Joissakin työpaikkailmoituksissa mainitaan etuna perehdytys työhön
Kommentit (32)
Olen nähnyt sellaisiakin, joissa eduksi listataan työvälineiden sekä -vaatteiden tarjoaminen ja kehutaan tesin mukaisella palkalla.
Myös terveet työtilat ja oma työpiste on nähty ilmoituksissa mainitsemisen arvoisiksi "eduiksi"...
Joissakin paikoissa saa liikunta/kulttuuri/lounaskortin, jonne saa ihan itse ladata rahaa! Ajatella! Olen saanut tällaisen valtavan hienon muoviläpyskän.
Joissain muissa paikoissa sinne on valmiiksi ladattu 200€...
Mukava työyhteisö: ihmisiä lähti itkien palavereista pois, kahvitaukoja ei ollut jne. En usko enää mihinkään ellen koe ja näe vähintään 4kk. N49.
Että oikein perehdytys työhön vautsi vau.
Vierailija kirjoitti:
Mukava työyhteisö: ihmisiä lähti itkien palavereista pois, kahvitaukoja ei ollut jne. En usko enää mihinkään ellen koe ja näe vähintään 4kk. N49.
Samanlaisia kokemuksia itsellä useammasta työpaikasta. Viimeisimmästä ja kaikkein hulluimmasta kiusaajien käärmeenpesästä irtisanouduin koeajalla ilman tietoa uudesta työstä, tätä ennen olin aina jaksanut etsiä uuden työpaikan ja uskoa, että asiat olisivat siellä paremmin.
Karenssinhan tällaisesta tietysti saa, koeaika ei ole työntekijälle aidosti koeaika, vaan te-viranomaisen mielestä olisi pitänyt jaksaa jäädä odottelemaan olisiko tilanne voinut parantua! Nytpä sitten olenkin toista vuotta työttömänä, kun en enää kuulu haluttujen "työssäkäyvien työnvaihtajien" joukkoon, vaan olen oikeasti työtä vailla oleva työtön ja menin vieläpä ylittämään 40 vuoden rajan...
Perehdytys on lakisääteistä, eikä mikään etu.
Ei tuo mitään. Olin kerran paikassa, jossa ups pääsin aloittamaan n. tunnin myöhässä aikataulusta (muilla koulutustauko eikä voitu ottaa vastaan ajankohtana jona työt piti alkaa) ja hups. tuli vähän kiire työtehtävien kanssa. Istuin tuhjänpanttina n. tunnin ja eikun matkaan tunnin altavastaajana. "Odota vaan siinä, kohta tullaan." Uusi paikka, ei mitään tuttua, enkä olisi voinut aloittaa, vaikka olisin halunnutkin, ennen kun on otettu virallisesti vastaan. Selvisin aika hyvin, verrattuna jäynään. Lopulta sen tunnin myöhässä, minkä olin alunperinkin itsestä riippumattomista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mitään. Olin kerran paikassa, jossa ups pääsin aloittamaan n. tunnin myöhässä aikataulusta (muilla koulutustauko eikä voitu ottaa vastaan ajankohtana jona työt piti alkaa) ja hups. tuli vähän kiire työtehtävien kanssa. Istuin tuhjänpanttina n. tunnin ja eikun matkaan tunnin altavastaajana. "Odota vaan siinä, kohta tullaan." Uusi paikka, ei mitään tuttua, enkä olisi voinut aloittaa, vaikka olisin halunnutkin, ennen kun on otettu virallisesti vastaan. Selvisin aika hyvin, verrattuna jäynään. Lopulta sen tunnin myöhässä, minkä olin alunperinkin itsestä riippumattomista syistä.
Kyseessä siis kotihoidon sijaisuus ja työnantaja Seure.
Minäkin olen nähnyt ilmoituksia, joissa listataan perehdytys siinä "tarjoamme sinulle" -kohdassa. Wautsi Wau! No nytpä alkoi kiinnostamaan, kun ihan perehdytys annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt sellaisiakin, joissa eduksi listataan työvälineiden sekä -vaatteiden tarjoaminen ja kehutaan tesin mukaisella palkalla.
Tuota tessin mukaista palkkaa tulin minäkin sanomaan.
Siis eduksi mainitaan pienin mahdollinen laillinen palkka???
Vierailija kirjoitti:
Sekä vaaleat seinät ja valoisat työtilat, oikea näköalapaikka. Sekä esimiehen tuki ja kahvinkeitin. Palkkana kannustava provisiopalkka ja parhaalle lisäbonuksena elokuvalippu (1kpl).
Vierailija kirjoitti:
Perehdytys on lakisääteistä, eikä mikään etu.
En ole kyllä ollut yhdessäkään työpaikassa, jossa olisi kunnolla perehdytetty.
Työsuhde etu: emme ammu sinua heti ekana päivänä haulikolla polveen tai pakota sinua ase ohimolla syömään kakkaa lusikalla kulhosta.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhde etu: emme ammu sinua heti ekana päivänä haulikolla polveen tai pakota sinua ase ohimolla syömään kakkaa lusikalla kulhosta.
Ei tuollaiset paikat koskaan tule julkiseen hakuun.
Katsoin ihan hiljattain huvikseni facessa vastaan tullutta HUSin hoitajan työpaikkailmoitusta. Kiinnitin huomiota siihen, että vaatimuslistaa kyllä oli, mutta etuna tai muuna vetovoimatekijänä ei pystytty mainitsemaan oikeastaan yhtäkään asiaa.
Kuntasektorilla työskentelevä kaveri sanoi saaneensa ylimääräisen palkkion projektista. Olin jo että hienoa, montako sataa euroa? Kuulemma leffaliput.
Ei mitään uutta minulle. Itselleni sanottiin jo 10 vuotta sitten töissä että on jokaisen työntekijän velvollisuus itse huolehtia osaamisestaan. Eli neuvoja voi kysyä ihan mistä huvittaa - ja jos niitä sattuu jostakin saamaan. Kaikki eivät esimerkiksi halua opastaa muita, ja jos vielä työnantajan suulla luvataan ettei välttämättä edes tarvitse, moni kokeneempi ja työssään epävermempi huomaa hyvin pian olevansa ns. pisissä.
Tarjoamme ajantasaiset työvälineet =läppäri ja puhelin.
Ja oikeasti se(kään) ei kuitenkaan toteudu. Olen uupunut.