Olisi kivaa nauttia kesästä, mutta liikahikoilu pilaa sen
Ei voi käydä missään julkisilla paikoilla aurinkoisina päivinä. Koko ajan on valtava tuskainen olo päällä ja vaatteita menee pyykkiin/pilalle useita koneellisia viikossa.
Olkaa onnellisia te, jotka ette hikoile.
Kommentit (74)
Botoxia kainaloihin ja käsiin. Tadaa, hikoilu on aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta, kohota kuntoa, käytä oikeanlaisia kankaita, pysy varjossa.
Olen kärsinyt samasta vaivasta laihana ja lihavampana. Kankailla ei ole merkitystä. Kaikki ne ovat kuitenkin pian hiestä läpimärät. Varjo auttaa, jos ei ole liian kuuma. Lämpiminä päivinä varjossakin tuskaisen kuuma.
ap
Vierailija kirjoitti:
Botoxia kainaloihin ja käsiin. Tadaa, hikoilu on aisoissa.
En hikoile noista kohdista kovinkaan paljon. Hikoilen enemmän päästä, olkapäistä, selästä, mahasta, nivusista, takapuolesta, taipeista ja jaloista.
ap
Niin minullakin. En ole läski. Absolut torr auttaa kainaloihin, mutta suurin ongelma on naaman, päänahan, niskan ja selän hikoilu, oikeastaan mulla hikoilee lähes koko kroppa mutta nuo on ne häiritsevimmät. Kokeilin tuota Absolut torria jopa naamaan, mutta ei auttanut.
Pään hikoilu on mulle kaikkein karseinta, sitä ei pysty peittää millään. Jos laittaa hatun, sitä ei voi enää ottaa pois, kun hikiset hiukset on liimaantuneet päähän ja näytän myös hirveältä missä tahansa hatussa. Vartalon hikoilua pystyy sentään vähän peittää mustilla tai sopivasti kirjavilla vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Islantiin
En taida. Nautin kuitenkin kesästä ja valoisista öistämme. Käyn sitten kävelyllä iltaisin, kun on viileämpää ja joskus käyn vasta yöllä ulkoilemassa. Mielellään sitä kävisi esimerkiksi vaikka terassilla tai kesäkävelyllä, mutta nuo nyt täytyy unohtaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
PVartalon hikoilua pystyy sentään vähän peittää mustilla tai sopivasti kirjavilla vaatteilla.
Tämä on totta. Siltikin se ahdistus, joka aina tulee, kun selässä alkaa hiki valua tai nivuset kostuvat on inhottavaa ja kun ahdistuu niin hikoilu vain lisääntyy. Ei ole mukavaa.
ap
Kokeile aloittaa kunnon hikiliikunta, vaikka lenkkeily aamuisin. Silloin keho alkaa tajuta että mikä sen hikoilun idea on, nimittäin kehon viilennys. En tiedä väheneekö hiki mutta ainakin olo on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PVartalon hikoilua pystyy sentään vähän peittää mustilla tai sopivasti kirjavilla vaatteilla.
Tämä on totta. Siltikin se ahdistus, joka aina tulee, kun selässä alkaa hiki valua tai nivuset kostuvat on inhottavaa ja kun ahdistuu niin hikoilu vain lisääntyy. Ei ole mukavaa.
ap
Ymmärrän kuinka ikävää tuo on. Mulla on vuoden ympäri ahdistukseen liittyvä hikoilu. Olen normaalipainoinen, mutta muut ihmiset laukaisevat minussa tämän.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo liity ylipainoon ja/tai huonoon kuntoon että hikoilee aivan kamalasti.
Runsas hikoilu saattaa tietty tuntua ikävältä, mutta ei se mitenkään kiellettyä ole. En usko, että monikaan haluaisi, että jätät kivoja asioita tekemättä, jotta he eivät altistuisi kauhistuttaville hikilänteillesi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile aloittaa kunnon hikiliikunta, vaikka lenkkeily aamuisin. Silloin keho alkaa tajuta että mikä sen hikoilun idea on, nimittäin kehon viilennys. En tiedä väheneekö hiki mutta ainakin olo on parempi.
Harrastan kyllä liikuntaa. Siinä ei hikoilu niin haittaa tai hävetä ja liikunnan jälkeen pääsee kotiin suihkuun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ymmärrän kuinka ikävää tuo on. Mulla on vuoden ympäri ahdistukseen liittyvä hikoilu. Olen normaalipainoinen, mutta muut ihmiset laukaisevat minussa tämän.
Mä en tiedä mikä minussa tämän hikoilun laukaisee, mutta ihan itsestään se alkaa ja ilman mitään syytä huomaa vaan kuinka hikeä alkaa puskea. Ja tosiaan ihan kaikkialta, ei vaan kainaloista.
Eikä ole oikein logiikkaa kun välillä sitten lenkillä ei saa hikeä pintaan oikein mitenkään.
S.B. kirjoitti:
Runsas hikoilu saattaa tietty tuntua ikävältä, mutta ei se mitenkään kiellettyä ole. En usko, että monikaan haluaisi, että jätät kivoja asioita tekemättä, jotta he eivät altistuisi kauhistuttaville hikilänteillesi.
En osaa kaikkien puolesta vastata, mutta olen saanut hikoilun takia osakseni naureskelua, ihmettelyä ja tuijottelua. Ja kun on tuollaisia kokenut niin alitajuisesti kuvittelee, että kaikki muut ihmiset pitävät silmätikkuna sitä punaisena hikoilevaa, eli minua. Haluaisin kyllä oppia paremmin tulemaan toimeen hikoiluni kanssa ja suhtautumaan siihen luonnollisemmin, mutta se on hankalaa, kun se hikoilu nyt ei vain tietyissä tilanteissa ole sosiaalisesti hyväksyttävää ja suurin osa ihmisistä ei todellakaan näkyvästi hikoile.
ap
:( Tsemppiä... en ala neuvoja jakelemaan, varmasti olet kaikki keinot jo kokeillut. Itse en liikahikoilusta kärsi vaikka olen ylipainoinen ja huonokuntoinen. Ilmalämpöpumppu on kyllä heinäkuun helteillä ehdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan kyllä liikuntaa. Siinä ei hikoilu niin haittaa tai hävetä ja liikunnan jälkeen pääsee kotiin suihkuun.
ap
Sama. Juoksulenkillä älytön hikoilu on ihan eri asia ja tavallaan aivan samakin, koska pyykkiin ne lenkkivaatteet menee kuitenkin ja lenkillä kuuluukin tulla hiki.
Oudointa on, että se lenkillä hikoiltu hiki ei edes haise niin kamalalta kuin tämä "ei-lenkkeilty" hiki, joka siis tulee ihan vaan siitä että on (olevinaan) liian kuuma ja välillä jopa ihan itsestään/ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Pään hikoilu on mulle kaikkein karseinta, sitä ei pysty peittää millään. Jos laittaa hatun, sitä ei voi enää ottaa pois, kun hikiset hiukset on liimaantuneet päähän ja näytän myös hirveältä missä tahansa hatussa. Vartalon hikoilua pystyy sentään vähän peittää mustilla tai sopivasti kirjavilla vaatteilla.
Totta. Toinen kamaluus on se, että huomaa kuin niska alkaa hiota ja sitten ne inhottavat hikikarpalot vaan valuu pitkin selkää.. Ja vaatteet luonnollisesti liimautuu hionneeseen ihoon kiinni vaikka olisi kuinka ilmavaa ja hengittävää vaatetta päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sama. Juoksulenkillä älytön hikoilu on ihan eri asia ja tavallaan aivan samakin, koska pyykkiin ne lenkkivaatteet menee kuitenkin ja lenkillä kuuluukin tulla hiki.
Oudointa on, että se lenkillä hikoiltu hiki ei edes haise niin kamalalta kuin tämä "ei-lenkkeilty" hiki, joka siis tulee ihan vaan siitä että on (olevinaan) liian kuuma ja välillä jopa ihan itsestään/ilman syytä.
Hiki haisee aina hieman, mutta jos se haisee voimakkaasti, on kyse todennäköisesti ahdistukseen liittyvästä hikoilusta. Mulla se ei niinkään näy, paitsi kesällä esim. selästä, mutta jos en pääse "tuulettumaan" niin se hiki alkaa todella haista.