseen painontarkkailuun vuosikausiksi. 7 kiloa vuodessa on esim. 21 kiloa kolmessa vuodessa. Toki vaikuttaa onko painonhallinta aktiivista vai passiivista. Itse laihdutin puoli vuotta ja samalla omaksuin uusia tapoja ruuan suhteen. Nyt koen, että painonhallinta on minulla passiivista eli esimerkiksi valitsen itsestään fiksumpia vaihtoehtoja kuin ennen. Ei minun tarvitse aktiivisesti miettiä valintojani, vaan ne tulevat itsestään. Mikäli painonhallinnan pitäisi ola jatkuvaa aktiivista tekemistä, niin ehkä sitä jaksaisi huonommin, jos puhutaan vuosien projektista.
Toisaalta moni sortuu jojoiluun ja osasyyllinen siihen lienee tavoitepaino saavutuksen jälkeinen lupa syödä mitä vain. Samalla unohdetaan, että sillä vapaalla syö mitä vain-mallillahan ne alkuperäisetkin kilot oli hankittu. Ei tarvitse olla kummoinen ennustaja, että historia toistaa itseään tuossa kohtaa.
Tehokkaamamt tulokset luultavasti useammalla tuottavat hyvänolon tunteen ja osoittavat, että valitut päätökset tehoavat.
2kiloa kuukaudessa olisi sellanen suositeltava määrä.
Vierailija kirjoitti:
Monet saa seitsemän kiloa pois kuukaudessa, joten ei ole hyvä tahti.
Olet hyvä esimerkki siitä miksei kannata laihduttaa seitsemää kiloa kuussa. 🤣 Ja ap:lle, on hyvä tahti.
Jokainen kilo on voitto. Tosin et mikään keski-ikäinen vielä ole, joten siihen on turha vedota ;).
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä pullea IÄKÄS 36-vuotias 🙄😬🥴
olin tulossa kommentoimaan samaa :D
Sopiva paino kaikille on pituus miinus 100.