Jos perisit vanhemmiltasi vaikkapa 10 000€, käyttäisitkö rahat miehesi ja sinun yhteisen asuntolainan pois maksamiseen?
Tai käyttäisitkö muuten rahat yhteiseksi hyväksi vai pitäisitkö rahat itselläsi?
Kommentit (80)
Sinne ne menisivät tilille entisten joukkoon.
kohta nousee korot. kannattaa maksaa lainat pois
Menisi osa varmaan pieneen pintaremonttiin, käytäisi koko perhe lomamatkalla ja loput säästöön vaikka lasten harrastuskuluja kattamaan.
Laittaisin aikuisille lapsille. En ite tarvi
Yhteisiin laskuihin ja lainoihin menisi.
Itselle tietysti, eron koittaessa niitä tarvitaan.
Pitäisin tietysti itselläni joka pennosen ja laittaisin säästöön/sijoituksiin suurimman osan. Onneksi mieheni ei tarvi noin pieniä pennejä ja olisi aika härskiä muutenkin pyytää itselleen tuosta mitään.
Voisin käyttää yhteiseen hyvään. Mieheni ja minun asuntolainaa en lähtisi maksamaan, sillä en ole kenenkään vaimo.
Maksoin perinnöllä OMAN osuuteni lainasta. Nyt tulee koko palkka tilille kun ei ole enää asuntolainaa. Mies maksaa omaa lainaosuuttaan normaalisti.
Ei ole lainaa, mutta remonttiin menisi rahat tai autoon eli yhteiseen hyvään.
Raha tulisi yhteiseen käyttöön, kuten muutkin rahat meidän perheessä. Mihinkään erityiseen ei ole tarve käyttää, joten tilille menisi.
Ei sellainen ole mikään oikea perhe missä rahat ei ole yhteisiä.
Luopuisin perinnöstä ja antaisin sen lapsellemme. Alamme itse olla jo vakavaraisia, lapsella olisi aikuisuuden kynnyksellä rahalle enemmän käyttöä.
Laittaisi lapsien tileille pesämunaksi. Itse en tarvitsisi just nyt mihinkään
En. Yhteiset menot jaetaan 50-50 ja jättäisin tuon 10k säästöön pahan päivän varalle.
Laittaisin rahastoihin.