Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

GALLUP: Millä viikoilla olette synnyttäneet?

06.10.2006 |

Ja oletteko pystynyt imettämään? Odotan itse kaksosia ja mielenkiinnosta haluisin tietää ja ehkä vähän varautua.

Netissäkin oli tosi vähän tietoa kaksoisraskauksista tai sitten en osannu ettiä.

Kiitos jos jaksatte vastata!

tereisin: pocahontas

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imetys on tosiaan ainakin aluksi todella aikaa vievää puuhaa, kuten joku jo ylempänä kommentoikin. Eli paljon hyvää napposteltavaa ja telkkarin äären linnoittautumista. Mulla tää ei enää onnistunut, kun esikoinenkin oli jo vaatimassa osansa. Sitten kun imetys alkaa olla tuttua puuhaa, se onnistuu jo ns. lennostakin... esim. monesti esikoiselle oli lähdettävä hakemaan maitoa, ja yks takiainen vaan roikkui tississä kiinni...

Onnea matkaan!

Ciku ja pienet 7 kk

Vierailija
22/26 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksospojat syntyivät rv 39+2 normaalisti alateitse, supistukset käynnisti synnytyksen. A poika 2960g ja 49cm B poika 2660 ja 48 cm, 5 minuuttia ikäeroa :) Vierihoidossa olivat alusta alkaen ja korviketta saivat lisänä 3 viikkoa syntymästään ja sen jälkeen ollaan pelkästään äidinmaidonkorvikkeella kasvettu. Tällähetkellä 3kk ikäisinä ovat touhukkaita ja juttelevaisia pikkumiehiä. 6170g 59cm ja 5830g 58cm ovat strategiset mitat tällähetkellä.

Paljon tsemppiä raskausaikaan :)

Dharma80+ Pojat 3kk 6pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin maannut supistuksien takia 7½ viikkoa, joista reilut 4 sairaalassa. Painoivat 2980 ja 2750, olivat siis hyvän kokoisia. Neljä päivää keskolassa ja sitten vierihoitoon viidentenä. Kahdeksantena kotiin. Saivat keskolassa vähän luovutettua maitoa, kunnes oma maito nousi. Täysimetin 6kk (kaksosten imetystyyny ollut meillä ehdottoman hyvä) ja jatkan edelleen, joskin toissapäivänä toinen tyttö meni tissilakkoon ja saa tänään ekaa kertaa korvikettakin lypsyn joukossa.

Ajattelin vielä muutaman kerran tarjota rintaa ja jollei huoli, niin olkoon, lypsän sitten pulloon sen minkä ehdin, viitsin ja pumpulla irtoaa + kaupan maitoa loput.

Terveisin Episaletti kera kaksostyttöjen 9,5kk (s.24.12.05) ja tytöt 7v, 4v + poika 2v

Vierailija
24/26 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoilla 38+3, käynnisteltiin synnytys ja tytöt syntyi hätäsektiolla sitten loppujen lopuksi. Tyttöjä olen imettänyt koko ajan, asenteella " tästä ei oteta stressiä" . Tytöt saa edelleen äm:maa kaks kolme kertaa päivässä...

Wiiwa ja tytöt 1v 7kk

Vierailija
25/26 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireellisellä sectiolla. Mulla alkoi raskausmyrkytys ja eteni pahaksi muutamassa päivässä, joten 36+3 synnytystä käynnistettiin ja lopulta 36+6 leikattiin, kun tuli mutkia matkaan.

Imeti 2 viikkoa. Mielelläni olisin jatkanut pidempäänkin, mutta olosuhteet ja vauvojen kunto olivat sellaiset, että se tyssäsi siihen.

Vierailija
26/26 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin oksitosiinillä, koska valkuaista alkoi olemaan pissassa, verenpaineet koholla ja oli silmäoireita. Pojat syntyivät 14 tunnin päästä käynnistyksestä. A-vauva syntyi alateitse imukupilla ja B-vauva kiireellisellä hätäsektiolla sykkeiden alenemisen vuoksi ja jälkeen päin selvisi, että hänellä oli erittäin lyhyt napanuora. Olivat kaksi päivää keskolassa tarkkailussa ja saivat sokeria. Todennäköisesti vauvojen ei olisi siellä tarvinnut olla, mutta itse olin niin huonossa kunnossa ekan päivän sektion jälkeen, että katsoivat parhaaksi pitää vauvoja keskolassa.

Olen osittain imettänyt kokoajan. Maito ei noussut rintoihin vasta kuin kotona, sairaalassa 9 päivää. A-vauva osasi imeä heti, kun taas B-vauva ei innostunut kuin vasta myöhemmin tissistä. Yhteisimetyksestä ei tullut mitään, koska A-vauva ei halunnut jakaa äitiä veljensä kanssa. Eikä maito muutenkaan riittänyt kahdelle nälkäiselle miehen alulle. Nyt pojat reilu 4 kuukautta ja saavat kerran päivässä tissiä, kun sitä vielä vähän tulee.

Olen tyytyväinen, että alunperin pystyin edes tämän verran imettämään. Ja nyt voin todeta, että oman jaksamisen vuoksi osittainen imetys soveltui minulle ja vauvoilleni parhaiten.