Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla velaton koti reilusti alle 40veenä.

Vierailija
19.04.2022 |

Minkä ikäisenä ostit, miten pitkä laina-aika, saitko rahoitukseen jotain apuja, esim perintö, rikas puoliso tms?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisena lueskelen näitä tarinoita. Mä 36 vee ja vasta vuoden maksanu ekaa asuntolainaani. Ja laina-aika 25 vuotta joten eläkeikään asti maksan. Tosin nuorempana reissasin ja asuin muutamaan otteeseen myös ulkomailla, joten ei pitäisi kadehtia muita.

entäs jos joudut joskus työkyvyttömäksi?

Vierailija
22/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista että ihmisillä löytyy nyt niitä vakituisia työpaikkoja kun on valitettu että on vaan pätkätyötä. voitte laittaa hieman vuosilukua tai omaa nykyistä ikää kehiin koska välillä tuntuu että olitte 30 vuotiaita lainan ottajia 80 luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin ASP-tilin kun olin 21v. Lainaa nostin yksin 58000e kun olin 25v, siihen mennessä oli jo säästettynä omarahoitusosuus omista palkoista. Viidessä vuodessa maksoin lainan pois omilla palkkatuloilla ja olin velaton 30v. Helppoa kun kämpät on täälläpäin niin halpoja, pääkaupunkiseudulla olis saanu maksaa varmaan nelinkertaisen summan tuosta.

Mut sit jätin tuon asunnon sijoitukseen ja ostin uuden, niin nyt on sit taas velkaa..

Vierailija
24/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin ASP-tilin kun olin 21v. Lainaa nostin yksin 58000e kun olin 25v, siihen mennessä oli jo säästettynä omarahoitusosuus omista palkoista. Viidessä vuodessa maksoin lainan pois omilla palkkatuloilla ja olin velaton 30v. Helppoa kun kämpät on täälläpäin niin halpoja, pääkaupunkiseudulla olis saanu maksaa varmaan nelinkertaisen summan tuosta.

Mut sit jätin tuon asunnon sijoitukseen ja ostin uuden, niin nyt on sit taas velkaa..

sijoitukseen eli vuokralle? eli olet vuokranantaja? asunnon arvo laskee koko ajan ja se pitää remontoida aika ajoin. vuokran täytyy olla niin korkea että jää rahaa tuon remontin lisäksi myös itse voittoon.

Vierailija
25/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin 27-vuotiaana. Omilla palkkatuloilla on maksettu, kummallakin on ihan hyvä palkka, mistään muualta ei olla mitään rahoja saatu. Noin kymmenen vuotta maksettiin lainaa, tehtiin muutama ylimääräinen iso lyhennys. Puoleksi ostettiin ja puoleksi maksettiin.

Vierailija
26/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme asunnon 1995. Juuri ennen kuin laman jälkeen hinnat lähtivät nousuun.

Olin velaton pari vuotta - kunnes tuli avioero.

Vierailija
27/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

erikoista että ihmisillä löytyy nyt niitä vakituisia työpaikkoja kun on valitettu että on vaan pätkätyötä. voitte laittaa hieman vuosilukua tai omaa nykyistä ikää kehiin koska välillä tuntuu että olitte 30 vuotiaita lainan ottajia 80 luvulla.

Ei mulla mitään vakityöpaikkaa ole koskaan ollut. Ei ole nykyäänkään. Otin 12vuoden lainan 26-vuotiaana vuonna 2001.

Vierailija
28/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme asunnon 1995. Juuri ennen kuin laman jälkeen hinnat lähtivät nousuun.

Olin velaton pari vuotta - kunnes tuli avioero.

ensimmäinen uskottava kommentti. ehkäpä siksi että on jopa vuosiluku.

Vierailija
29/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko ottaa suomesta lainan mutta tehdä töitä sen lyhentämiseksi yhdysvalloissa?

Vierailija
30/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi 2-vuotiaana.

Vierailija
31/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta sitten otimme ensimmäisen lainan. Eka asunto vaihtui isompaan ja tänä vuonna saadaan laina loppuunmaksetuksi. Paritalo Helsingissä

Vierailija
32/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin asunto, kun olin 20, 15 vuoden laina-ajalla. Myytiin se melko isolla voitolla pari vuotta myöhemmin ja otettiin pieni lisälaina 5 vuoden laina-ajalla nykyiseen asuntoon. Ylimääräisiä lyhennyksiä ja viimeinen maksuerä maksettiin kolme vuotta sitten, olin 32v. Ei apuja, ihan omilla palkkatuloilla maksettu.

Vierailija
33/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän varmaan riippuu mistä ja millaisen omistaa. Mitä väliä jos on maksanut peräkyliltä omakotitalosta velat vaikka jo kolmekymppisenä verrattuna joihinkin arvo-asuntoihin suurissa kaupungeissa tms.

Vierailija
34/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli velaton omakotitalo vähän yli 30 v. Molemmat olivat ihan ok tuloisia, ja molemmat olivat saaneet vanhemmiltaan tukea asunnon ostoon.

Vierailija
35/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän varmaan riippuu mistä ja millaisen omistaa. Mitä väliä jos on maksanut peräkyliltä omakotitalosta velat vaikka jo kolmekymppisenä verrattuna joihinkin arvo-asuntoihin suurissa kaupungeissa tms.

No sama asiahan se on vaikka se olisi missä. Velaton koti on velaton koti.

Vierailija
36/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin säästämisen jo lapsuudesta. Tein töitä jo koulun ja opintojen ohella. Opintolainan sijoitin. Ostin pienen 73000 maksaneen omakotitalon 23 vuotiaana ja 31 vuotiaana olin velaton. Pystyin lyhentämään lainaa isolla kädellä, kun ei ollut kulueriä, kuten esim lapset ja auto.

Vierailija
37/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti mun talosta 30% kuittaamalla mun loppuvelan ”pois”

Vierailija
38/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 50v enkä koskaan omistanut asuntoa. Viimeiset 20 vuotta olen asunut eri maissa. Ajattelin että viiskymppiä kun täytän niin ostan Suomesta kodin itselleni. Hintojen perusteella pystyn ostamaan käteisellä minulle sopivan loppuelämän mukavan kodin, valinnanvaraa riittää:) Olen aina ollut täysin velaton. 

Vierailija
39/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, 23000e rivitalo yksiö ei paljon ponnisteluja vaatinut.

Vierailija
40/73 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin velkainen kuin velaton. Velka pitää saada kasvattamaan pääomaa.