Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä laihiksella oleva. Mitä olet syönyt tänään?

Vierailija
19.04.2022 |

Etsin vinkkejä ruokailuun. Miten motivoitte päivisin itseänne? Syöttekö yhtään viikossa karkkia, vai kannattaako jättää pois?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sokeririippuvainen. Aloitin sokerilakon (karkit, keksit, jäätelö jne), kolmessa viikossa putosi 4,5kg. Jos itsestä tuntuu että sokeri on ongelma niin kannattaa jättää se pois ainakin joksikin aikaa.

Oon antanut luvan itselleni ostaa kerran viikossa haluamanani päivänä jonkin herkun. Tähän mennessä käytännössä ollut sipsipussi.

Ostan paljon valmiita vihannessekoituksia pakastealtaasta, esim kukkakaali-porkkana-maissi-herne, ja sotken vaikka riisiin tai kuskusiin. Ei tule syötyä ihan niin paljon sitä hiilarilisuketta. Siihen kaveriksi vaikka lohipullat tai kanaa.

Suunnittelen päivät niin ettei koskaan tarvitsisi käydä kaupassa pitkän työpäivän jälkeen. Silloin nälkäisenä ja väsyneenä tarttuu mukaan sellaista mitä ei pitäisi. Eli meal prep- systeemillä annoksia valmiiksi jääkaappiin jo etukäteen.

Tänään olen syönyt:

Aamulla: puuro

Iltapäivällä: kaksi reissumiestä, päällä kalkkunaa

Päivällinen: täysjyväpastaa ja jauhelihaa

Jälkkäriksi mansikoita

Vierailija
2/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aiheesta aamulla ketjun, mutta se poistettiin. Joten enpä vielä viitsi vastata. Katotaan sit, kun on muutama tunti kulunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: kahvia, kaksi keitettyä kananmunaa

Lounas: kaurapuuroa (2dl kuivana) voisilmällä, ruispalat kinkulla ja juustolla

Välipala: appelsiini

Päivällinen: 2dl kinkkukiusausta ja jättikasa salaattia cesar-kastikkeella, ruispalat kinkulla.

En syö enää mitään tänään, sillä pätkäpaastoan. Olen käynyt 1,5h reippaalla kävelylenkillä tänään.

Olen ollut aiemmin ketolla. Sillä kyllä paino putosi 25kg, mutta en halua ketoilla loppuelämää, joten yritän tätä painon ylläpitovaihetta nyt perinteisemmin eväin. En siis välttämättä enää laihduta, vaan tasapainoilen.

Vierailija
4/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakeitto

Yhden tomaatin

Kurkkua

Sitruunavettä

Pari hörppyä mustaa kahvia

Pari viipaletta Polar15 juusto siivua.

Illaksi varattuna muutama omena.

Huh! Tänään ON mässäilty!

Vierailija
5/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sipsin. Muuta minulla ei nyt ole, nuo olen ostanut jokunen kuukausi sitten, palasin rahattomana kotiin, joten se on laihis nyt.

Karkin perään en niinkään ole ollut vuosiin. Ja nuo sipsitkin ostin silloin kun halvalla sain. (Päiväys lähestymässä)

Vierailija
6/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kahvia 2 ruisleipää juustolla

Lounas lihapiirakka 2 nakkia

Päivällinen lihapiirakka 2 nakkia.

Illalla syön vielä pari ruisleipää.

Tulee päivälle 1200 kcal

Vierailija
7/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaaas tätä!

Vierailija
8/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee päivälle 1200 kcal

Eli vinkki on se, että syö mitä haluat, tai mikä on menossa vanhaksi jääkaapissa. Mutta pidä kalorit hallinnassa. Niinhän sen elämän on jatkuttavakin.

Vierailija
9/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee päivälle 1200 kcal

Tämän takia ihmiset lihovat

Vierailija
10/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 kcal päivässä ei liho kukaan

Vierailija
11/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä vinkeistä. Motivoi taas huomiseen ilman herkkuja.

Vierailija
12/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman sipsin. Muuta minulla ei nyt ole, nuo olen ostanut jokunen kuukausi sitten, palasin rahattomana kotiin, joten se on laihis nyt.

Karkin perään en niinkään ole ollut vuosiin. Ja nuo sipsitkin ostin silloin kun halvalla sain. (Päiväys lähestymässä)

Sinä syöt aika vähän päivässä. Olitko jossain matkalla ja palasit sieltä kotiin? Saatko nyt rahaa mistään?

Vierailija
13/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketodieetillä. Aamupalaa en syönyt. Töissä kahvi klo 10, Lounaaksi salaatti kananmunalla ja rasvainen viili, tulin töistä ja söin toisen viilin ja kolme fatbombsia. Nyt illalla tein broileria ja kasviksia voissa paistaen. Kaloreita tuli vähän ja rasvakaan ei tarpeeksi, vaikka noita fatbombeja söin.

Vierailija
14/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 7 Aamulla vettä ja musta kahvi

Klo 10 kaurapuuro, päälle puolikas banaani siivuina ja 1 dl mustaherukoita, kourallinen manteleita

Klo 12.30 lounaaksi kasvissosekeitto, 2 viipaletta ruisleipää, levite + juusto, 2 dl hapankaalia

Klo 14 kahvi ja välipalaksi ruisleipä, päällä levite, kinkku + paprika

Klo 18 illalliseksi jauhelihakeitto

Siinä kaikki, pätkäpaastoan 8:16, syön 10-18 välillä.

Liikunnat: koiran lenkit 3 x 2 km, eli aamu-, päivä- ja iltakäytöt. 10 x kyykyt tein pariin otteeseen taukojumppana.

Vierailija
15/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pussia ateriankorviketta, kananmuna, kasviksia (selleriä, kukkakaalia, porkkanaa, paprikaa, kurkkua.) 

Vierailija
16/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ruokaa, mutta pienehköjä annoksia, eikä mitään välipaloja, kunnes löytyi pääsiäisestä jäänyt pussillinen pääsiäiskarkkeja. Se oli pakko tyhjentää.   Joten tää päivä meni pipariksi.

Vierailija
17/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla leipää, tuoremehua ja kahvia.

Lounaalla proteiinirahkan.

Illalliseksi vuohenjuustosalaatin ja hiukan pastaa, jälkkäriksi rivin tummaa suklaata. Pyöräilen työmatkat. Lasken kaloreita. Yllättävän vähäinen on pienikokoisen naisen peruskulutus, eli ei tästäkään päivästä kovin suurta vajetta syntynyt kalorilaskurin mukaan. Rennosti otan, pikkuhiljaa pari kiloa nipistän.

Vierailija
18/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juuri ehtinyt syödä sillä olen harrastanut liikuntaa 1700 kcal verran. Kerrankin kivuton päivä niin pitää ottaa kaikki ilo irti liikunnasta. Jalalla koreasti.

Vierailija
19/37 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pienentänyt annoksia ja lopettanut kahden ison aterian syömisen päivässä. Huomasin että kun päivällä on nälkä, se lähtee ihan vaikka täytetyn leivän syömällä sen sijaan, että tekisi lämpimän ruuan ja söisi sitä ison annoksen. Ja kaloreita tulee silti tarpeeksi, itseään ei kuulu näännyttää.

Tänään oon syönyt yhden munan munakkaan jossa päällä rucolaa ja lisukkeena parsaa. Päivällä nälän yllättäessä pari hapankorppua salamilla, banaanin maapähkinävoilla ja hunajalla ja avokaadon. Illalla riisiä ja kanaa paprikalla, sipulilla ja itse maustetulla jogurtilla. Ei nuo kai varsinaisesti ole mitään laihariruokia, mutta ainakin vähemmän kuin mitä ennen söin.

Sokerit kannattaa totta kai jättää pois jos pystyy, mutta voi myös antaa itselleen luvan syödä kerran viikossa herkkua, jos se on helpompaa. Muuten käy helposti niin, että ratkeaa ja vetää niitä herkkuja ja pikaruokia sitten kerralla viikon edestä.

Vierailija
20/37 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis:

Aamiainen: 1,5 dl valkuaisesta munakas, 30 gr mysliä, kourallinen vadelmia ja pensasmustikoita

Lounas: 200 gr kaurapuuroaja 200 gr pakastemarjoja

Ip: puolen litran olut terassilla

Päivällinen: 220 gr jauhelihapastaa.

Yhteensö 1200-1300 kaloria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi