Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääke kiinnostaa, mikä olisi hyvä?

Vierailija
19.04.2022 |

En ole työkyvytön tai lamaantunut, mutta masennukselta tuntuu taas. Välillä käy kevyt ja iloinen olo, mutta enimmäkseen tuntuu tyhjältä ja pienet asiat jää vaivaamaan. Mietin paljon sitä, mitä työkaveri tarkoitti sanoillaan ja mitä minusta ylipäänsä ajatellaan. Ja päädyn siihen ajatukseen, että varmasti jotain ikävää. Vaikka mikään ei viittaa siihen. Jotenkin itseen siis kohdistuu negatiivista palautetta koko ajan. En ole oma itseni. Terapiaan en jaksaisi lähteä.

Onko mielialalääkkeet kehittyneet viime vuosina? Onko jokin millä saisin hetkeksi Breilin tästä olosta. En jaksa olla näin herkkä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeet manipuloi tunteita.. Jos haluaa käsitellä ne, se hankaloituu lääkkeitä käyttäessä, koska ei tunne niitä enää aidosti. Valintoja

Tai sit niiden käsittely helpottuu, koska ne tunteet ovat ns "normaalimmalla" tasolla.

Jos mun "aito tunne-elämä" on sitä että kärsin koko ajan ja kaikki tuntuu toivottomalta, niin ottaisin kiitos ne manipuloidut tunteet.

Näin. Helppo liputtaa "aitojen tunteiden" puolesta jos itsellä on tasapainoinen tunne-elämä.

Mä en halua tuntea kauheaa tuskaa ja ahdistusta aidosti, enkä mä niitä aitona oikein osaa käsitelläkään kun ovat liian voimakkaita.

Tunteiden manipulointi on juuri se syy, miksi haluan syödä mielialalääkkeitä. Se ei ole minulle mikään sivuvaikutus vaan juuri se toivottu vaikutus.

Vierailija
22/35 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin herkkä kuin lääkitty zombi joka ei tunne mitään.

Tätä "zombia" hokee aina ihmiset joilla on vähäinen tai olematon kokemus psyykenlääkkeistä.

Nuo ei ole ainoat vaihtoehdot. Ja "herkkä" kuulostaa paremmalta kuin "ahdistunut, toivoton, itsetuhoinen".

Mä oon ennemmin lääkitty ihminen joka pystyy toimimaan suht koht normaalisti kuin herkkä totaalinen raunio. Ja mä tunnen kyllä aika paljon lääkkeistä huolimatta. Ilman lääkkeitä mä en tunne mitään hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vaikuta masennukselta. Enemmänkin jonkinlaista alkavaa lievää paranoijaa. Tarviisit ehkä risperidonia 2 mg.

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
24/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on masennus, en ole lääkärissä edes käynnyt joten diagnoosi on oma.

-mikää ei oikein kiinnosta

-jatkuvaa uupumusta

-joskus yksinkertaisia asioitakin on vaikea saada hoidettua

-ajoittain on vihaa yhteiskuntaa kohtaa

-välillä itsemurha pyörii mielessä

Olen näin pärjännyt 2 vuotta nyt.

Jos menen lääkärille juttelemaan niin ottaako se minut tosissaan ja lääkityksen se varmaan määrää?

Vierailija
25/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vaan päätetä, että minkäs mielialalääkkeen haluan nyt. Lääkäri päättää asian. Oireesi eivät kuulosta lääkitystä vaativalta masennukselta tai ahdistukselta ja lääkäri ei sinulle edes lääkkeitä määräisi vaan ohjaisi terapiaan.

Vierailija
26/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke mikä estää masennusta ja jos kärsit masennuksesta niin tämä lääke myös parantaa sinun oireita

Laita lasiin 2/4 osaa viinaa

Laita lasiin 2/4 osaa limonadia

Lisää jäitä lasiin jotta lääke pysyy kylmänä ja ne laimentaa makua

Juo lasi tyhjäksi

Ota tätä lääkettä vähintään joka viikonloppu ja tarvittaessa myös viikolla, 10-20 annosta päivässä.

Pysyy masennukset loitolla ja elämä hymyilee.

Vierailija
27/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeet manipuloi tunteita.. Jos haluaa käsitellä ne, se hankaloituu lääkkeitä käyttäessä, koska ei tunne niitä enää aidosti. Valintoja

Tai sit niiden käsittely helpottuu, koska ne tunteet ovat ns "normaalimmalla" tasolla.

Jos mun "aito tunne-elämä" on sitä että kärsin koko ajan ja kaikki tuntuu toivottomalta, niin ottaisin kiitos ne manipuloidut tunteet.

Näin. Helppo liputtaa "aitojen tunteiden" puolesta jos itsellä on tasapainoinen tunne-elämä.

Mä en halua tuntea kauheaa tuskaa ja ahdistusta aidosti, enkä mä niitä aitona oikein osaa käsitelläkään kun ovat liian voimakkaita.

Tunteiden manipulointi on juuri se syy, miksi haluan syödä mielialalääkkeitä. Se ei ole minulle mikään sivuvaikutus vaan juuri se toivottu vaikutus.

On ihan yhtä ok valita tunteiden manipulointi, en lähteny siihen puuttuun. Vaan siihen juurisyyhyn, mitä lääkkeillä ei voi parantaa. Jos haluaa sitä käsitellä, sillon lääkkeet ei oo hyvä vaihtoehto. Jos sillä ei oo väliä ja haluaa vaan muuttaa olotilaansa, niin silloin se on hyvä vaihtoehto.

Ps, ei kannata olettaa millaisista lähtökohdista joku kommentoi.

Vierailija
28/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lääke mikä estää masennusta ja jos kärsit masennuksesta niin tämä lääke myös parantaa sinun oireita

Laita lasiin 2/4 osaa viinaa

Laita lasiin 2/4 osaa limonadia

Lisää jäitä lasiin jotta lääke pysyy kylmänä ja ne laimentaa makua

Juo lasi tyhjäksi

Ota tätä lääkettä vähintään joka viikonloppu ja tarvittaessa myös viikolla, 10-20 annosta päivässä.

Pysyy masennukset loitolla ja elämä hymyilee.

Sitä voi kuvitella, että alkoholista olis jotain hyötyä. Todellisuudessa se ei niin toimi kuin mahdollisesti hetken. Jos päihteitä haluaa suositella, niin psykedeelit ja kannabis on sellaiset joista oikeasti voi olla apua ja hyötyä. Ylempänä mainitut psilosybiinisienet on jo ruotsissa tutkittavana masennuksen hoidossa. Auttavat myös kuoleman pelkoon. Kannabis voi auttaa kohtaamaan vaikeita tunteita, mutta myös pakenemaan niitä. Käyttäjästä kiinni miten toimii sen kanssa. Mdma voi auttaa tajuamaan uusia juttuja ja esim vastaanottaan sellaista informaatiota mitä ei aiemmin oo pystyny. Alkoholi ei tee niin mitään, lähinnä sumentaa todellisuuden tajua.

Vierailija
29/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa masentuneisuudelta tai lievältä masennustilalta. Lyhytterapia - 10 tapaamista - olisi paras vaihtoehto. Saisit käsityksen, mihin masentuneisuutesi liittyy ja osaisit muuttaa elämääsi. Voisit tavata terapeuttisi myös etänä. Suomessa on paikkakuntia, joissa lyhytterapiaa tarjotaan ihan julkisella puolella. Työterveyshuollon kautta saattaa myös olla mahdollisuus saada lyhytterapiaa joko suoraan työnantajan piikkiin tai vakuutuksen kautta. Jos kaipaat masennuslääkettä, suosittelen ssri-lääkkeistä essitalopraamia 10 mg/pv. Ssri-lääkkeistä irrottautuminen voi olla vähän vaikeaa, joten jos haluat muun lääkeryhmän valmisteen, suosittelen moklobemidia ( 300-450 mg/pv) tai bupropionia (150 mg aamulla).

Vierailija
30/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet sumentaa ajattelun. En suosittele.

Vierailija
31/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan yhtä ok valita tunteiden manipulointi, en lähteny siihen puuttuun. Vaan siihen juurisyyhyn, mitä lääkkeillä ei voi parantaa. Jos haluaa sitä käsitellä, sillon lääkkeet ei oo hyvä vaihtoehto. Jos sillä ei oo väliä ja haluaa vaan muuttaa olotilaansa, niin silloin se on hyvä vaihtoehto.

Tunteiden käsittely ei ole sama asia kuin masennuksen juurisyiden tai vaikka trauman käsittely. Sulla menee nyt puurot ja vellit iloisesti sekaisin.

Lääkkeet eivät hoida juurisyitä, totta, mutta eivät ne myöskään tee niiden käsittelyä mahdottomaksi. Tai välttämättä edes vaikeammaksi.

Itse olen ollut sellaisessa jamassa että ilman lääkkeitä terapiasta ei olisi tullut mitään. En olisi mennyt paikalle ja jos olisin, ei siitä mitään järkevää käsittelyä olisi saanut aikaiseksi. Minun ei tarvitse olla helvetin ahdistunut sillä hetkellä päästäkseni kiinni siihen, miksi minua ahdistaa.

Vierailija
32/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteiden käsittely ei ole sama asia kuin masennuksen juurisyiden tai vaikka trauman käsittely. Sulla menee nyt puurot ja vellit iloisesti sekaisin.

Lääkkeet eivät hoida juurisyitä, totta, mutta eivät ne myöskään tee niiden käsittelyä mahdottomaksi. Tai välttämättä edes vaikeammaksi.

Itse olen ollut sellaisessa jamassa että ilman lääkkeitä terapiasta ei olisi tullut mitään. En olisi mennyt paikalle ja jos olisin, ei siitä mitään järkevää käsittelyä olisi saanut aikaiseksi. Minun ei tarvitse olla helvetin ahdistunut sillä hetkellä päästäkseni kiinni siihen, miksi minua ahdistaa.

Juu, aikaisempi ei kyllä tiedä yhtään mistä puhuu.

Vierailija
33/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leponex, Lyrica ja Temesta

Vierailija
34/35 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, terveellinen ruokavalio ja ulkona kävely sekä näitä tukevat päivittäiset rutiinit ovat parhaat mielialalääkkeet, joista on oikeasti apua.

Vierailija
35/35 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla monen vuoden piina loppumassa ja ihan viimeisiä escitaloprameja menossa. Työterveyslääkäri sai noita mulle kusetettua kun oli työuupumusta päällä rankan projektin loppupuolella vuosia sitten.

Mitään hyvää sanomista noista ei ole, paino nousee ja on ihan zombie olo. Libido nollissa jne jne.

Puolisolla kestämistä...

Lopettamista olen pariin otteeseen kokeillut mutta vieroitusoireet todella rankkoja, suorastaan helvetillisiä.

Nyt sain duunin kautta lähetteen sairaanhoitajalle joka erikoistunut näihin lopettamisiin Stadissa ja sain niin hyvän taulukon jolla ole pikkuhiljaa vähentänyt Tammikuun alusta asti lääkitystä ilman mitään oireita ja tunteetkin on palanneet :)

Miettikää todellakin monta kertaa ennenkuin tota myrkkyä otatte elimistöönne, semmoista tilannetta ei tule että itse siihen ikinä enää koskisin. 

Jenny Rostainin kirjaa Irti Masennuslääkkeistä on kehuttu kanssa.

Tässä maassa edelleen puoskarit määrää näitä ihan liian helposti, jossain vaiheessa jopa puoli miljoonaa ihmistä popsi näitä ja moni ilman mitään apua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän