Kysymys teille, joilla vesi tulee porakaivosta.
Ostettiin talo, missä vesi tulee porakaivosta. Ongelma alkanut vaan olemaan, että tuntuu ettei hiukset puhdistu! Ne ovat lättänät ja heti jo seuraavan päivänä likaiset. Myös päänahka usein oireilee. Ja olen kokeillut syväpuhdistavia, mineraalien puhdistajaa ja pesen muutenkin apteekin shampoilla.
Otin kerran raitoja latvoihin ja ne parin viikon päästä ne jo oli kellastuivat ja muutenkin tuntuu, että hiukseni näyttävät laimealta. Minulla siis oma väri.
Vierailen usein vanhemmillani ja koska he asuvat kauempana olen kerralla muutaman päivän. Siellä pestessä hiuksista tulee tuuheat.
Tuntuu siis, että kotona vedessä jämähtää tukkaan jotakin ja vaatii muualla muutaman pesun, ennenkun se jokin poistuu ja hiukset tuntuu taas hyvältä.
Huoh, mitähän vedessä voisi olla vai onko ihan tyypillistä? Maussa ei mtn vikaa.
Kommentit (4)
Tuo liittyy veden pehmeyteen eli siihen kuinka paljon vedessä on kivennäisaineita. Itselläni on mökillä sama eli siellä hiukset ovat pesun jälkeen kuin hoitoainetta saaneet, kun taas kotona normaalit. Molemmissa paikoissa vesi tulee omasta kaivosta, joten porakaivo itsessään ei tuohon liity.
Porakaivovesi on erilaista kuin vaikka järvivesi tai normaalin kaivon vesi.
Kotona oli porakaivo, jonka vedessä ainakin humusta. Muutin opiskelemaan satojen kilometrien päähän, jossa kaupungin vesi. Puhdasta seutua, jossa vettä paljon eli varmaan laadukas vesi ja asunto oli uudella alueella aika uusi. Selkeästi huomasi kun hiukset olivat paremmat olemukseltaan ja tuuheudeltaan. Vesi vaikutti. Pesuaineet olivat samat kuin ennenkin.
Vedessä humusta tai rautaa tmv. Milloin porakaivo putsattu? Mikä on veden laatu?