Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona, päivä 15. Lihassärkyä ja lämpöä 37,3. Töihin huomenna?

Vierailija
20.04.2022 |

Haluaisin jo palata töihin, alkaa kyllästyttää tämä sairastaminen. Pitääkö vielä vaan levätä? Eikö tämä lämpöily voi kestää viikkokausia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oireinenhan sinä olet edelleen.

Vierailija
2/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä, mutta mietinkin, että voiko tällainen pieni lämpöily kestää viikkoja ja että voisin nyt mennä töihin? Työterveydestä vaan ohjeistettiin, että kuulostele omaa vointia. No särkee ja lämpöä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Kaksi oireetonta päivää. Vaikka sulla ois jäljellä vain vähän karhea ääni niin se on oire ja on mahdollista, että tartut vielä. Nuo ovat jo hyvin selviä oireita.

Vierailija
4/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työkaverisi, mitä haluaisit mun tekevän?

Töitä ei voi tehdä etänä, lähitöihin olisin palaamassa.

Ap

Vierailija
5/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi kestää lämpöily parikin kuukautta ihan perusflunssan jälkeen. Ja perusflunssa on ilman nuhaa ja yskää täysin huomaamaton ulkopuolisille. Vaikea siinä on kotiin jäädä loikoilemaan kun muiden mielestä ei ole kipeä vaikka olo olisi ihan paska. Mulla siis perusflunssa on lämpöä, kurkkukipua ja sairauden tunnetta.

Vierailija
6/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ketään enää tartuta, testikin näyttäisi todennäköisesti jo negaa tässä vaiheessa. Mutta jos sulla on huono olo, jää kotiin.

Vierailija
7/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se ja sama minulle, mutta en ainakaan halua, että tulet töihin ja tartuta minuun kahvilla koronan.

Muuten tee mitä lystäät. Muista ap, että jos töissä alkaa uusi tapauksia ilmetä heti tulosi jälkeen niin jokainen osaa laskea yksi ynnä yksi. Kuka on tullut liian aikaisin töihin?

Vierailija
8/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit joutua pahimmillaan vankilaan tuosta. Tiedät sairastavasi yleisvaarallista tautia ja huijaat viranomaista päättämään karanteenisi, vaikka oireita on.

Jos nyt tartutat jonkun ja siitä tulee pahoja seurauksia niin sinä olet siitä vastuussa.

Vierailija
9/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla voi kestää lämpöily parikin kuukautta ihan perusflunssan jälkeen. Ja perusflunssa on ilman nuhaa ja yskää täysin huomaamaton ulkopuolisille. Vaikea siinä on kotiin jäädä loikoilemaan kun muiden mielestä ei ole kipeä vaikka olo olisi ihan paska. Mulla siis perusflunssa on lämpöä, kurkkukipua ja sairauden tunnetta.

Mulla on edelleen tukkoinen olo, vaikken enää ole räkäinen. Yskin välillä myös.

Kun muistelen, miten 15 vuotta sitten olin kotiäiti ja lapsia oli kolme alle 4v, niin mikään sairaus ei estänyt mua tekemästä ruokaa, vaihtamista vaippoja tai pyörittämästä pyykkiä. Ja nyt olo on ihan ok ja silti pitäisi kuitenkin vielä jäädä kotiin.

Olispa edes selvästi kuumetta tai jotain, mutta tällainen pieni lämpö ja vähenemässä olevat oireet voi kestää pitkään, enkä tiedä, milloin olisi säädyllinen aika palata töihin.

Ap

Vierailija
10/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit joutua pahimmillaan vankilaan tuosta. Tiedät sairastavasi yleisvaarallista tautia ja huijaat viranomaista päättämään karanteenisi, vaikka oireita on.

Jos nyt tartutat jonkun ja siitä tulee pahoja seurauksia niin sinä olet siitä vastuussa.

Kukaan ei ole asettanut mua karanteeniin. Ja vaikea uskoa, että reilun kahden viikon jälkeen tartuttaisin enää ketään.

Ap

Vierailija
11/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se sun kotitesti näyttää?

Vierailija
12/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene töihin tartuttamaan muita. Et edes ole työskentelykunnossa kun olet kipeä. Pahennat vaan omaakin oloasi ja viivästytät toipumistasi turhaan. 

Vierailija
13/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olisit mun työkaveri, niin vihaisin sua aina ja ikuisesti jos tulisit koronassa töihin. 🙄

Vierailija
14/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kuivassa yskässä voi mennä töihin koska se yskä saattaa kestää jopa kuukauden

Vierailija
15/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä, mutta mietinkin, että voiko tällainen pieni lämpöily kestää viikkoja ja että voisin nyt mennä töihin? Työterveydestä vaan ohjeistettiin, että kuulostele omaa vointia. No särkee ja lämpöä!

Ap

Koronatartunta oireineen on mikä on vaikka kuinka ärsyttäisi ja kyllästyttäisi sitä potea.

Toivottavasti et saa mitään longcovid oireita kun kerran pelkkä tartunnan sairastaminen on sulle noin vaikeaa.

Vierailija
16/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä ketään enää tartuta, testikin näyttäisi todennäköisesti jo negaa tässä vaiheessa. Mutta jos sulla on huono olo, jää kotiin.

Mulla testi näytti positiivista kuukausi sairastumisesta. Oireet kesti suunnilleen viikon. Sitten on tullut negatiivisia testituloksia.

Asiakkaat vaativat enintään 72 tuntia vanhaa testitulosta, siksi ramppaan niissä testeissä.

Vierailija
17/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata ehdoin tahdoin itselleen sydänlihastulehdusta hankkia. Oireet ja etenkin kuume on merkki siitä, että et ole parantunut vaan virus jyllää edelleen elimistössä ja elimistö tekee kokoajan duunia sen nitistämiseksi.

Harmi vaan, että tähän virukseen kuume tepsii huonosti ja jopa saattaa antaa virukselle extraboostia kun olosuhteet on viruksen kannalta paremmat kuin normilämpöisenä, mutta eihän elimistö sitä tietenkään tiedä. Virus on tun keilija josta pitää eroon ja siksi nousee kuume.

Vierailija
18/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muistelen, miten 15 vuotta sitten olin kotiäiti ja lapsia oli kolme alle 4v, niin mikään sairaus ei estänyt mua tekemästä ruokaa, vaihtamista vaippoja tai pyörittämästä pyykkiä. Ja nyt olo on ihan ok ja silti pitäisi kuitenkin vielä jäädä kotiin.

Olispa edes selvästi kuumetta tai jotain, mutta tällainen pieni lämpö ja vähenemässä olevat oireet voi kestää pitkään, enkä tiedä, milloin olisi säädyllinen aika palata töihin.

Ap

Sitten kun et enää ole oireinen on oikea aika palata töihin. Siihen menee sen aikaa mitä menee.

Influenssastakin toipumiseen menee viikkoja ja sen aikaa ollaan saitsulla jotta ei tulisi jälkitauteja.

Vierailija
19/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. kuivassa yskässä voi mennä töihin koska se yskä saattaa kestää jopa kuukauden

Juuri näin, lieviä oireita voi olla juuri esim. yskää kunhan ei yski koko ajan. Näin meille on ohjeistettu. Kuumetta tai kurkkukipua ei saa olla. Ja nuhan ja yskän pitää olla vain yksittäisiä yskäisyjä tai niistämistä, ei jatkuvaa.

Vierailija
20/21 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten kun et enää ole oireinen on oikea aika palata töihin. Siihen menee sen aikaa mitä menee.

Influenssastakin toipumiseen menee viikkoja ja sen aikaa ollaan saitsulla jotta ei tulisi jälkitauteja.

Ja höpö höpö. Oulu ohjeistaa asukkaitaan näin:

"Tartuttavia oireita ovat kuume, nuha ja selkeä yskä. Aivastelu, nenän tukkoisuus tai yskähtely silloin tällöin eivät ole tartuttavia oireita."

Eli ap voi ihan hyvin mennä töihin jos itse jaksaa töitä tehdä. Hänen oireensa eivät ole enää tartuttavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan