Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias pelaa yöt ja valvottaa perhettä

Vierailija
20.04.2022 |

Mun aikaisemmin suht rauhallinen poika on alkanut pleikkaa pelatessaan huutaa, on tehnyt tätä aikaisemminkin, mutta nyt tuntuu, että pelit jatkuu liian pitkään.
Teen itse aamuvuoroa ja nukun jo nyt korvatulpat korvissa näiden "hihkaisujen" takia, joku varmasti ymmärtää mitä tarkoitan.

Teini siis opiskelee, käy iltaisin töissä ja sitten väittää, että tuo alkuyö on ainoa aika milloin voi pelata.
Eli todella huono selitys. Alan olla jo todella väsynyt tähän, onko julmaa alkaa puhua omasta asunnosta.

On lisäksi alkanut koppavaksi ja kun viime yönäkin kävin useamman kerran huomauttamassa, niin ei tehonnut lainkaan, naureskeli vaan. Pojalla toki oma huone, mutta kivitalosta huolimatta kuuluu läpi.

Miten ihmeessä saan tuon pojan kuriin? Tosiaan välillä on ollut poissaoloja koulustakin kun ei ole jaksanut pelaamisen takia sinne mennä.

Ottaisin mielelläni koneen takavarikkoon, mutta poika sen on omilla rahoillaan ostanut.

Olen vain niin väsynyt tähän ja niin on koko muukin perhe. Miestä talossa ei valitettavasti ole.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette rakentaneet paperiseinäisen nukketalon, jossa ei voi elämisen äänet kuulua ilman, että ne häiritsevät muita? Voitte syyttää täysin vain itseänne. Ei ole pojan vika, ettette pysty tarjoamaan hänelle asianmukaisia elinolosuhteita ja rauhaa.

Harvassa talossa on äänieristetyt väliseinät kodin sisällä huoneiden välillä. Viimeistään väliovien alla olevat raot ilmanvaihtoa varten päästävät äänet liikkeelle.

Tällöin tästä ratkaisusta voi syyttää vain itseään ja omaa nuukuuttaan. Talossa tulee olla äänieristetyt seinät ja ovissa kynnykset.

Vierailija
42/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat!!! Ja heti, olis pitänyt laittaa jo aikoja sitten. Kohta se kuskaa kaljaporukan teille rymyämään ” koska mä voin, mä haluun, yhyyy”

Ei saatana ole enää todellista tämä nykyelämä, ettei nukkuakaan saa kun teinipellet määrää talon tavat, prkle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestä ap nyt vaan se yksi vuosi. Menee sit armeijaan, saat olla rauhassa. Sit ,jos muuttaa takaisin vielä kotiin opiskelee tai käy työssä, niin kirjalliset säännöt tilanteen mukaan.

Siihen rahankäyttö, kotityöt jne.

Mitä, kestäisitkö sinä terveen lähes aikuisen aiheuttaman ylimääräisen vauvavuoden? Miksi? 

Suomen useimmat ongelmat taitavat johtua siitä, että pojilta ei vaadita mitään. Heistä kasvaa yhteiskuntakelvottomia, kun he eivät ole edes sisäsiistejä. Sitten hankitaan koiria kasvatettaviksi, kun poikia ei kukaan muista kasvattaa eikä niiden kanssa kestä elää kuin oma isä. Jos on kuvioissa mukana edes. 

Vierailija
44/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pirtti hiljenee klo 23. Jos ei teinille sovi, tos on ovi.

M47

Vierailija
45/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi, kun keskusteltiin lasten kanssa toisten ihmisten kunnioittamisesta.

Mun puolesta pelatkoon, kunhan hommat (koulu, duuni ja kotityöt) on hoidettu hyvin. Jos tekee yöllä mieli karjua pelin mukana, niin hankkii sitten itselleen äänieristeet. Muiden unta ja elämää on kunnioitettava.

Hiljaa on pysynyt.

Vierailija
46/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaako kuten naapurin jäbä: Vtuuuuuuuu! Eiiiiiih! Aaaa aaargh!

Vierailija
47/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvata, oikeesti ap?? Miksi?? Ei tuossa ole mitään järkee, että työssäkäynti ja uni höiriintyy jonku teinijessen ulvonnasta!

Nyt jötkä puhutteluun tai hommatkoon oman kämpän!

Vierailija
48/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sinua niin täysin! Itsellä toinen pekaajapoika jo omillaan (opiskelee ja käy töissä), pikkuveli on tuon 17 v, ja ihan samat touhut.

Siis kyllähän he yrittävät olla hiljaa, mutta vaikka kuinka rautalangasta vääntää, niin viesti ei tunnu menevän perille!

Itse nukun korvatulpat korvissa, ja yöunet kärsii.

Onneksi on enää toinen mökkejä kotona.

Loppupeleissä hän tuskin kauaa helmoissani enää asuu, 2 vuotta korkeintaan?

Oma ratkaisuni on vaan aina jaksaa muistuttaa, koittaa sietää, käyttää korvatulppia.

Muistan kanssa miten itse nuorena valvoin ja kolusin yöllä, ja vanhemmat moitti. Sellaista se on, teinien kanssa.

Vierailija
49/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa teini tekee läksynsä ja lukee kokeisiin, jos käy arkisinkin töissä ja lopun aikaa pelaa?

Tää on hyvä kysymys, mutta ei auta ap:ta. Poikaa ei vaan kiinnosta tarpeeksi koulunkäynti. On huomannut, että töistä saa rahaa.

Vierailija
50/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti varmaan sinun maksamasi. Maksat varmaan myös asumisenkin, joten sinun sanasi ”painaa” enemmän.

Netti kiinni tiettynä klon aikana.

Ja pojalle vaihtoehdoksi alkaa noudattaa talon sääntöjä tai voi alkaa katsella omaa tupaa.

Ei tulisi kuulonkaan, että nukkuisin huonosti vain sen takia että joku teini huutaa yökaudet.

Meillä on se tilanne että kyseinen pelaajametelöijä ei ole oma lapsi vaan mieheni lapsi. Ollaan siis uusioperhe. Tai kohta ollaan entinen uusioperhe, nimittäin mieheni ei puutu tähän asiaan. Kuulemma en ymmärrä mitään nuorten elämästä nykyään kun itsellä ei ole lapsia. Minun mielestäni yöt on nukkumista varten. Viime yönä nukuin 3h kun eka valvotti pojan huudot ja sitten puhdas v**utus, kun omassa kodissa pitää olla tämmöistä. Työssäkäyvänä ihmisenä ottaa päähän tää, no ottaisi vaikka en olisi töissäkään.

Olen sanonut miehelleni että kohta menee kämppä myyntiin, en jaksa kauaa. 

Eikö mies herää meteliin vai eikö käy töissä? Tönäise hereille se vaivihkaa jos ei muuten usko.

Kuinkahan monessa uusperheessä lapseton osapuoli joko terrorisoi kaikkia tai sitten toisinpäin hänellä pyyhitään pöytää, kun eihän hän voi lapsettomana mitään ymmärtää. Elämä kun voisi olla aivan siedettävää jos ei kukaan pelaisi valtapelejään. Vaatisi sen, että ollaan kohteliaita ja mietitään asioita toisen kannalta. Nimenomaan koska lapsi ei edes ole sinun, miehen pitäisi ottaa se huomioon eikä vaatia sinulta kärsivällisyyttä, jota biologinen äitikään ei tuossa tilanteessa osoittaisi jos hänellä on mitään järkeä päässä. Vai haluaako hän oikein, että hänen pojallaan on vihaa tihkuva äitipuoli? 

Vierailija
51/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on melkoista terrorisointia, kun yksi pelaa ja huutaa yöt. Miehen poika teki samaa ja sitten sitä iltapalaa keskellä yötä ja vessassa ravausta. Näemme miesystävän kanssa viikonloppuisin.Onneksi muutti pois poika.

Vierailija
52/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee arkisin pelit kiinni klo 22, ja vkonloppunakin viim 00. Jos itse menen aamusta töihin vkonloppuna, pyydän sulkemaan jo klo 23.

Meilläkin huutaa pelatessa niin, että ei toivoakaan, että pystyisi itse nukkua.

Vierailija
53/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän sinua niin täysin! Itsellä toinen pekaajapoika jo omillaan (opiskelee ja käy töissä), pikkuveli on tuon 17 v, ja ihan samat touhut.

Siis kyllähän he yrittävät olla hiljaa, mutta vaikka kuinka rautalangasta vääntää, niin viesti ei tunnu menevän perille!

Itse nukun korvatulpat korvissa, ja yöunet kärsii.

Onneksi on enää toinen mökkejä kotona.

Loppupeleissä hän tuskin kauaa helmoissani enää asuu, 2 vuotta korkeintaan?

Oma ratkaisuni on vaan aina jaksaa muistuttaa, koittaa sietää, käyttää korvatulppia.

Muistan kanssa miten itse nuorena valvoin ja kolusin yöllä, ja vanhemmat moitti. Sellaista se on, teinien kanssa.

Komppaan! Meillä melkein sama tilanne, mutta molemmat pelaajat jo muuttaneet pois joten rauha maassa taas. Toinen sai itseasiassa työnkin alalta. Itsekin kyllä ymmärsin näitä yökukkujia, mutta välillä olin ihan raivona kun heräsin johonkin hihkaisuun. Korvatulpat olivat kyllä ahkerassa käytössä.

Aikansa kutakin.

Vierailija
54/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti varmaan sinun maksamasi. Maksat varmaan myös asumisenkin, joten sinun sanasi ”painaa” enemmän.

Netti kiinni tiettynä klon aikana.

Ja pojalle vaihtoehdoksi alkaa noudattaa talon sääntöjä tai voi alkaa katsella omaa tupaa.

Ei tulisi kuulonkaan, että nukkuisin huonosti vain sen takia että joku teini huutaa yökaudet.

Meillä on se tilanne että kyseinen pelaajametelöijä ei ole oma lapsi vaan mieheni lapsi. Ollaan siis uusioperhe. Tai kohta ollaan entinen uusioperhe, nimittäin mieheni ei puutu tähän asiaan. Kuulemma en ymmärrä mitään nuorten elämästä nykyään kun itsellä ei ole lapsia. Minun mielestäni yöt on nukkumista varten. Viime yönä nukuin 3h kun eka valvotti pojan huudot ja sitten puhdas v**utus, kun omassa kodissa pitää olla tämmöistä. Työssäkäyvänä ihmisenä ottaa päähän tää, no ottaisi vaikka en olisi töissäkään.

Olen sanonut miehelleni että kohta menee kämppä myyntiin, en jaksa kauaa. 

Sittenhän poika voi muuttaa äidilleen, jos ei teidän kodin säännöt käy. Itse en katsoisi tuollaista menoa päivääkään.

Vierailija
55/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama ongelma ja saman ikäinen,no oma asunto ei ole mahdollista koska on ala ikäinen, mutta mä sanoin että se olen nyt minä joka tuo leivän pöytään, jos en saa nukkua pelaamisen takia niin teen työni huonosti ja tästä seuraa se että joku päivä mulla ei oo töitä enää ollenkaan ja se taas tarkoittaa sitä että rahat loppuu..nuori kyllä tajusi,pelaaminen loppuu jo 20 00,mä herään itse 1.30 töihin..

Vierailija
56/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa teini tekee läksynsä ja lukee kokeisiin, jos käy arkisinkin töissä ja lopun aikaa pelaa?

Pystyy tekemään niitä töissä, ihan luvan kanssa näin.  Ja vaikuttaa tuo toinen aste kyllä aika leppoisalta, ammattikoulun opettajille ei oikein heru arvostusta näin OT:nä..

AP

Jaa tässä on joku amisviiksi kyseessä. No sitten ei voi kauhalla ottaa, kun lusikalla on annettu.

Aivan sama mitä sellainen tyyppi tekee tai ei tee. Hukkakauraa tässä yhteiskunnassa. Anna pelata. Jospa elättäis joskus ittensä sillä.

Vierailija
57/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta, mutta naapurin näkökulmasta. Täällä asuu naapurissa pelijonne, joka on täysin peliaddiktoitunut, sekä huutaa, kiljuu ja raivoaa aamusta yöhön (saattaa huutaa peliensä ääressä jopa 14h päivittäin). Isännöitsijä ei tee mitään. Toivottavasti poikasi oppii käytöstavoille!

Vierailija
58/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todellakin odotan koska ne muuttavat omilleen syömästä, sotkemasta, mölyämästä mun kodissa. Itse muutin 17 vuotiaana omilleni mutta ei taida onnistua näiltä nykyään. Ei kenelläkään ole halua eikä tarvetta elättää toista aikuista ihmistä.

Vierailija
59/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni suvaitsisi tyttären huutaa yömyöhään? Pojilta ei odoteta näköjään minkäänlaisia käytöstapoja tai kunnioitusta.

Vierailija
60/60 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat on jääneet asettamatta jo kauan sitten.

Te käytte nyt vakavan keskustelun, ap ilmoittaa jämäkästi että talossa on oltava yörauha ja kaikenlainen metelöinti on ehdottomasti kielletty. Normaaliälyinen teinikin tajuaa että muutkin ihmiset on otettava huomioon.

Potkaiset pihalle jos ei ala totella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän