Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveen marja/sienimetsässä törmänneet? Miten toimit?

Vierailija
23.08.2023 |

Mulla näin kävi äidin kanssa lapsena ja mentiin äidin käskystä ison kallion taakse piiloon.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hirveeseen törmännyt v aikka olen melkein pe rsu

Vierailija
2/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvi on aina lähtenyt höyryveturin lailla rymistellen pakoon. Ei siinä sen enempää törmäämään ehdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin rapsuttelemaan sitä. Tykkäsi kovasti.

Vierailija
4/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan seuran whatsapp-ryhmään ilmoituksen havainnosta

Vierailija
5/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut marja/sienimetsässä niihin törmätessäni, vaan ihan vaan lenkillä, joten en voi vastata tähän...

Vierailija
6/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat juostiin vastakkaisiin suuntiin

Vierailija
7/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan trenssitakin ja alkaa hirveä juoksu läpi pusikoiden.

Vierailija
8/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuului kahahdus ja rysähdys, ja hirvi oli poissa.

Vain lennelleet sammalpallot ja heiluvat näreenoksat todistivat että kyllä siinä oli ollut hirvi sekunti sitten.

Minä jatkoin sienestystä. Kotona keitin kahvit.

Vierailija
9/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt hirveen metsässä kaksi kertaa, molemmilla kerroilla hirvi on lähtenyt karkuun ennen kuin olen ehtinyt tehdä mitään. Taitaa olla hirvelle luontaista käyttäytymistä eli ei tuo ole pelottava tilanne jos sitä tässä haettiin.

Vierailija
10/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän katsekontakin hirven korviin ja lähden perääntymään hitaasti samalla puhuen hirvelle rauhallisesti. Välillä katson varmuuden vuoksi missä lähimmät puut on perääntymissuunnalla siltä varalta, että jos hirvi päättää, että minä olen uhka ja päättää hyökätä, niin voin harpata puun taakse.

yleensä kyllä metsässä on koira mukana ja se haukkuu aika siellä aika aktiivisesti, joten ei ole koskaan ollut hirvistä riesaa. Kerran tuli pihallemme ykis hirvi syömään omenoita puusta. Annetiin vähän aikaa syödä, koitettiin huiota hirvelle, mutta kun e ei välittänyt, niin laitettiin kännykästä kuulumaan haulikon ääniä. Hirvi katosi pihasta silmänräpäyksessä.

Vierailija
11/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yks syksy kun karhu tuli lapsineen vastaan. Jouduin esittämään kuollutta. Onneksi karhuemo ei huomannut minua ja poikaani.

Vierailija
12/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihasta lähti tallitien vierestä metsästä hirvi lipettiin kun ilmeisesti häiritsin sen päiväunia. Tämä nyt viikonloppuna. Katoin perään että jo on komia eläin. Tämä hirvi pyöriny jo vuosia tuossa pellolla ja mettässä, väliin käy pihassa.

Vierailija
13/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan yks syksy kun karhu tuli lapsineen vastaan. Jouduin esittämään kuollutta. Onneksi karhuemo ei huomannut minua ja poikaani.

Jouduit esittämään kuollutta? Mitenkä jouduit? Eihän se karhu kertomasi mukaan edes huomannu sua.

Muutenkin hölmöä paiskata vattallensa maahan heti kun karhun näkee, ihmisillä on naurettavia tapoja. Vain silloin jos se karhu hyökkää kimppuun kannatta näytellä vainajaa.

Vierailija
14/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin poliisille, eli käytännössä hätäkeskukseen, että täällä on kuollut hirvi. Elävään hirveen on aika mahdotonta törmätä. Hirvi voi olla vähällä törmätä ihmiseen, mutta yleensä ehtii väistää, paitsi jos sillä ihmisellä on kivääri mukana.

Vierailija
15/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen kaikessa rauhassa hirveä niin kauan kuin se haluaa olla näköpiirissäni. Jos kyllästyn katselemiseen, ryhdyn kaivamaan kameraa repustani, niin takuulla hirvi on mennyt, ennen kuin kamera on kuvausvalmis. Sitten jatkan taas marjastamista tai sienestämistä.

Vierailija
16/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies laski korin maahan ja tuumivasti suki partaansa. Sitten päättäväisin askelin latasi takasuoran männyn runkoon niin että tumahti.

Käpyjä sateli mättäille ja hirvikin mylväisi. Huomattiin että koko lauma oli lähistöllä, mutta olimme nähneet vain sen yhden, jolle mies jyrähti.

Siinä keskellä kaikkea koko lauma ryntäsi ohitsemme ja otin lapset kainaloon. Onneksi yksikään ei juossut päältämme. Isäntä oli aika poikaa. Hän komensi koko lauman tiehensä meidän mustikkametsästä!

Vierailija
17/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten hirvi väistää. Muutaman kerran on kävellyt kohti ja jäänyt katsomaan. Silloin tulee katsottua mihin väistäisin, jos tulisi päälle. Läimäytän ämpäriä/käsiä/mölyän, normaalisti häipyvät siinä vaiheessa.

Vierailija
18/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mai tarsan kirjoitti:

Meillä mies laski korin maahan ja tuumivasti suki partaansa. Sitten päättäväisin askelin latasi takasuoran männyn runkoon niin että tumahti.

Käpyjä sateli mättäille ja hirvikin mylväisi. Huomattiin että koko lauma oli lähistöllä, mutta olimme nähneet vain sen yhden, jolle mies jyrähti.

Siinä keskellä kaikkea koko lauma ryntäsi ohitsemme ja otin lapset kainaloon. Onneksi yksikään ei juossut päältämme. Isäntä oli aika poikaa. Hän komensi koko lauman tiehensä meidän mustikkametsästä!

Minä olin metsässä marjoja poimimassa. Edessäni oli muutama iso kuusi. Yhtäkkiä tuli semmoinen maanjäristys ja töminä, että luulin kuolevani. Hirvet tekivät äkkilähdön.

Naapuri meinas aikaisin aamulla vielä hieman unisena ajaa fillarilla hirvikolarin. Nosti katseensa pyörätiestä ja iso hirvi oli suoraan edessä lähellä. Säikähti ja nauroi hysteerisesti :D

Vierailija
19/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä pääsee karkuun kiipeämällä puuhun, jos se sattuu agressiivinen olemaan, eikä itse väistä, jos vaikka hänellä on pentuja lähellä.

Vierailija
20/21 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin kuistilla istuskelin kerran, ja alkoi metsästä kuulua sellaista huutoa, ihan kuin kovaäänistä vauvan itkua. Hiippailin katsomaan ja sieltä heinikosta näkyi vasta syntyneen hirven korvat. Kohta emo laukkasi paikalle. On se aika uljas eläin, en alkaisi juoksukilpailuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi