17-vuotias pelaa yöt ja valvottaa perhettä
Mun aikaisemmin suht rauhallinen poika on alkanut pleikkaa pelatessaan huutaa, on tehnyt tätä aikaisemminkin, mutta nyt tuntuu, että pelit jatkuu liian pitkään.
Teen itse aamuvuoroa ja nukun jo nyt korvatulpat korvissa näiden "hihkaisujen" takia, joku varmasti ymmärtää mitä tarkoitan.
Teini siis opiskelee, käy iltaisin töissä ja sitten väittää, että tuo alkuyö on ainoa aika milloin voi pelata.
Eli todella huono selitys. Alan olla jo todella väsynyt tähän, onko julmaa alkaa puhua omasta asunnosta.
On lisäksi alkanut koppavaksi ja kun viime yönäkin kävin useamman kerran huomauttamassa, niin ei tehonnut lainkaan, naureskeli vaan. Pojalla toki oma huone, mutta kivitalosta huolimatta kuuluu läpi.
Miten ihmeessä saan tuon pojan kuriin? Tosiaan välillä on ollut poissaoloja koulustakin kun ei ole jaksanut pelaamisen takia sinne mennä.
Ottaisin mielelläni koneen takavarikkoon, mutta poika sen on omilla rahoillaan ostanut.
Olen vain niin väsynyt tähän ja niin on koko muukin perhe. Miestä talossa ei valitettavasti ole.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkoon ajastus, paha on pelata kun ei ole verkkoyhteyttä.
Jos pelaa yksinpelejä?
Ja huutaa? OK, no sit:
1) verkkoon ajastus
2) lapsi päälääkäriin
Samassa tilanteessa. Ihan kypsänä touhuun. Valtiovalta lähetti kutsuntapaperit niin oon sit ajatellut että ehkä mun pitää puolisen vuotta jotenkin kestää ja sitten hiljenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkoon ajastus, paha on pelata kun ei ole verkkoyhteyttä.
Jos pelaa yksinpelejä?
Aika harva kuitenkin yksin siellä huoneessa huutaa. Tai siis yksinpelissä.
Kyllä niitäkin on valitettavasti..
OIkestiko täällä on näin lapasia vanhempia? Meillä on ihan selvä juttu, että siinä kohtaa kun minä menen nukkumaan, niin se huutaminen loppuu. Ei todellakaan huudeta yöllä, ja kuvitteleeko ne tissiposket, että ne voi sitten jossain omassa kerrostaloasunnossa huutaa öisin? No ei voi.
Mä en ymmärrä kuka kuuntelee edes yhtenä yönä jotain huutamista? Se pitää lopettaa siihen hetkeen kun se on alkamassa, eikä alkaa marista joskus kuukauden päästä että voisitsäetsävoisvoisitsä....
Vierailija kirjoitti:
Mieti jos se valvottaisi teitä esim. homostelemalla jonkun kaverinsa kanssa yöt läpeensä? Eiköhän tuo ole ihan siedettävää.
Ei valvottaminen ole hyvä asia minkään syyn varjolla.
Sulla ei taida olla lapsia...
Toivottavasti ei tulekaan.
On kyllä kummallista, jos tuollaista pentua ei saada kuriin!! Voi j*malauta.... 😳
Sitten joku tyttöparka saa tuon ristikseen ja itkee täällä, että poikkis taitaa olla narsisti. Eikä se edes ollut, kunhan oli kasvattamaton kusipää, jolle toisen ihmisen näkökulma on vieras kun kukaan ei ole tullut sitä kiljukaulalle koskaan päähän takomaan.
Ap, miten sä olet oikein lapsesi kasvattanut??
Kuulostaa tutulta, meillä tosin 17v. lopettaa huutamisen jo klo 23 aikoihin, kun menen nukkumaan. Samoin olen kieltänyt "iltapalan" eli kaiken maailman jauhelihojen paistelut klo 23 jälkeen.
Ap:lle korvatulpat ja poika lopettaa huutamisen sen jälkeen, kun menet nukkumaan. Kyllä fiksu nuori ymmärtää, että et jaksa töissä (kuitenkin elätät häntä?), jos et saa nukuttua riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Netti varmaan sinun maksamasi. Maksat varmaan myös asumisenkin, joten sinun sanasi ”painaa” enemmän.
Netti kiinni tiettynä klon aikana.
Ja pojalle vaihtoehdoksi alkaa noudattaa talon sääntöjä tai voi alkaa katsella omaa tupaa.
Ei tulisi kuulonkaan, että nukkuisin huonosti vain sen takia että joku teini huutaa yökaudet.
Meillä on se tilanne että kyseinen pelaajametelöijä ei ole oma lapsi vaan mieheni lapsi. Ollaan siis uusioperhe. Tai kohta ollaan entinen uusioperhe, nimittäin mieheni ei puutu tähän asiaan. Kuulemma en ymmärrä mitään nuorten elämästä nykyään kun itsellä ei ole lapsia. Minun mielestäni yöt on nukkumista varten. Viime yönä nukuin 3h kun eka valvotti pojan huudot ja sitten puhdas v**utus, kun omassa kodissa pitää olla tämmöistä. Työssäkäyvänä ihmisenä ottaa päähän tää, no ottaisi vaikka en olisi töissäkään.
Olen sanonut miehelleni että kohta menee kämppä myyntiin, en jaksa kauaa.
Vierailija kirjoitti:
OIkestiko täällä on näin lapasia vanhempia? Meillä on ihan selvä juttu, että siinä kohtaa kun minä menen nukkumaan, niin se huutaminen loppuu. Ei todellakaan huudeta yöllä, ja kuvitteleeko ne tissiposket, että ne voi sitten jossain omassa kerrostaloasunnossa huutaa öisin? No ei voi.
Mä en ymmärrä kuka kuuntelee edes yhtenä yönä jotain huutamista? Se pitää lopettaa siihen hetkeen kun se on alkamassa, eikä alkaa marista joskus kuukauden päästä että voisitsäetsävoisvoisitsä....
En käsitä. En käsitä edes sitä että pahviseinätaloissa huudetaan päivisinkään tietokoneen äärellä. Tätäkin nimittäin on.
Ja todellakin se, että jos nuori muuttaa omilleen, siellä on naapurit, jotka todellakin tekevät valituksia herkemmin kuin oma äityli tai isukki ja ketjusta päätellen ihmeen moni tämän suvaitsee ja hyväksyy koska "pojat on poikia".
Tuohon huutamisharrasteeseen on heti saatava loppu kun se meinaa alkaa, ja nuoren on syytä etsiä mielekkäämpiä ajanviettotapoja.
Netti pois ja takavarikoit pojan kännykän yöksi ettei voi sitä kautta saada verkkoyhteyttä. Yöt on tarkoitettu nukkumista varten ja siihen ei kännykkää tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Sitten joku tyttöparka saa tuon ristikseen ja itkee täällä, että poikkis taitaa olla narsisti. Eikä se edes ollut, kunhan oli kasvattamaton kusipää, jolle toisen ihmisen näkökulma on vieras kun kukaan ei ole tullut sitä kiljukaulalle koskaan päähän takomaan.
Nykyään myös tytöt pelaa 😌
Meillä kiljunta pieneni, kun käytiin asiasta keskustelu ja todettiin ettei teinikään halua tulla herätetyksi kesken unien. Keskustelu käytiin päivällä, kun kaikki olivat hereillä eikä pelaamassa. Tätä keskustelua edelsi kyllä kesken unien herätetyn äidin karjunta yöllä.
Ongelma oli kesällä, kun talon aikuiset tekivät etätyöstä kotona päivävuorossa ja teini pelasi yöllä.
Miksi olette rakentaneet paperiseinäisen nukketalon, jossa ei voi elämisen äänet kuulua ilman, että ne häiritsevät muita? Voitte syyttää täysin vain itseänne. Ei ole pojan vika, ettette pysty tarjoamaan hänelle asianmukaisia elinolosuhteita ja rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette rakentaneet paperiseinäisen nukketalon, jossa ei voi elämisen äänet kuulua ilman, että ne häiritsevät muita? Voitte syyttää täysin vain itseänne. Ei ole pojan vika, ettette pysty tarjoamaan hänelle asianmukaisia elinolosuhteita ja rauhaa.
Harvassa talossa on äänieristetyt väliseinät kodin sisällä huoneiden välillä. Viimeistään väliovien alla olevat raot ilmanvaihtoa varten päästävät äänet liikkeelle.
Poika omaan asuntoon, kohta jo täysi-ikäinen. En ymmärrä, miksei vanhemmat saa mitään kasvatuksellista otetta lapsiinsa nykyään?
Kestä ap nyt vaan se yksi vuosi. Menee sit armeijaan, saat olla rauhassa. Sit ,jos muuttaa takaisin vielä kotiin opiskelee tai käy työssä, niin kirjalliset säännöt tilanteen mukaan.
Siihen rahankäyttö, kotityöt jne.
Anna teinin olla. Fiksu poika kun tuon ikäisenä käy jo töissäkin.
Ei se enää kauaa kotona asu.