Haittaako miehen alkoholin käyttö?
Juon kaljaa 3-4 päivänä viikossa, eli oon lievästi alkoholisoitunut. Käyn kuitenkin lenkillä 5x viikossa niin pysyn hoikkana ja hyvässä kunnossa kaljanjuonnista huolimatta. Haittaako tämä juominen vai olisiko syytä vähentää?
Kommentit (47)
Aina kannattaa ryypätä. Muuten tulee krapula eikä se ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex poikaystävä on alkoholisti. Keissi kaljaa meni puolesta toista päivässä siihen viinat päälle. Itse oon urheileva fitnessmimmi. Välillä sitä miettii miksi tuli katsottua vuositolkulla jonkun juomista. Ihan oikeasti. Varoitan, ei kannata ikinä mitään alkoholistin kanssa, juominen ei jää ja syypää oot aina sinä siihen juomiseen.
Toi on niin totta! Juominen ei jää ja se on tosiaan aina jonkun muun vika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex poikaystävä on alkoholisti. Keissi kaljaa meni puolesta toista päivässä siihen viinat päälle. Itse oon urheileva fitnessmimmi. Välillä sitä miettii miksi tuli katsottua vuositolkulla jonkun juomista. Ihan oikeasti. Varoitan, ei kannata ikinä mitään alkoholistin kanssa, juominen ei jää ja syypää oot aina sinä siihen juomiseen.
Näinhän se on.
Aloin kerran tapailla ihan kivalta vaikuttavaa miestä mutta muutaman kerran tapaamisen jälkeen alkoi todella häiritä että aina hänen piti saada sitä kaljaa. Se oli ihan niinkuin ylimääräinen kehon osa, kaljatölkki piti olla aina käden ulottuvilla. Varsinaisesti kovassa humalassa en häntä koskaan ehtinyt nähdä mutta toisaalta en tiennyt minkälainen tyyppi oikeasti on kyseessä koska ei koskaan täysin selvin päin.
Sanoin sitten hänelle että kaljanjuonti häiritsee niin paljon ettei tästä nyt kyllä tule tämän enempää. No, sain kuulla että ei tarvitsisi juoda jos sinä et olisi tuollainen! Siis minkälainen? Ei oltu kunnolla päästy tutustumisen alkuun mutta hänen juomisensa oli jo minun vikani.
Ensimmäinen ja viimeinen juoppo minun kohdallani, tämä onnistui peittämään juomistaan aluksi mutta väkisinhän se tuli ilmi koska se kalja. Koko ajan läsnä. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on.
Aloin kerran tapailla ihan kivalta vaikuttavaa miestä mutta muutaman kerran tapaamisen jälkeen alkoi todella häiritä että aina hänen piti saada sitä kaljaa. Se oli ihan niinkuin ylimääräinen kehon osa, kaljatölkki piti olla aina käden ulottuvilla. Varsinaisesti kovassa humalassa en häntä koskaan ehtinyt nähdä mutta toisaalta en tiennyt minkälainen tyyppi oikeasti on kyseessä koska ei koskaan täysin selvin päin.
Sanoin sitten hänelle että kaljanjuonti häiritsee niin paljon ettei tästä nyt kyllä tule tämän enempää. No, sain kuulla että ei tarvitsisi juoda jos sinä et olisi tuollainen! Siis minkälainen? Ei oltu kunnolla päästy tutustumisen alkuun mutta hänen juomisensa oli jo minun vikani.
Ensimmäinen ja viimeinen juoppo minun kohdallani, tämä onnistui peittämään juomistaan aluksi mutta väkisinhän se tuli ilmi koska se kalja. Koko ajan läsnä. Ei kiitos.
Juopot ovat aina juoppoja ja juopoilla on juoppojen selitykset.
Paljonko menee kerralla? Jos kunnon känni vaikka kerran viikossa ja muuten pienimuotoista tissuttelua, homma ok. Jos perseet olalle kolmesti viikossa niin se on vähän liikaa.
Juon itsekin paljon kaljaa, joten miehen alkoholinkäyttö ei haittaa.
Haittaa, olet jo addikti, koska sä juot jatkuvasti ja säännöllisesti. Myös määrä on liikaa, kertyy kuukausitasolla, puhumattakaan vuositasolla, alkoholistin määrät viinaa prosentteina.
Haiset kaljalta, en haluaisi olla missään lähitekemisissä alkolta haisevan kanssa🤮
Juoppo, juopompi, juopoin= sinä ja sun selittelyt sille, miksi pitää juoda. Syitä riittää: jäkismatsi, raskas työ, lapsen synttärit, Elma-tädin kuolema… joopa joo. Holisti mikä holisti.
Ei ne lenkit estä maksan ja aivojen vaurioitumista. Tyhmä olet jos niin kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lenkit estä maksan ja aivojen vaurioitumista. Tyhmä olet jos niin kuvittelet.
Ei ap niin väittänytkään.
Yök, mikä äijä! Riippuvainen kaljasta, noup.
Kylläpä alkoi tehdä mieli kaljaa kun lukee tätä. Mukavampaa se elämä on humalassa kuin selvinpäin. Tätä näkemystä puoltaa sekin että aika moni juo kun on vapaapäivä töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvikaan väittää, mutta ei myöskään ymmärrä tätä sairauttaan eli addiktiotaan. Juopot eivät sitä koskaan myönnä/ älyä, aina muiden syy ja ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä alkoi tehdä mieli kaljaa kun lukee tätä. Mukavampaa se elämä on humalassa kuin selvinpäin. Tätä näkemystä puoltaa sekin että aika moni juo kun on vapaapäivä töistä.
Provohan se siellä, kittaa paskaa ja kuvittelee olevansa MIES. Täys kusipää urpo, alkkiksen alku!
No minä taas toivoisin, että mieheni edes joskus ottaisi... Tuntuu tehneen täyden lakon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvikaan väittää, mutta ei myöskään ymmärrä tätä sairauttaan eli addiktiotaan. Juopot eivät sitä koskaan myönnä/ älyä, aina muiden syy ja ongelma.
Minkäköhän aloituksen mahdoit lukea? Tämän ketjun aloituksessa lukee selvästi aapeen sanoin että hän on alkoholisoitunut.
Lyötkö myös naamaan ja muulla kuin nyrkillä?
Haittaa. Sovit kumppaniksi toiselle samanlaiselle, tosin se tietää alkoholisoitumista yhdessä.
Mua ei haittaa vaikka mies juo lähes joka päivä. Meillä ei lapsia. On kiltti silloin.
Miksi?