Virtsatulehdukseen ei auta antibiootit, mitä tehdä?
Lääköri sanoi jotenkin niin, ettei mitään tehtävissä? Apua, voiko olla niin?
Kommentit (67)
Naisten tauti. Litki karpalomehua, eiköhän se sillä lähde
Ap, eikö viljelyssä ole tehty lääkemääritystä.
Jos viljellään, testataan aina, mikä lääke tehoaa. Tulevaisuudessa ei ehkä mikään kun resistentit kannat jyräävät.
Jos olet lähellä vaihdevuosia, niin sitten emätintabletit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät antibiootit ?
Käy testauttamassa vaikka Mehiläisessä. Sulla voi olla joku vastustuskykyinen bakteeri, johon tehoaa vain harvinaisemmat antibiootit.
Toi kierre voi johtua myös hormoneista jos olet jo yli 40v.Mulla auttoi ensin jonkin verran Vagifem-puikot jotka pitää limakalvot paremmassa kunnossa.
Vaihdevuosien hormonikorvaushoito lopetti lopulta vt-tuleheduskierteen kokonaan ja siinä sivussa loppuivat melkein kaikki muutkin fyysiset ja henkiset vaivat.Onko labrakokeiden välillä näin paljon eroa? Miten voi päästä laajempaan testiin? t. hoidetun virtsatulehduksen jälkeen oireilua kokenut (ja testeistä tullut nega)
Jos viljelyssä löytyy tehoava antibiootti, niin miksi tarvitsisi laajemman testin.
Mulla oli kerran niin, että söin vuoden ajan joka päivä yhden trimooanin, kun virtsis tuli koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen, että minulla on krooninen virtsarakon kipuoireyhtymä. Olen käynyt useissa virtsanviljelyissä, mutta koskaan ei löydy mitään. Silti jatkuvat virtsatietulehduksen kaltaiset oireet. Rakkoa kivistää ja siinä tuntuu paineen tunnetta.
Käytä ulkoisesti Locobase repair -voidetta genitaalialueelle.
Onko tutkittu muiden sairauksien mahdollisuus, esim. endometrioosi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa väliaikaisesti valtavan nestemäärän juominen. Siis ei todellakaan mitään vesimyrkytystä tartte ottaa, mutta yhtenä päivänä jotain 4-5 litraa vettä, vissyä (ne suolat), jotain hapanta, sokeriton karpalomehu tai sitruunaa veteen reilusti. C-vitamiinia poretablettina veden sekaan. Ja Ibumax. Auttaa kipuun ja tekee virtsarakon bakteerille sopimattomaksi ympäristöksi. Ulkoisesti lämmintä vesipesua usein. Näillä keinoin olen saanut virtsiitin häädettyä. Ja tosiaan ei juomakuuria kuin yhtenä, korkeintaan kahtena päivänä. Ota muutama merisuolarae ylimääräistä nestepäivinä. Ja pysy vessan äärellä.
Ei auta jos tulehdus jo päällä. Alkavaan voi tehotakin vielä.
Virtsassa on kuitenkin se bakteeri eikä se lähde millään vedellä pois. Eikä kyllä muillakaan karpalo/tyrni tms mehuilla.
Itsekin sain kuukauden pidettyä oireet kurissa kun join paljon mutta sitten alkoi kuume nousta ja oli munuaistulehdus. Tajusin heti mistä kyse kun kuume alkoi nousta.
Itsellä vuosien tulehdus kierre ja estolääkettä syön. En päivittäin mutta aina kun oireita on ja otan etukäteen jos jotain "spesiaalia" luvassa.
Kokemusta siis on valitettavasti tulehduksesta aika paljon.
Miten voi ap lääkäri sanoa noin! Sehän on sama kuin että kuolemaan jätetään. Juurikin niin miten tuolla yksi kirjoitti että saattohoitoon vaan.
Tee valitus ja vaihda lääkäriä.
Voisiko infektion aiheuttaja olla ESBL?
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/t…
Mikä tarkalleen ottaen oli diagnoosi? Onko sinulla oireita? Jos tulehdus ei johdu bakteeri-infektiosta, antibiootti ei auta (eikä ole myöskään tarpeen). Interstitielli kystiitti, rakon kipuoireyhtymä, muu syy? Kipulääkitys, kivun kokemiseen vaikuttava lääkitys tms.?
Jos kyseessä interstitielli kystiitti, kaikki hapan pahentaa oireita, ei sovi karpalo, sitrushedelmät ym koska rakossa on pieniä haavoja ja limakalvo arka. Kannattaa kiinnittää huomio ruokavalioon. Lääkkeistä voi kokeilla Triptyl nimistä lääkettä pieninä annoksina Atarax on toinen, vaati lääkärin reseptin. Käy lääkärissä apua on saatavilla. Myös rakon venytys on vanha hoito, koska rakko on saattanut kutistua, myös huuhtelu on käytetty hoito. Pyydä lähete tutkimuksiin. Älä jää yksin asian kanssa. Kaikkea hyvää sinulle.
D-mannoosi ehdottomasti. Olen kärsinyt tulehduksista 15 vuotta ja monia vuosia myös estolääkityksellä, mutta viimeinkin ilman antibiootteja. 1000mg aamulla ja illalla.
Aloittajana hakeutuisin tk-/yleislääkärin sijaan gynekologille, naistentautien tai urologian erikoisalan lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärät antibiootit ?
Käy testauttamassa vaikka Mehiläisessä. Sulla voi olla joku vastustuskykyinen bakteeri, johon tehoaa vain harvinaisemmat antibiootit.
Toi kierre voi johtua myös hormoneista jos olet jo yli 40v.Mulla auttoi ensin jonkin verran Vagifem-puikot jotka pitää limakalvot paremmassa kunnossa.
Vaihdevuosien hormonikorvaushoito lopetti lopulta vt-tuleheduskierteen kokonaan ja siinä sivussa loppuivat melkein kaikki muutkin fyysiset ja henkiset vaivat.Onko labrakokeiden välillä näin paljon eroa? Miten voi päästä laajempaan testiin? t. hoidetun virtsatulehduksen jälkeen oireilua kokenut (ja testeistä tullut nega)
Jos viljelyssä löytyy tehoava antibiootti, niin miksi tarvitsisi laajemman testin.
Mulla oli kerran niin, että söin vuoden ajan joka päivä yhden trimooanin, kun virtsis tuli koko ajan.
Mäkin olen trimopania syönyt VTI:n estoon kun kokoajan meinasi tulla tulehduksia. Aivan liikaa tuli syötyä antibiootteja ja ne pisti suolistoa sekaisin. Sitten tuli hiivaongelmia seuraavana. Joskus lääkäri määräsi samalla hiivakuurin kun tiesin jo että tulee hiiva jos syö antibioottia. Aina oli jotenkin epämukava olo alakerrassa. Lopulta aloin tekemään kaikki elämäntapakonstit mitä vaan keksin VTI:n estoon. Tilasin IHerbistä D-mannoosia kun en siihen aikaan Suomesta löytänyt. Luin jostain tutkimuksista minkä mukaan tuosta voisi jotain apua olla. Söin joka päivä karpalokapseleita ja tuota. Muistaakseni satunnaisesti myös C-poretabletteja. Sitten ihan hirveänä nestettä kun vaan vähääkään oireita päällä. Talvella aloin käyttämään toppahousuja matalalla kynnyksellä, koska kylmä ärsyttää minulla virtsateitä. Alkoholi on yksi VTI:n laukaisija ja lopetin sen joksikin aikaa. Seksin jälkeen aina pissalle ja pesulle heti. Pahimmillaan seksi oli viimeisenä mielessä. Sain lopetettua VTI kierteen silloin.
Keinokuitualusvaatteita kannattaa vältellä ja aina suosia puuvillaisia. Ei haittaa vaikka nukkuisi joskus ihan ilman, tuulettuu paikat 😁 Liikaa suihkutusta ja pesua etenkin jollain pesuaineilla kannattaa välttää.
Vierailija kirjoitti:
40+ voi aloittaa estrogeeni paikallishoidon silloin tällöin.
Miksi ihmeessä joku käyttäis vapaaehtoisesti ja muuten vaan hormooneita?
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei ne virtsatietulehdukselta suojaa.
Mene urologille jos toistuu usein. Vaikka yksityiselle. Labra josta virtsan bakteerivilkely, ei maksa muutamaa kymppiä enempää yksityisellä. Et halua antaa edetä munuaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin luulin itsekin mutta kyllä ne vaan suojaa. Vahvistaa limakalvoja ja sitä kautta auttaa tulehduskierteeseen.
Mulla kokemusta emätinpuikoista mutta varmaan sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne limakalvojen ohenemiseen voi vaikuttaa.
Ethän vain pyyhi kakattuasi jalkojen välistä? Pyyhi joko sivukautta tai suihkuta bideellä niin ettei käytä paperia ollenkaan.
Pahinta on vetää kakkapöpöt suoraan virtsaputkeen, voi tulla jopa sepsis.
No jo on kummallinen lottero jos ei antibiootit edes auta kusitulehdukseen. Mikä siinä on vikana?