The Harlins
Katso lähetysajat : The Harlins - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26888)
Juuri näin, ikä on monen kohdalla vain numero, mutta päämatroona ei tykkää iäkkäämmistä, ja se näkyy hänen kommenteissa, tai siis hän ei tykkää kenestäkään, vain itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Noin se lapsi kirjoittaa, sanakirjassa RÄYSÄ on vanha, kulunut lakki.
Poistit määritelmäni räysästä...
So be it
1897 - Rennyn isä syntyi
1912 - Titanic upposi
1917 - Suomi itsenäistyi
Vierailija kirjoitti:
1897 - Rennyn isä syntyi
1912 - Titanic upposi
1917 - Suomi itsenäistyi
Milloin oma isoisäsi syntyi? Entäs isäsi? Kuinka vanha äitisi on? Entäs isoäitisi? Käytkö myös mummolassa solvaamassa isovanhempiasi? Vai rajoittuuko sinunkin selkärangaton raukkamaisuutesi vain anonyymina tälle palstalle?
Kyllä on niin uskomaton vanhempien halveksija, toivottavasti omat vanhemmat ja muut läheiset eivät saa tietää hänen kommentointiaan, tai toisaalta olis hyvä jos saisivat tietää kuinka törkeästi hän ajattelee, he ehkä saisivat hänelle järkeä päähän.Mutta ilmeisesti on ihan yksinäinen erakko, on niin ahdasmielinen luonne kaikkiin asioihin.
Olet todella kova valehtelemaan...
Kuka on Repa ja Sokuri sun läheisiä vai...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1897 - Rennyn isä syntyi
1912 - Titanic upposi
1917 - Suomi itsenäistyi
Milloin oma isoisäsi syntyi? Entäs isäsi? Kuinka vanha äitisi on? Entäs isoäitisi? Käytkö myös mummolassa solvaamassa isovanhempiasi? Vai rajoittuuko sinunkin selkärangaton raukkamaisuutesi vain anonyymina tälle palstalle?
Hiekkaa räysässä
Vierailija kirjoitti:
Tällä sivustolla on joku, joka inhoaa iäkkäämpiä ihmisiä. Hän jaksaa hokea, että kuolema kohta korjaa. Olen itse kommentoinut samoin, että kukaan ei tiedä, koska elämä loppuu, ei se ole iästä kiinni. Lehdistäkin voi lukea,että on tosi iäkkäitä, jotka ovat hyvässä kunnossa, muisti pelaa jne. Mutta jos on joku ongelma ikääntymisessä itsellä,niin sitä ehkä näkee kaikki vanhemmat ihmiset negatiivisesti, sääli, kannattaisi hakea apua.
Taidat olla se sama jankkaaja, joka eri ketjuissa pyörit ja olet kannustamassa tuota avun hakemista. Sinulla on ilmeisesti nyt lääkitys kunnossa, sekin luultavasti sinun vakiolauseita. Muutenkaan et sitten syvällisemmin tiedosta, mistä kirjoitetaan, ymmärrät sen omalla laillasi iäkkäiden vihaksi. Rennyn ikäistähän kutsutaan ikääntyneeksi, senioriksi tai vanhukseksi hänellä on matkaa vielä jonkin verran yli kymmenen vuotta. Keski-ikä on jo mennyt. Johanna ei vielä ole keski-iässä. Realiteetit näissäkin asioissa on hyvä tiedostaa.Totuus on, että jossain vaiheessa tuo ikäero alkaa näkyä toden teolla, se on se hinta mikä on noissa liitoissa suurine ikäeroineen. Rakkaus ja uskollisuus on silloin se, minkä täytyisi pitää lujasti paria yhdessä. Onko motiivina raha vai rakkaus eri liitoissa... rakkaus kestää omaishoitajuudenkin.
Sokrulle lisää sokrua, näyttää niin riutuneelta.
En ole muissa ketjuissa jankkaamassa, sitä teet ihan itse.Vastustan tuota sun vanhempien ihmisten halveksuntaa, olet todella törkeä.
Vierailija kirjoitti:
En ole muissa ketjuissa jankkaamassa, sitä teet ihan itse.Vastustan tuota sun vanhempien ihmisten halveksuntaa, olet todella törkeä.
Mikähän tuossa kirjoituksessa oli halveksivaa? Älä myöskään syytä syytöntä. Olet itse törkeä. Sinua halveksun. Jankkaaja selvästi.
Voi lapsukaista, kun yrittää esittää muka aikuista hokemalla noita anatomiaan kuuluvia sanoja, olet sinä kyllä niin säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1897 - Rennyn isä syntyi
1912 - Titanic upposi
1917 - Suomi itsenäistyi
Hiekkaa räysässä
Ymmärrän, mutta älä nyt muille sitä kosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä sivustolla on joku, joka inhoaa iäkkäämpiä ihmisiä. Hän jaksaa hokea, että kuolema kohta korjaa. Olen itse kommentoinut samoin, että kukaan ei tiedä, koska elämä loppuu, ei se ole iästä kiinni. Lehdistäkin voi lukea,että on tosi iäkkäitä, jotka ovat hyvässä kunnossa, muisti pelaa jne. Mutta jos on joku ongelma ikääntymisessä itsellä,niin sitä ehkä näkee kaikki vanhemmat ihmiset negatiivisesti, sääli, kannattaisi hakea apua.
Taidat olla se sama jankkaaja, joka eri ketjuissa pyörit ja olet kannustamassa tuota avun hakemista. Sinulla on ilmeisesti nyt lääkitys kunnossa, sekin luultavasti sinun vakiolauseita. Muutenkaan et sitten syvällisemmin tiedosta, mistä kirjoitetaan, ymmärrät sen omalla laillasi iäkkäiden vihaksi. Rennyn ikäistähän kutsutaan ikääntyneeksi, senioriksi tai vanhukseksi hänellä on matkaa vielä jonkin verran yli kymme
Ja sinä menet muiden yksityisasioihin ja jankutat täällä Rennyn ja Johannan ikäerosta, mikä ei taida kuulua sinulle millään lailla? Miksi tämä on mielessäsi edes? Nykyään nyt vaan eletään niin, että "ikä on vain numeroita".
Etkö ole Renny-fanaattisuudeltasi sitä ympärilläsi huomannut? Presidentti Niinistö ja iso liuta muitakin julkisuuden henkilöitä. Monet vanhemmat naisetkin viihtyvät nuorempien miesten kanssa.
Eihän tämä nyt noin koville voi ottaa, eihän?
Mitä tästä oikein saat? Renny ei nuorene eikä Johanna vanhene, vaan he vanhenevat yhdessä, eivätkä tarvitse siihen kenenkään, ei edes sinun, tuomiolauselmaasi tai elinajanennusteitasi.
Elämäsi täytyy olla todella tyhjää, kun kaikista maailman mielenkiintoisista asioista huolimatta pesit täällä solvaamassa elämässään ihan hyvin menestynyttä miestä, joka on sattunut syntymään aiemmin kuin vaimonsa. Ei tästä voi kuin päätellä, että kateus on syy, kun ei muuta ole. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla se sama jankkaaja, joka eri ketjuissa pyörit ja olet kannustamassa tuota avun hakemista. Sinulla on ilmeisesti nyt lääkitys kunnossa, sekin luultavasti sinun vakiolauseita. Muutenkaan et sitten syvällisemmin tiedosta, mistä kirjoitetaan, ymmärrät sen omalla laillasi iäkkäiden vihaksi. Rennyn ikäistähän kutsutaan ikääntyneeksi, senioriksi tai vanhukseksi hänellä on matkaa vielä jonkin verran yli kymme
Mistä sinulla on sellainen käsitys, että puolisosta tulee omaishoitaja? Etkö seuraa aikaasi? Joskus, vuosikymmeniä sitten, pidettiin kunnia-asiana, että aviomies tai vaimo hoitaa omansa itse hautaan saakka, ja silloin ei toiminut avohoitokaan näin. Nyt on nyt, ja palvelutalot yms. tarjoavat kaikenlaisia vaihtoehtoja.
Joten jätäpä viimeinkin Harlinit ihan rauhaan, ja kuten jo mainitsitkin, ota ne lääkkeet. Vain nautittu auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuossa kirjoituksessa oli halveksivaa? Älä myöskään syytä syytöntä. Olet itse törkeä. Sinua halveksun. Jankkaaja selvästi.
Miten suhtaudut omiin isovanhempiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He elävät nyt ehkä elämänsä onnellisinta aikaa. Hyvä niin. Kuitenkin kun, terveys alkaa reistailemaan, työt ja matkat loppuu, nähdään lopulta, kuinka uskollista ja pyyteetöntä rakkautta heillä on. Ehkä Renny toivoo Johannan rakastavan häntä vielä silloinkin, Johanna punnitaan silloin. Vanhuus ei ole aina kaunista, siinä voi puoliso joutua elämänsä koitokseen, etenkin kun puolisona on lapsensa ikäinen, vielä nuorehko nainen. En maalaa piruja seinille, ehkä he ovat vielä vuosikymmeniä nuorekkaita, maailmaa kiertäviä, työtä tekeviä ihmisiä. Nauttivat siitä, että mitään ei puutu.Onhan myös heillä lapset, Rennyllä on vielä toiveita välittävään vanhuuteen.
Miksi tuota Rennyn ikää pitää koko ajan korostaa ja "ennustella" tulevaa? Ihan hyvin voi Johanna saada aivoinfarktin ja olla kotihoidokkina loppuikänsä.
Renny taitaa hoitaa kunt
Osalla on virheellinen ylipositiivinen käsitys vanhuudesta. Työskentelen itse vanhainkodissa. Totuus on, että kodissa on paljon hieman yli 75-vuotiaita muistisairaita, liikuntakykynsä menettäneitä, +80-85-ikäisissä heitä on paljon. Yli 90-vuotiailla pääsääntöisesti on todella monenlaista kremppaa ja suhteessa väestöön heitä on vähän. Vanhuutta nykyisin liikaa ihannoidaan, koska kulttuurimme ei kestä eikä hyväksy vanhuutta ja raihnaisuutta. Kuvatut tervaskannot ovat aivan poikkeuksia. Pitää myös muistaa, että saliliikunta ja kunnon ylläpito ei tee kenestäkään nuorta. Tuota paljon tärkeämpää on ravinto, uni ja päihteettömyys sekä liian auringon välttäminen ja geenit. Toki liikuntakin on hyväksi. Vanhenemisprosessia se kuitenkin yksinään edistää varsin vähän.
Kulttuurimme ei kestä eikä hyväksy vanhuutta, voi jessus olipa sulla aivopieru. Vanhusten inhoaja alkoi esittää hoitsua, hyvä veto.
No näin. Mä olen työskennellyt hoitoalalla, ja suorastaan naurettavaa tuo ikärsismi. Jo kolmekymppinen on "vanha nainen" palstan mukaan. Mahtaa olla itsellä aika kurja elämä tiedossa, kun kolmessa kympissä alkaa jo vanhuus tulla.
Itselläni oli 3-kypäsiä asiakkaita ja olivat mieleltään kuin vanhukset, kun taas iäkkäin oli 104-vuotias, joka ruokaili itse veitsellä ja haarukalla, kävi itsekseen pesulla, ratkoi ristikoita ja luki joka aamu päivän lehden. Ei ikinä valittanut kipuja tai mitään muutakaan. Terävä päästäänkin kuin mikä.
Yli 90-vuotiaita nykyään iso määrä, jotka pärjäävät hyvin omillaan. Riuskat miehet hakkaavat halkoja ja pyörivät marjametsässä. Isoisäni oli myös yksi noista tervakannoista, kunnes täytti 100 ja nukkui hiljaa pois. Veljensä ja kolme siskoaan perivät samanlaiset geenit. Ei ikä painanut.