Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu, jossa suostuttiin palkkatoiveeseeni

Vierailija
19.04.2022 |

Olen ilmeisesti aika positiivisen ongelman edessä. Sain kutsun työpaikkahaastatteluun, jossa kysyttiin palkkatoivetta. Palkkaa tästä tehtävästä ei oltu kerrottu ennakkoon, vaikka sitä olin kysellyt pariin kertaan. Ajattelin, että sitä ei kerrota siksi että se on niin tajuttoman alhainen.

Haastattelun aikana kysyttiin palkkatoivetta, jonka heitin aivan yläkanttiin ja olin varautunut että koko paikanhaku jää siihen. Että sanovat maksavansa 2000€ pyytämääni vähemmän kuukaudessa ja saan syyn sitten kieltäytyä paikasta. Yllättäen suostuivat pyyntööni. Nyt olenkin tiukan paikan edessä mitä tehdä. En ollut nyt vakavissani aloittamassa uudessa paikassa, mutta nyt käsissäni olisi työpaikka palkalla, jota pyysin. Olen todella hämmästynyt ja hämilläni, mitä oikein tapahtui.

Näinkin voi näköjään käydä. Työkokemusta, jota palkkaava yritys arvostaa löytyy runsaasti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat tottakai vastaan, hyviä tilaisuuksia ei ole ihan jonossa! Onnea!

Vierailija
2/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mene, palkka ei koskaan nouse samassa firmassa pysymällä vaan vaihtaa täytyy. Menet sitten muualle jos työ ei ole pitkän päälle sopiva. Mutta kummasti reilu palkka auttaa sopeutumaan. Onneksi olkoon, ne halusivat juuri sinut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottasin työn vastaan ja tekisin ihan persiilleen, nostasin palkkaa kuitenkin niin kauan mitä lähtee ja sitten kun saan potkut niin vaihtasin mieluisempaan.

Vierailija
4/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Tämä on todella hyvä työpaikka, en vaan edes villeimmissä kuvitelmissa osannut arvata, että myös palkkataso olisi tällainen. Kyllä tähän on varmasti nyt vaan mukaan lähdettävä. Kiitos teille kannustuksesta! Se merkitsee paljon.

Elämä kääntelee ihmeellisiä kortteja!

Vierailija
5/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne taitaa olla epätoivoisia jos poskettomiin suostuvat :D

Vierailija
6/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot nykyiselle pomollesi palkan jonka saisit toisessa työpaikassa ja pyydä samaa tai lähdet. Voit saada korotuksen nykyiseen palkkaasi helposti.

Vierailija
7/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran käynyt niin että jostain syystä menin haastatteluun kun pyydettiin vaikka en halunnut koko paikkaa. Luulin että minusta kävi ilmi haluton ja ehkä ylimielinenkin asenteeni, mutta ehkä sitten ei. Sanoin haastattelussa todella yläkanttiin palkkapyynnön. 40 % enemmän kuin siinä firmassa maksetaan uusille työntekijöille (kyseessä ei ole koulutusta tai erityistä osaamista vaativa työ). Sain paikan. Olin ihan puulla päähän lyöty. Muitakin hakijoita oli.

Vierailija
8/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten AP on vaan aliarvioinut itsensä. Taitaa olla verrattain yleistä. Koviin palkkoihin ei oikeasti mitään sen kummempaa osaamista usein edes tarvita.

Vierailija
9/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävään palkkatoiveeseeni suostuttiin tasan siksi, että työantaja oli epätoivoinen, koska ei saanut ketään töihin, koska työolot ja palkka olivat sitä itseään. Aikani katselin hommaa ja lähdin muualle, kun mikään ei muuttunut.

Vierailija
10/10 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pyysi liian vähän. Olivat varautuneet maksamaan merkittävästi enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi