Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä hoitajien irtisanomisuhka on täysi toisinto vuodelta 2007

Vierailija
19.04.2022 |

Silloin oli vaalipuheissa, että hoitajat saisi 500 euron palkankorotuksen. Tosipaikassa alkoi sitten tämä sama venkulointi, ei haluttukaan maksaa ja media haukkui moraalittomuudesta kun hoitajat uhkasi lakolla. Valmistauduttiin ihan samalla tavalla pakkolakiin, jolla lakko olisi kielletty ja velvoitettu hoitajat töihin väkisin. Työpaikoilla kiersi listat, joihin otettiin niiden nimiä jotka olivat valmiit irtisanoutumaan mikäli pakkolaki menee läpi (tehyläiset). Tilanne oli jo pitkällä, kunnes tuli joku löysä neuvotteluratkaisu, mikä ei lopulta nostanut hoitajien palkkoja juuri lainkaan. Super oli jo irtaantunut ennen tätä ja neuvotteli jonkun oman ratkaisunsa. Moni raivostui tästä käänteestä ja lähti alalta, suurin osa kuitenkin jatkoi. Kohu laantui, asia unohtui, ja resurssien leikkaamista jatkettiin kaikessa hiljaisuudessa. Niin käy nytkin. Tämä on ihan täysi toisinto siitä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeistohallitustakaan kiinnostanut kuin omat taskut.

Itsemääräämisoikeus ja potilasturvallisusuus. Miksei siloin taattu riittävä palkka ajankäytöstä?

Se olisi pitänyt alaa paremmkn elinvoimaisena. Sama muuallakin kun yksikökustannuksia yritetään ajaa alas. Ja lisätä vielä toimenkuvan rasitetta.

Vierailija
42/47 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä on nyt vähintään 20.000 irtisanoutumassa. Saattepa nähdä!

Niin milloin?

Joukkoirtisanoutumista vasta valmistellaan. Veikkaan että noin viion kuluessa on tuo määrä nimiä kerätty.

Nimi paperissa on sitten sitova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin odotan kun nämä irtisanoutujat saa paluupostissa työhönosoituksen takaisin entiseen duuniinsa peruspalkalla (tai karenssin)

Karenssi voi tulla, mutta jos tulee määräys töihin, vaikka olen irtisanoutunut - niin haen ammattipätevyyden poiston valvirasta. 4 entistä kollegaa jo hakenut, ovat siirtyneet muilla aloille - eivätkä halua, että valtio voi määrätä heidät nykyisestä paljon paremmasta työstä hoitoalalle.

Mä olen vaihtanut alaa, mutta en hakenut ammattipätevyyden poistoa. Vielä. Ilmeisesti tuo suunniteltu "pakkotyölaki" koskisi myös alaa vaihtaneita sairaanhoitajia, joten ehkä tosiaan pitää hakea ammattipätevyyden poistokin. 

Vierailija
44/47 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne alalla on ihan toinen kuin vielä vuonna 2007. Nyt ei oikeasti ole varmaa menettä yhtään hoitajaa jollei sitten haluta ajaa joitakin toimintoja kokonaan alas.

Olet kuin minä 15 vuotta sitten. Ei siinä mitään. Pahoin vaan pelkään, että saat niellä saman katkeran kalkin kuin itse silloin. Pianhan tuo selviää.

Mie muistan kans. Kauhia meteli, ettei periks anneta. no, miun palkka nous nettona 24e. Toivon vaan, ettei kukkaan kuollut sen taistelun tuoksinassa.

No minun palkkani nousi useamman satasen tuon ohjelman myötä.

Vierailija
45/47 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin nimeni listaan silloin ja laitan nyt.

Vierailija
46/47 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin odotan kun nämä irtisanoutujat saa paluupostissa työhönosoituksen takaisin entiseen duuniinsa peruspalkalla (tai karenssin)

Ollaan varauduttu siihen kyllä. Siinä tapauksessa poistatetaan tilapäisesti ammatinharjoittamisoikeudet. Se on täysin mahdollista.

Jep, lisäksi helppoa eikä perusteita tarvitse kertoa, ja ei edes maksa mitään :) Samalla tavalla ne voi sitten pyytää palautettavaksi ilman sen kummempia selityksiä. Tämän varmaan nyt kaikki irtisanoutujat tekee, niin ei voi pakottaa orjatyöhön.

Vierailija
47/47 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ne irtisanoutuneet hoitajat meinaa mennä töihin? Jos perhettä ja asuntolainaa niin töissä on jatkettava. Jos itse irtisanoutuu niin tulee myös karenssi oliko 4kk ennenkuin saa mitään ansiosidonnaista?