Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko irtisanoutua hoitajan työstäni? Useimmat työkaverit jättivät irtisanomisilmoituksen eilen ja kannustavat minuakin irtisanoutumaan.

Vierailija
21.04.2022 |

Irtisanoutujat ovat vanhempia ja he ovat olleet pidempään alalla. Itse olen ollut valmistumisen jälkeen hoitotyössä vasta vähän yli neljä vuotta.

Ainakin eilisessä vuorossani useimmat laittoivat nimensä irtisanoutumislappuun. Monilla on jo toisen alan työpaikka tiedossa. Minä emmin vielä.

Kannattaako minun irtisanoutua?
Mieheni tienaa duunariammatissa päivätyössä selvästi enemmän kuin minä.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole aikomusta hoitoalalta lähteä. 19v lähihoitajana ja kohta sh. Nyt opintovapaalla mutta en irtisanotuisi vaikka töissä olisinkin.

Vierailija
22/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo

Ja tosi huono sellainen.

No mutta täyyhän näiden uniikkien lumihiutaleiden yrittää somevaikuttaa meihin palstalla oleviin kuntapäättäjiin 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin lähteä hoitajaksi. Jos vaan kelpaan koulutukseen ja työhön, olen kyllä monisairas ja näkövammainenkin mutta ihan oikeasti. 

24/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin maaliskuun alusta ja irtisanoutuminen on nyt voimassa. 25-vuotta alalla, eikä suotta. Pidin työstäni mutta jotenkin tämä ilmapiiri on muuttunut niin vihamieliseksi ja aliarvostavaksi että en nähnyt mitään syytä jatkaa. Minulle oli vaikeinta lääkärien täysin ala-arvoinen käyttäytyminen muita ammattiryhmiä kohtaan. 

Töitä kyllä hoitajan koulutuksella ja kokemuksella löytyy. Sinänsä tämä irtisanoutuminen on täysin riskitöntä, aina löytyy keikka/sijaisuuksia.

Vierailija
25/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tässä massairtisanoutumisessa uhkailussa takana se että Tehy ja Super suostuvat sen jälkeen vain sellaiseen sopimukseen jossa kaikki irtisanoututneet otetaan takaisin entiseen työhönsä vanhoina työntekijöinä? Eli kukaan ei oikeasti aio irtisanoutua, vaan joukkovoimalla kiristetään.

Toivottavasti tällaista sopimusta ei tule, vaan irtisanoutuneet ovat sen jälkeen omillaan ja hakevat töitä esimerkiksi ravintola-alalta alle kahden tonnin kuukausipalkalla pätkätöitä vielä huonommilla työajoilla.

Vierailija
26/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi edelliseen, kun menet uudelleen hoitajaksi niin tuskin pääset vanhana työntekijänä eli lomat lyhyemmät ja lomarahat pienemmät lyhyemmän loman vuoksi. Aattelepa ite.

Vierailija
27/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä irtisanoutuvien logiikkaa irtisanoutua hoitotyöstä ja ajatusta mennä tekemään hoitotyötä muualle. Mikä on pointti?

Vierailija
28/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taneli kirjoitti:

Irtisanouduin maaliskuun alusta ja irtisanoutuminen on nyt voimassa. 25-vuotta alalla, eikä suotta. Pidin työstäni mutta jotenkin tämä ilmapiiri on muuttunut niin vihamieliseksi ja aliarvostavaksi että en nähnyt mitään syytä jatkaa. Minulle oli vaikeinta lääkärien täysin ala-arvoinen käyttäytyminen muita ammattiryhmiä kohtaan. 

Töitä kyllä hoitajan koulutuksella ja kokemuksella löytyy. Sinänsä tämä irtisanoutuminen on täysin riskitöntä, aina löytyy keikka/sijaisuuksia.

Mutta eikös ollut puhe että irtisanoutuneet poistavat itsensä myös Valviran rekisteristä ja mitätöivät näin koulutuksensa? Silloin ei tule keikkaa eikä sijaisuuksia.

Vierailija
29/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on Superin ja tehyn mediakikka. Kassasta alkaa rahat olla loppu, josta syystä lakkoa ei enää voitu jatkaa vaikka se olisi ollut tathtotila oikeasti.

Vierailija
30/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos/kun irtisanoutumislista tulee, niin itse olen ainakin valmis laittamaan nimeni siihen. Minulla on yli kolmenkymmenen vuoden työkokemus leikkaussalityöstä. Tiedän, että jos irtisanoutuminen toteutuu, niin sairaanhoitajan työpaikkoja riittää kyllä valikoitavaksi asti muualtakin kuin kuntatyönantajalta. Eli en todellakaan pelkää työttömäksi jäämistä.

Porukassa on voimaa, joukkoirtisanoutuminen on painostuskeino ja Suomen päättäjillä ei ole varaa antaa sen toteutua.

Tiedät sen itsekin että suomessa on reilusti ylimitoitettu määrä hoitajia verrattuna EUn keskiarvoon. Ongelma ei ole hoitajien palkka vaan kyvyttömyys hoitaa työtehtävät, ja siksi porukkaa on pitänyt haalia enemmän kuin olisi ollut tarvetta.

Toivottavasti mahdollisimman moni nyt irtisanoutuu, ja kuten painotit niin näille osaaville ja motivoituneille tulee mielekkäitä paikkoja joihin hakea ja siirtyä. Summasummarum: duunari ansaitsee duunarin palkan.

Vierailija
31/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hävytöntä porukkaa. Kun kaikki joutuvat kiristämään vyötä venäjän takia, niin nämä vinkuvat mahdottomia palkankorotuksia ja leikkivät ihmisten hengillä. Ennen kuin tämä palkkavaatimus tuli julki, kannatin hoitajille lisää liksaa, mutta tuollaiset vaatimukset ovat täyttä utopiaa.

Vierailija
32/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ovat kyllä tolloutensa osoittaneet. Ihan kuin heidän työnsä vain olisi raskasta ja pienipalkkaista. Ihan kuin olisi suurikin ihme, että alan ihmisiä irtisanoutuu ja kouluttautuu muulle alalle.

Noloa.

-ei hoitaja, ammatinvaihtaja-

Vierailija
33/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla yllätyksenä näille alanvaihtajille palkkataso ja lomien määrä yksityisellä....

kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

Vierailija
34/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on hävytöntä porukkaa. Kun kaikki joutuvat kiristämään vyötä venäjän takia, niin nämä vinkuvat mahdottomia palkankorotuksia ja leikkivät ihmisten hengillä. Ennen kuin tämä palkkavaatimus tuli julki, kannatin hoitajille lisää liksaa, mutta tuollaiset vaatimukset ovat täyttä utopiaa.

Tämä! Meni hoitajien arvostus täysin eikä enää palaa.

Vierailija
35/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos/kun irtisanoutumislista tulee, niin itse olen ainakin valmis laittamaan nimeni siihen. Minulla on yli kolmenkymmenen vuoden työkokemus leikkaussalityöstä. Tiedän, että jos irtisanoutuminen toteutuu, niin sairaanhoitajan työpaikkoja riittää kyllä valikoitavaksi asti muualtakin kuin kuntatyönantajalta. Eli en todellakaan pelkää työttömäksi jäämistä.

Porukassa on voimaa, joukkoirtisanoutuminen on painostuskeino ja Suomen päättäjillä ei ole varaa antaa sen toteutua.

Vaikka kuinka tätä alapeukuttaisitte, niin tämä on enemmistön mielipide meidän yksikössä. Sitä ei teidän mielipiteenne muuta. Voitte hajaantua.

Vierailija
36/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taneli kirjoitti:

Mutta eikös ollut puhe että irtisanoutuneet poistavat itsensä myös Valviran rekisteristä ja mitätöivät näin koulutuksensa? Silloin ei tule keikkaa eikä sijaisuuksia.

Eiku nää perustaa hoivayrityksiä joihin palkkaa isolla rahalla valvirakelpoisia hoitajia, ja maksaa vielä kunnon bonuksen päälle! Vai...🤔

Vierailija
37/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi mennä sosiaalialalle, jossa on vielä huonommat palkat koulutustasoon ja työn vaativuuteen nähden. Etenkin lastensuojelussa on huutava pula työntekijöistä. Sinne vaan kokeilemaan miten helppoa (muka) on muualla.

Vierailija
38/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka tätä alapeukuttaisitte, niin tämä on enemmistön mielipide meidän yksikössä. Sitä ei teidän mielipiteenne muuta. Voitte hajaantua.

Juuh, on on.

Vierailija
39/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taneli kirjoitti:

Eiku nää perustaa hoivayrityksiä joihin palkkaa isolla rahalla valvirakelpoisia hoitajia, ja maksaa vielä kunnon bonuksen päälle! Vai...🤔

😂😂😂😂

40/166 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tässä massairtisanoutumisessa uhkailussa takana se että Tehy ja Super suostuvat sen jälkeen vain sellaiseen sopimukseen jossa kaikki irtisanoututneet otetaan takaisin entiseen työhönsä vanhoina työntekijöinä? Eli kukaan ei oikeasti aio irtisanoutua, vaan joukkovoimalla kiristetään.

Toivottavasti tällaista sopimusta ei tule, vaan irtisanoutuneet ovat sen jälkeen omillaan ja hakevat töitä esimerkiksi ravintola-alalta alle kahden tonnin kuukausipalkalla pätkätöitä vielä huonommilla työajoilla.

Nyt kohistaan irtisanoutumisista. Mutta hiljaa on oltu kun pitovoimaa ei terveydenhuoltoalalta enää löydy. Meiltä on viimeisen vuoden aikana irtisanoutunut lähes puolet. Niistä olisi pitänyt olla huolissaan jo pidemmän aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi