Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku keksinyt, miten saisi kauppojen lapsiperheparkit

Vierailija
06.10.2006 |

pidettyä lapsiperheiden käytössä? Ärsyttää suunnattomasti kolmen alle 4-vuotiaan kanssa kaupassa käydessä, kun lapsiperheparkeista puolet on niiden käytössä, joilla ei ole lapsia (mukana)!

Kauppa ja pysäköinninvalvonta ei asiaan ymmärrettävästi puutu, mutta mitä voisin tehdä. Opastanko lapseni sotkemaan nämä autot " vahingossa" jäätelöllä, laitanko ystävällisen lapun auton tuulilasiin...?

Auttakaa pliis! Hermot menee!!!

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappsuia, voisi vaikka tehä valmiiksi. Mutta kymysys: miten voit tietää, onko heillä lapsia mukana? Siis jos sattuisit näkemään, ja sitten menisit laittamaan lapun? Mä olen joskus kyllä aika kovaan ääneen voivotellut asiaa, jos satun paikalle

Vierailija
2/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ärsyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai esim nuorten miesten kohdalla valistan lapsiani, että " sedän piti ajaa lapsiperheparkkiin, kun ei saa autoa kolhimatta kapeampaan ruutuun."

Vierailija
4/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pysäköin autoni siihen, jos se vaan sattuu olemaan vapaana ja sopii hyvin kohdalle.

Terv. yks lapseton

Vierailija
5/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsi sitten mukana tai ei.

Ja saahan siihen pysäköivä vaikkapa äitini minun kanssa, sillä onhan hänelläkin lapsi mukana, eli minut!! :-)

Vierailija
6/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan myös usein isoja määriä tavaraa, koska asumme kaukana ja käymme harvemmin kaupassa, mutta ikinä en ole vielä kehdannut käyttää lapsiperheparkkia, kun ihan varmasti löytyy joku, joka tarvitsisi sitä minua kipeämmin

Vierailija
7/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.6

Vierailija
8/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka mikä moukka.

Vierailija:

Noi lapsiperheiden parkkipaikat eivät perustu mihinkään sääntöön tai lakiin.

Mä ainakin pysäköin autoni siihen, jos se vaan sattuu olemaan vapaana ja sopii hyvin kohdalle.

Terv. yks lapseton

Vierailija
9/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä väliä sillä on, että mihin sen auton siellä parkkiksella pysäköi. Kun pysäköit vähän kauemmas, niin saat enemmän liikuntaa ja kun vähän lähemmäs, niin pääset vähän helpommalla. Ei nämä ole mitään elämää suurempia kysymyksiä.

Mulla on 5 v kehitysvammainen poika, joka ei suostu kävelemään ja ihan kuule mainiosti olen pärjännyt aina, olen jättänyt auton mille paikalle vaan. No okei, sellainen paikka on hyvä, mihin saa ostokset tuotua kärryillä (ei tarvitse kantaa).

Hei haloo, ajatelkaa nyt vähän!!!!

Vierailija
10/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on helvetin vaarallistakin.

Vierailija
11/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on v-tuttanut oikein kunnolla kun ei tahdo itse saada parkkipaikkaa ja näkee minkälaista porukkaa lompsii autoistansa lapsiperheparkissa. Pieni ongelma sinänsä. Mutta...

Käyn yleensä aina yksin lasten kanssa kaupassa ja ostosmäärät on kerralla aika isoja. SIinä on sitten kärry täpötäynnä ja pienempi lapsi alkaa yleensä kiukutella aivan tosissaan ostoskierroksen loppuvaiheessa. Hän ei tahdo enää pysyä kärryssä vaan pyrkii koko ajan pois. Joten saan taiteilla kärryt autolle ja äkkiä pienempi autoon vöihin. Isompi jää vielä siinä vaiheessa istumaan kärryyn ja odottamaan vuoroaan. On siis erittäin hyvä turvallisuuden kannaltakin että on näitä leveitä parkkiruutuja. Näin ollen ovet mahtuvat aukeamaan kunnolla kun laitan lapsia istuimiinsa, ja kärryt mahtuu lähelle autoa, niin että näen ne koko ajan ettei isompi lapsi lähde livohkaan.

Joskus olen sanonut vanhemmalle pariskunnalle, joka ajoi viereeni parkkiin, että jäikö teillä lapset kotia.

Kannattaa vaan kaikkien kokeilla lasten kanssa ostosten tekemistä, jotka eivät ymmärrä miksi lapsiperheparkit ovat olemassa!

Vierailija
12/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olisinkin pysäköinyt autoni keskelle tavallista ruutua kun lapsiperhepaikat ovat varattuja, tulee kaupassa käynnin aikana viereeni ihan varmaan auto joka pysäköidään AIVAN VIEREEN. Sitten koitan saada esikoisen turvaistuimeensa ja vauvan kaukalon paikalleen kun ovea pystyy avaamaan sen 20 cm. hyvä kun en kolhi viereisen auton kylkeä.

joten tässä teille itsekkäille pässeille miettimistä seuraavalle kerralle kun tyytyväisinä ajelette ilman lapsia lapsiperheparkkiin.

Vierailija
13/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten et voi nähdä autosta onko lapsiperhe vai ei.

Vierailija
14/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajavat sinne.. Kerran yksi mummeli katto NIIIIIIIIIIIIIN pahasti kun kahen lapsen kanssa ajoin perheparkkiin. Sanoin kyllä sille et nää on ihan meille tarkoitettu, mut en kyl tiijä meniks jakeluu,.

Vierailija
15/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hemmetin vaarallista lähteä koluamaan pitkin parkkipaikkaa sinne autolle, jos joutuu ylittelemään kulkuväyliä ym.

Se on mielestäni ykkössyy siihen, miksi lapsiperheille tarkoitetut parkit on lapsiperheille jätettävä käyttöön. Sinne on turvallisempaa mennä pienten kanssa, ei joudu ylittämään " tietä" !

Vierailija
16/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun idea on se, että noin yksi prosentti jos sitäkään parkkipaikoista on varattu ystävällisesti yhden ryhmän käyttöön. Paikat ovat vähän leveämpiä sen takia, että lapset saa sisään ja ulos ilman, että naapuriauton kyljet kolhiintuvat. Jos lapsiperheiden antaisi käyttää tätä iloa, omankin auton kyljet saattaisivat säilyä pitempään sellaisina kuin tehdas ne tarkoitti.

Minulla on brittimies, joka ei kerta kaikkiaan voi ymmärtää tiettyjä suomalaisuuden piirteitä. Lapsiperheparkkipaikkojen väärinkäytön ohella siihen kuuluvat mustalaiset, jotka saavat luoda ihan omat sääntönsä ilman että kukaan puuttuu asiaan, ihmiset jotka tunkevat hisseihin ennen kuin toiset pääsevät sieltä pois, sekä ihmiset jotka eivät osa jonottaa niissä harvoissa paikoissa, joissa tätä ongelmaa ei ole vielä poistettu jonotusnumeroin.

Vierailija
17/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maa jossa asuu supernanny on täydellinen

Vierailija:

Siis kun idea on se, että noin yksi prosentti jos sitäkään parkkipaikoista on varattu ystävällisesti yhden ryhmän käyttöön. Paikat ovat vähän leveämpiä sen takia, että lapset saa sisään ja ulos ilman, että naapuriauton kyljet kolhiintuvat. Jos lapsiperheiden antaisi käyttää tätä iloa, omankin auton kyljet saattaisivat säilyä pitempään sellaisina kuin tehdas ne tarkoitti.

Minulla on brittimies, joka ei kerta kaikkiaan voi ymmärtää tiettyjä suomalaisuuden piirteitä. Lapsiperheparkkipaikkojen väärinkäytön ohella siihen kuuluvat mustalaiset, jotka saavat luoda ihan omat sääntönsä ilman että kukaan puuttuu asiaan, ihmiset jotka tunkevat hisseihin ennen kuin toiset pääsevät sieltä pois, sekä ihmiset jotka eivät osa jonottaa niissä harvoissa paikoissa, joissa tätä ongelmaa ei ole vielä poistettu jonotusnumeroin.

Vierailija
18/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuulostaa samoilta kuin omat ajatukseni. Lisäisin vielä ihmiset, jotka rynnivät metroon liukuportaissa välittämättä siitä, miten montaa ihmistä matkallaan kolhivat.

Vierailija
19/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa on sekin paremmin, että synnyttämään saa mennä sinne minne haluaa ja mukaan tulee itse valitsemasi kätilö.

Huonoakin on sitten tosi paljon. Siksi meidän perhe asuu Suomessa.

Vierailija
20/49 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt vain ulkomailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan