Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei halua että muutan yhtään kauemmas koska olen hänen ainoa tuki ja turva

Vierailija
19.04.2022 |

Että mitäköhän pitäisi tehdä? Olen kuitnekin alle 30v ja nuori ja haluaisin nähdä maailmaa. Asun nyt tälläisessä pikkukaupungissa aika lähellä äitiäni ja olen hänen ainoa läheinen täällä. Sinänsä on kiva käydä useasti kylässä äidilläni mutta samalla ahdistaa asua tässä pienessä kaupungissa.

Kommentit (44)

1/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Minä asun äitini kanssa

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
2/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän äitiäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä äidiltäsi vaatia tuollaista. Lapset ovat vain lainassa. Mene ja elä omaa elämääsi; äitisi hankkikoon omansa.

t: tuon virheen itse aikoinaan tehnyt nyt 4-kymppinen

Vierailija
4/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miuta nyt, muuten kadut.

Voit palata takaisin, jos et viihdy.

Vierailija
5/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää uskaltaa irrottautua ja alkaa elämään omaa elämää. Vaikka äiti toivoisi muuta.

Vierailija
6/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siihen täysi oikeus ja äitisi tekee väärin jos syyllistää sinut asiasta.  Siinä on ihan vinha perä, että vanhemman tulee antaa lapselle hyvät juuret ja siivet, millä myös opettaa lentämään.

Nykyään on vielä niin helppoa pitää yhteyttä. 

Vierailija
7/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ainoa läheinen. Äitisi on korkea aika hankkia muitakin lähelleen.

Vierailija
8/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua pidättelee äitisi tuomio. Äidilläsi ei ole oikeutta tuomita sinua, eikä kenelläkään. Ihmiset ovat ihan h*lvetin paksoja hapannaamoja aina puuttuessaan muiden asioihin. Siis jos pelkäät, että myös joku ulkopuolinen tuomitsee, jos et ”suostu”.

Jo se nyt on kumma, miten ei aikuiset ihmiset kykene olemaan vastuussa itse itsestään. Siis äitisi. Se on hänen murheensa järjestellä elämänsä itseään auttavaksi, ei muiden eikä sinun. Voit tarjota jotain apua siinä, miten hän sen järjestää, mutta omaa elämää ei kuulu UHRATA muille.on eri asia, jos sattuisit haluamaan asua hänen lähellään.

Mutta jos se ei sovi sinulle, niin sinun tuomitsijasi voi kävellä h*lvettiin itse.

Vierailija
9/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hallinnoisi koko elämääni jos olisin antanut. Asun Amerikassa,näemme kerran vuodessa ja näin just hyvä. Ajoittain heittäytyy marttyyriksi puhelimessa- vähennän yhteydenpitoa.

Tälleen pysyy kohteliaat välit.

Vierailija
10/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minne sinä ap olisit muka muuttamassa.

Minkä alan ammattilainen ole, onko sulla jo tiedossa työpaikka, jostakin suuresta maailmasta.

Ja voi olla, että kun sinne suureen maailman muuttaisit,  saattaisikin tulla ikävä kotoisempia maisemia ja sitä äitiäkin.

Ei niitä ystäviä, tuttuja ja kyläpaikkoja noin vaan heti löydy uusilta seuduilta.

Mutta omahan on päätöksesi. Anna palaa!

Vierailija
11/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä jäi aikanaan irtaantumatta lapsuuden perheestään. Rakensi äitinsä kanssa paritalon pellon laidalle ja kävi ravintoloissa juopottelemassa äitinsä kanssa. Nyt on katkera lapseton melkein viisikymppinen vanhapiika kun ei tehnyt ratkaisuja omista tarpeistaan lähtöisin.

Vierailija
12/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nuorena pitkin poikin ulkomailla, kivaa se oli mutta sitten isä kuoli yllättäen. Harmitti etten ollut enemmän kotona. Myös äiti kuoli. Kaipaan molempia.  Nyt asun toisella paikkakunnalla ja mietin jatkuvasti pikkukaupunkiin palaamista vaikka minulla ei ole siellä enää mitään..

Elämä voi olla ihanaa myös pikkukaupungissa. Perusta perhe, lapsenlapset tuo iloa äidillesi ja myös sinulle. Matkustelkaa yhdessä.

Aidan toisella puolella ei ruoho ole aina vihreämpää. 

Vierailija
13/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini hallinnoisi koko elämääni jos olisin antanut. Asun Amerikassa,näemme kerran vuodessa ja näin just hyvä. Ajoittain heittäytyy marttyyriksi puhelimessa- vähennän yhteydenpitoa.

Tylysti olet tehnyt äidillesi.

Jos ei ole muita lapsia, hänellä ei ole ketään tukena vanhuudessa.

Vierailija
14/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut nuorena pitkin poikin ulkomailla, kivaa se oli mutta sitten isä kuoli yllättäen. Harmitti etten ollut enemmän kotona. Myös äiti kuoli. Kaipaan molempia.  Nyt asun toisella paikkakunnalla ja mietin jatkuvasti pikkukaupunkiin palaamista vaikka minulla ei ole siellä enää mitään..

Elämä voi olla ihanaa myös pikkukaupungissa. Perusta perhe, lapsenlapset tuo iloa äidillesi ja myös sinulle. Matkustelkaa yhdessä.

Aidan toisella puolella ei ruoho ole aina vihreämpää. 

En halua lapsia :DD

Vierailija
15/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan minun äiti ei edes halua tehdä mitään läheisiä tuttavuuksia. vihaa miehiä ja muita ikäisiää  naisia.

Vierailija
16/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini olisi voinut tuota miettiä aikanaan kun harjoitti kaikenlaista väkivaltaa minua kohtaan vuosikaudet. 16-vuotiaana lähdin enkä ole palannut. Kultapoika, pikkuveli on onneksi lähempänä vaan etäisyyttä ottanut hänkin.

Vierailija
17/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän äitiäsi.

Minä en. Lapsella on oma elämänsä eikä hän ole äidin seuraneiti. Mitä sitten kun äiti kuolee? Kuka huolehtii pikkupaikkakunnalle jääneestä yksinäisestä vanhapiikatädistä?

- ohis

Vierailija
18/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus rakentaa oma elämä ja itsenäistyä. Äitin homma tehdä ihan sama jos ei tähän ikään ole sitä tehnyt ja on vielä lapsessa kiinni.

Jos tämä perusasia on kondiksessa äiti voi varmaan muuttaa tyttären perässä lähemmäksi jos siltä tuntuu mutta homma menee väärin päin jos vanhempi määrää aikuisen lapsen elämänvalintoja.

Vierailija
19/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus ja velvollisuus elää omaa elämääsi.

Äitisi toimii kategorisesti väärin.

Vierailija
20/44 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa molemmat asumaan uudelle paikkakunnalle.

Voisi piristää vanhaa äitiäkin, uudet maisemat.

Ja suuremmilla paikkakunnilla on paremmat mahdollisuudetkin kaikkeen kun äitiä edelleen vanhenee.

On enemmän vaihtoehtoja asunnoissa, ja monipuolisemmat vanhuspalvelut.

Myös eläkäiselämä on aktiivisempaa suuremmilla paikkakunnilla, kun erilaisia virikkeitä ja kerhoja.

Onhan se ymmärttevää, jos vanheneva äiti elää täysin yksin, että hänellä on tietty luottamus tyttäreensä.  Että on edes joku, joka joskus käy kylässä.