Tienaan insinöörinä nettona noin 2100€/kk. Juuri lakkoileva hoitaja kehui telkassa, että lakkokorvauskin on noin 2500€/kk.
Miksi keskusteku poistettin ?????
Tienaan insinöörinä nettona noin 2100€/kk. Juuri lakkoileva hoitaja kehui telkassa, että lakkokorvauskin on noin 2500€/kk.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, insinööreillä on ihan samanlainen lakko-oikeus mitä muillakin. Ota vaan rohkeasti yhteys liittoon ja vaadi lakkoa.
Justhan meille neuvoteltiin huippukorotukset. Tuli ihan 0,9% lisää. Pääsee käymään mäkkärissä syömässä kerran kuussa.
T. Insinööri
No voi harmi. Olkaa sitten topakampia uuden sopimuskauden alkaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua masentaa aivan helv*etisti tämä että hoitajat tienaavat noin 3200e/kk keskimäärin ja samalla huudetaan palkkatasa-arvoa... No minä tienaan miehenä 2700e/kk kolmivuorotyöstä joten eikö palkkatasa-arvon takia mun palkka pitäis nostaa samaan mitä hoitsut tienaa?
Nyt jos hoitajien palkka nousee vaikka 4000e/kk niin palkkaepätasa-arvo vain kasvaa meidän välillä joten onko se v*ttu reilua?
Mikäs miehen koulutus on?
Eikö sillä ole merkitystä kuinka vaativaa työtä tekee?
Työnantajat vaativat vaativiin tehtäviin kunnon koulutuksen. Peruskoulun päättötodistuksella ei pääse kuin apumiehen hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua masentaa aivan helv*etisti tämä että hoitajat tienaavat noin 3200e/kk keskimäärin ja samalla huudetaan palkkatasa-arvoa... No minä tienaan miehenä 2700e/kk kolmivuorotyöstä joten eikö palkkatasa-arvon takia mun palkka pitäis nostaa samaan mitä hoitsut tienaa?
Nyt jos hoitajien palkka nousee vaikka 4000e/kk niin palkkaepätasa-arvo vain kasvaa meidän välillä joten onko se v*ttu reilua?
Mikäs miehen koulutus on?
Koulutus ja työn vaativuus korreloivat keskenään. Niin mikä se koulutus on?
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli käytyä terveyskeskuksessa. Mammat siellä vaan laahustaa pitkin käytäviä eikä kenelläkään ole kiire mihinkään!! Ja valittavat vielä palkoista.
Juostakko pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli käytyä terveyskeskuksessa. Mammat siellä vaan laahustaa pitkin käytäviä eikä kenelläkään ole kiire mihinkään!! Ja valittavat vielä palkoista.
Juostakko pitäisi?
Tietenkin, samalla tavalla kuin insinöörit juoksevat töissä paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lakkoavustuksesta joutuu maksamaan 45% veroa. Kannattaako tuota kadehtia? Lakkoajalta menettää myös lomapäiviä. Teen itse ns. suojelutyötä, joten olen ihan normaalisti töissä.
No aika hyvä palkka hoitajalla täytyy olla, jos lopullisen verotuksen prosentiksi jää 45%..
Kuulepa hyvä hölmö. Lakkoavustuksen verotus on 45%, olipa palkka mikä hyvänsä. Olet kyllä ihan kujalla. Ota siitä 140€/pvä pois 45%.
Lopullisessa verotuksessa korjataan kokonaistuloja vastaavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Saan sh:hona lakko avustusta tuon 140 mutta käteen jää vaan 70e!!! Ei tule toimeen ei, kunta päättäjät riistää sh:oiltta elin keinon!!! Nyt sitä rahaa lisää HETI!
Ei oo hoitajian laskutaidossa tosiaan kehumista. 45% ennakkopidätys 140€ :stä ei jätä käteen 70€ vaan vähän enemmän. Kertaisitko matematiikan kiiruusti että ne lääkeannostuksetkin menisivät oikein jotta potilasturvallisuus ei kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, insinööreillä on ihan samanlainen lakko-oikeus mitä muillakin. Ota vaan rohkeasti yhteys liittoon ja vaadi lakkoa.
Justhan meille neuvoteltiin huippukorotukset. Tuli ihan 0,9% lisää. Pääsee käymään mäkkärissä syömässä kerran kuussa.
T. Insinööri
Toi on vähemmän kuin inflaatio, mutta ei kuulu lakkoöyhötystä. Ei, koska insinöörien älykkyys riittää ymmärtämään Suomen tämän hetkisen tilanteen. Jostain pitäisi saada ensiksi ne jaettavat rahat. Suomi on valtavan köyhä tällä hetkellä ja elintasoa pidetään yllä velkarahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan sh:hona lakko avustusta tuon 140 mutta käteen jää vaan 70e!!! Ei tule toimeen ei, kunta päättäjät riistää sh:oiltta elin keinon!!! Nyt sitä rahaa lisää HETI!
Ei oo hoitajian laskutaidossa tosiaan kehumista. 45% ennakkopidätys 140€ :stä ei jätä käteen 70€ vaan vähän enemmän. Kertaisitko matematiikan kiiruusti että ne lääkeannostuksetkin menisivät oikein jotta potilasturvallisuus ei kärsi.
Ei tuo edellinen kommentoija ole hoitaja vaan naisia ja etenkin naispuolisia hoitajia vihaava mies.
"Palkka oli kuntasektorilla 3 207 € (45209 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 474 € (513 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 3 062 € (9107 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020. Keskipalkka kasvoi 52 € (1,7 %) vuodesta 2019 vuoteen 2020.
Sairaanhoitaja palkka - Duunitorin Palkkavertailu"
Itsehän insinöörinhommissa tienaan 3250 bruttona 5 v. kokemuksella. Seuraavan kahden vuoden palkan korotuksiksi sovittu 1,5 % / vuosi.
Että niin.
Miksi jauhetaan sairaanhoitajien palkoista, kun ei heillä tosiaankaan huono palkka ole? Lähihoitajien, siivojien, metsureiden lastenhoitajien, opettajien ym. palkoista meidän pitäisi olla huolissaan. Ei korkeakoulut käyneiden, (kuten huom. sairaanhoitajatkin ovat!).
Joku kuitenkin kommentoi, niin kyllä, lisäsin opettajat, jotka tietenkin ovat korkeakoulut käyneitä, tuohon listaan, koska heidän palkkansa työnsä tärkeyteen ja vaatimuksiin nähden on surkea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hoitsujen kannattaa lakkoilla, lakkoavustus on iso.
Tehy maksaa jäsenilleen lakkoavustusta 140 € jokaiselta viikonpäivältä, jolloin lakossa olevalla ei ole palkkatuloa lakon kohdeorganisaatiolta. Seitsemältä päivältä viikossa.
Ei ole odotettavissa lähiaikoina sovintoa. Harmittaa, kun kuolemansairaan ystäväni hoidot pitkittyvät..... Mutta hoitajiahan ei saa syyttää. Vaan jotenkin särähtää korvaan Millariikan tarinat telkkarissa: kukaan ei kuole lakon takia. Eikö?
Mitenkä MRR sen takaa?
Puhumalla vastoin parempaa tietoaan.
Normaali ay-demari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Insinööri
Me ei voida kiristää ihmishengillä ja meillä on vastassa teollisuus, joka on globaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Insinööri
Me ei voida kiristää ihmishengillä ja meillä on vastassa teollisuus, joka on globaalia.
Kyllä ne ahtaajat menee teidän puolesta tukilakkoon. Ja toisekseen, mikäs teidän on lakkoilla vaikka koko vuosi, kun lakkoavustukset juoksee joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lakkoavustuksesta joutuu maksamaan 45% veroa. Kannattaako tuota kadehtia? Lakkoajalta menettää myös lomapäiviä. Teen itse ns. suojelutyötä, joten olen ihan normaalisti töissä.
No aika hyvä palkka hoitajalla täytyy olla, jos lopullisen verotuksen prosentiksi jää 45%..
Ei jää.
Lopullinen verotus lasketaan koko vuoden ansioista.
Tämä on taas yksi Tehyn suosimista sumutuksista, joka palvelee uhriutumista ja myötätunnon keräämistä.
Antaa rikkaan Tehyn maksella rauhassa.
vuonna 2021 vuositulot yhteensä 39856,73€.
vuoro-ja kausilisiä tuossa on 8064,56€.
kuukausipalkkaa nostaa kokemuslisä 177,45€/kk joka maksetaan 10 vuoden työkokemuksen jälkeen sekä henkilökohtainen palkanlisä 60€/kk jonka sain palkkioksi kaksi vuotta kestäneestä lisäkoulutuksesta. Rahallisesti olen siis urani huipulla eikä palkka tuosta enää nouse. Lisätuloja saisi joko siirtymällä pääsääntöisesti yötöihin tai tekemällä keikkatyötä vapaapäivillä ja lomilla.
Olen insinööri, palkka bruttona 5200 e/kk, työkokemusta vasta 3 vuotta. Missä ihmeessä sinä olet töissä vai oletko osa-aikainen?
Vierailija kirjoitti:
"Palkka oli kuntasektorilla 3 207 € (45209 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 474 € (513 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 3 062 € (9107 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020. Keskipalkka kasvoi 52 € (1,7 %) vuodesta 2019 vuoteen 2020.
Sairaanhoitaja palkka - Duunitorin Palkkavertailu"
Itsehän insinöörinhommissa tienaan 3250 bruttona 5 v. kokemuksella. Seuraavan kahden vuoden palkan korotuksiksi sovittu 1,5 % / vuosi.
Että niin.Miksi jauhetaan sairaanhoitajien palkoista, kun ei heillä tosiaankaan huono palkka ole? Lähihoitajien, siivojien, metsureiden lastenhoitajien, opettajien ym. palkoista meidän pitäisi olla huolissaan. Ei korkeakoulut käyneiden, (kuten huom. sairaanhoitajatkin ovat!).
Onhan opettajatkin, eikä heilläKÄÄN mikään huono palkka ole.