Voiko kavereilta pyytää että puhuisivat vähemmän mies asiostaan?
Onko se ok?
Muuten ihania kavereita, mutta vielä aikuisenakin ovat aika sekaisin miehistä ja enää ei vain kauheasti jaksaisi kuunnella ketä tapaillut tai analysoida miksi mies sanoi näin tai noin.
Alkanut olemaan aika orpo olo kun en voi samaistua mihinkään.
Voiko sanoa/ miten voisin sanoa loukkaamatta?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse parisuhteessa?
En.
Miksi kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Miksi kysyt?
Itse parisuhteessa olevana on mukava eläytyä toisten rakastumisiin ja pettämisiin ja jättämisiin ja uusiin rakastumisiin.
Unohda koko juttu, sinunko säännöillä elettäisiin?
Mutta.. sittenhän jää vain meikit ja shoppailu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Miksi kysyt?Itse parisuhteessa olevana on mukava eläytyä toisten rakastumisiin ja pettämisiin ja jättämisiin ja uusiin rakastumisiin.
Ahaa, en tiennyt että joku kokeen noin.
Minusta se on äärettömän tylsää…
Itsellä oli aikoinaan sama ongelma.
Oli neljä tosi rakasta ja läheistä ystävää ja pyysin juurikin että jos mies-asiat voisi vähän jäädä taka-alalla, ainakin välillä.
Kolme ymmärsi ja näyttivät miltä hyvä ystävä näyttää, neljäs suuttui (hän oli sellainen ihminen, jonka koko persoonallisuus on miehet) ja emme näe enää kaksistaan, vain kun ollaan porukalla.
Mutta enpä suoraan sanottuna jäänyt häntä kaipaamaan.
Voit pyytää, pyyntösi ei ole mitenkään kohtuuton jos kyseiset kaverit eivät puhu ollenkaan/lähes ollenkaan muusta kuin miehistä. Vastaanotto pyynnöllesi tosin saattaa olla nihkeä ja voit varautua konfliktiin/yhteenottoon riippuen siitä ovatko kaverisi tolkun ihmisiä vai eivät. Vastavuoroisuus on tärkeätä ihmissuhteissa, jotta ne eivät ole hyväksikäyttösuhteita.
Itse varmaan kertoisin suoraan, että en jaksaisi aina puhua miehistä ja ehdottaisin jotain muuta puheenaihetta välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Miksi kysyt?Itse parisuhteessa olevana on mukava eläytyä toisten rakastumisiin ja pettämisiin ja jättämisiin ja uusiin rakastumisiin.
Ei ole. Me ei puhuta oikeastaan ollenkaan miehistä lähimpien ystävieni kanssa, ja ollaan kaikki parisuhteissa.
Miehet, maailman tylsin aihe.
Olette kasvaneet erillenne. Siinäpä se. Tai ainakin olette eri kohdassa elämässänne.
Voit toki pyytää tai ruinuttaa, mutta siinä samalla taputtelet sen ystävyyden ehkä ikuisiksi ajoiksi.
Mullekin on käynyt niin, että jotkut vaan on olleet eri kohdassa elämässä kuin minä. Jotkut hakee oikeaa, jotkut saa vauvoja, jotkut tekee uraa. Jotkut tekee tota kaikkea. Jotkut ei jaksa tehdä enää mitään ja joillain on jo toi kaikki ja koira siihen päälle.
Mutta jotenkin minulla on vaan ollut tuuri ystävystyä semmoisten ihmisten kanssa, jotka kestää etäisyyttäkin, niin kuin minäkin. Kun ei ole sillä hetkellä yhteistä, niin ollaan ns. joulukorttiväleissä. Ja silti voi aina palata siihen ystävyysjuttuun jossain kohtaan, koska vaan välitetään toisistamme. Että mitä toiselle kuuluu, onko onnellinen, onko onneton, onko tasapainossa, mitä meinaa seuraavaksi jne.
Olen 59- vuotias, osa-aikatöissä, minulla on puoliso (toinen avio), kaksi omaa lasta ja kaksi bonuslasta, kaikki jo aikuisia, asun Etelä-Suomessa, urani on ollut minulle tärkeä ja on sitä edelleen, se on ollut myös tuottoisa ja uhrauksia aikanaan vaativa. Läheisiä ystäviä minulla on laskujeni mukaan 8, lisäksi semmoisia hyviä ystäviä, jotka ei kuitenkaan ole ihan läheisimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne ole naisille tärkeimmät asiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne ole naisille tärkeimmät asiat?
Älkää unohtako kissoja ja koiria.
Sanoa paukautat vain että nyt riittää ukoista kaakattaminen ja alat puhumaan mikä sinua kiinnostaa.
?